نقشه تفکیکی آپارتمان، مبنای صدور سند مالکیت ریاست کمیته راهبردی تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان ‌ها در گیلان

نقشه تفکیکی آپارتمان، مبنای صدور سند مالکیت

ریاست کمیته راهبردی تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان ‌ها در گیلان بیان کرد: مبنای صدور سند مالکیت در حقیقت نقشه تفکیکی آپارتمان است، این نقشه تفکیکی باید بهمراه مشخصات مالک به واحدهای ثبتی ارائه گردد تا سند مالکیت به نام شخص صادر گردد که سازمان ثبت اسناد بعنوان صادرکننده سند مالکیت کار را به نظام مهندسی برون سپاری کرده است.

کد خبر: 971106010 تاریخ انتشار: شنبه ۶ بهمن ۹۷ - ۱۱:۴۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیته راهبردی تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان ‌ها در گیلان بیان کرد: مبنای صدور سند مالکیت در حقیقت نقشه تفکیکی آپارتمان است، این نقشه تفکیکی باید بهمراه مشخصات مالک به واحدهای ثبتی ارائه گردد تا سند مالکیت به نام شخص صادر گردد که سازمان ثبت اسناد بعنوان صادرکننده سند مالکیت کار را به نظام مهندسی برون سپاری کرده است.

نقشه تفکیکی آپارتمان، مبنای صدور سند مالکیت

نقشه تفکیکی آپارتمان، مبنای صدور سند مالکیت

نقشه تفکیکی آپارتمان، مبنای صدور سند مالکیت است

سعید بدوی، در مورد برگزاری کمیته راهبردی تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان ‌ها به میزبانی گیلان، عنوان داشت: هدف این کمیته مشترک گرداوری ضوابط همسان تهیه نقشه‌ های تفکیک آپارتمان، تدوین برنامه زمان بندی و بازرسی ‌های استانی است.
وی گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان نظام مهندسی ساختمان و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور منعقد گردیده به ادبیات واحدی در قالب نقشه‌ ها بعنوان زبان مشترک فنی رسیدیم و موجب شده تا ضمن تسریع در انجام فرآیندها، موجبات تدقیق نقشه‌ها و پایان‌کار ها و صورت مجلس گردد.
بدوی ادامه داد: تا سال هشتاد و نه، شهرداری ‌ها بصورت مستقل نقشه‌ها را تهیه می‌ کردند و پایان کار صادر می ‌شد، ادارات ثبت هم بصورت جدا نقشه‌هایی را تهیه می‌ کردند که نهایتا منجربه صدور صورت مجلس و سند مالکیت آپارتمانی می ‌شد، سازمان نظام مهندسی هم بعنوان مهندس ناظر نقشه‌های وضع موجود را تهیه می‌ کرد.
رئیس کمیته راهبردی تهیه نقشه‌های تفکیکی آپارتمان‌ها در گیلان گفت: با اجرای نقشه تفکیک آپارتمان ‌ها که از سال نود بر اساس امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان با سازمان ثبت اسناد و املاک به اجرا در آمده است، خدمات مطلوبی را در تسریع نقشه‌‌ های ساختمانی و صدور سند مالکیت در راستای تکریم ارباب رجوع بهمراه داشته است.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان تصریح کرد: با تفاهم نامه مذکور نقشه واحدی توسط مهندسین نقشه بردار ذی صلاح عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه می‌شود و بعنوان ادبیات فنی مشترک مورد بهره برداری دستگاه‌ های صدور سند مالکیت ساختمان قرار می ‌گیرد و به این شیوه علاوه بر حذف موازی کاری‌ ها، از سرگردانی مراجعین جلوگیری شده است.

نقشه تفکیکی آپارتمان، مبنای صدور سند مالکیت

وی با عنوان این که بعد از این که آپارتمان احداث می‌ گردد، مالکان باید برای اخذ سند، آپارتمان را تفکیک کنند، گفت: مبنای صدور سند مالکیت در حقیقت نقشه تفکیکی آپارتمان است، این نقشه تفکیکی باید بهمراه مشخصات مالک به واحدهای ثبتی ارائه گردد تا سند مالکیت به نام شخص صادر گردد که سازمان ثبت اسناد بعنوان صادرکننده سند مالکیت کار را به نظام مهندسی برون سپاری کرده است.
بدوی افزود: از طرفی طبق جدول شماره هفده آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان تهیه نقشه‌ های تفکیکی آپارتمان‌ ها به عهده مهندسان نقشه بردار است بنابراین نقشه ‌های تفکیکی از طریق مهندسان نقشه بردار تهیه می ‌شود و از طریق دفاتر نمایندگی نظام مهندسی به واحدهای ثبتی ارسال می گردد و واحدهای ثبتی در مرحله آخر طبق آیین‌نامه‌های داخلی سند مالکیت را صادر می‌ کنند.
لارم به ذکر است؛ نشست مشترک کمیته راهبردی تهیه نقشه تفکیک آپارتمان ‌ها به میزبانی استان گیلان برگزار گردید، در این نشست اعضای کمیته راهبردی از تهران، گیلان، آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل حاضر بودند.

منبع: نسیم گیلان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۹۷
947 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0