
برگزاری نخستین کنفرانس حمل و نقل، دستاوردهای اخیر در مهندسی و برنامه ریزی در دانشگاه در سطح ملی
کنفرانس ملی " حمل و نقل – دستاوردهای اخیر در مهندسی و برنامه ریزی" با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، شهرداری قزوین و هم چنین به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی مورخه بیست و ششم آذرماه برگزار شد .
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین ،کنفرانس ملی ” حمل و نقل – دستاوردهای اخیر در مهندسی و برنامه ریزی” با مشارکت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، شهرداری قزوین و هم چنین به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی مورخه بیست و ششم آذرماه برگزار شد .کنفرانس حمل و نقل، دستاوردهای اخیر در مهندسی و برنامه ریزی
برگزاری نخستین کنفرانس حمل و نقل، دستاوردهای اخیر در مهندسی و برنامه ریزی در دانشگاه در سطح ملی
در این کنفرانس ملی مهندس باقر جلوخانی ریاست سازمان با اشاره به نیاز ضروری به بازنگری در مطالعات و برنامه ریزیهای صورت گرفته در صنعت حمل و نقل بیان کرد: یکی از اساسی ترین و اصیل ترین محور های توسعه هر کشور ساختار صنعت حمل و نقل آنست و هیچ کشوری بدون توجه و دقت نظر به این صنعت نمیتواند به رشد و توسعه پایدار دست یابد لذا بسیاری از کشور هایی که روزگاری هم سطح و یا پایینتر از ایران بودند امروز جایگاهی به مراتب بالاتر و مناسبتر در مورد رشد و توسعه اقتصادی دارند و در کالبد شکافی وضعیت آنها به سهولت میتوان رد پای توجه و دقت نظر به صنعت حمل و نقل را جستجو کرد .
وی با اشاره به سابقه این صنعت در گذشته ایران ادامه داد : در دوران قبل از انقلاب و با جهش قیمتها به یک باره شاهد هجوم انواع و اقسام کالای ساخت خارج به داخل کشور بودیم و در وهله اول به علت نبود زیر ساختهایی مانند بنادر و شبکه راهها به نوعی سیستم حمل و نقل کشور به یک بار فلج شد از آن روز و خصوصا در بعد از انقلاب با برنامه ریزی و پتانسیل سنجی صورت گرفته شاهد آن بودیم که وضعیت تا حدود قابل توجهی ارتقا یافت ولی این رشد و ارتقا در مقایسه با سایر کشورهای همسایه خصوصا ترکیه که دارای سیستم حمل و نقل اصول مند و علمی است خیلی اندک و قابل چشم پوشی است .
جلوخانی هم چنین با بیمار دانستن ساختار حمل و نقل در تمام کشور بیان کرد : حمل و نقل ایران بیمار است و برای رهایی از این بیماری صعب العلاج می بایست با گرداوری سند ملی و همراهی و همکاری همه دستگاه ها نسبت به حل و فصل آن اقدام ورزید زیرا که نمیتوان با نگاهی جزیره ای و منفک نسبت به سایر ارگان ها در این مورد اقدام کرد .
ریاست سازمان با ضرورت نگاه جامع و اصولی به این مبحث تصریح کرد : در کمال انصاف باید بپذیریم ساختار شهرسازی و ترافیک در شهر قزوین همواره بازو به بازوی یک دیگر حرکت و رشد کردند و علیرغم تلاشها و سرمایه گذاریهای صورت گرفته در این مسیر ، مشکلات کلان و عظیمی هم چنان پا برجاست که برای درمان و اصلاح آن می بایست همگان به یاری مدریت شهر بشتابند .
هم چنین کامران زندی عضو هیئت رئیسه سازمان در این کنفرانس با محوریت ” اثرات ترافیکی ساختمان ها” به بیان اظهاراتی پرداخته و افزود: بدون مطالعه جامع ترافیکی نمیتوان نسبت به رشد و توسعه شهر اقدام کرد و اثرات ترافیکی ساختمانها را در این توسعه با دقت می بایست دنبال کرد.
وی با تاثیر پذیر خواندن ترافیک شهر از وضعیت ساختمانها و هم چنین در نگاهی کلانتر شاکله شهرسازی هر شهر خاطر نشان کرد : مطالعه و برنامه ریزی جامع و کلان ، گرداوری قوانین بالادستی روشن با ضمانت اجرای قوی و هم چنین توسعه آموزش فرهنگ ترافیک نیازهای اساسی ما در صنعت حمل و نقل و هم چنین ترافیک است که میبایست در این مورد بیش تر کار کنیم .
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی
کانال تلگرام نظام مهندسی البرز