بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران

بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران

برنامه ‌ریزی خیابان شهری با رویکرد خیابان بیست و چهار ساعته با مطالعه موردی خیابان شهرداری حد فاصل میدان تجریش طراحی شده که گفته می‌ شود باید زیرساخت‌ های آن فراهم باشد تا اجرای آن عملی باشد.

کد خبر: 960729013 تاریخ انتشار: شنبه ۲۹ مهر ۹۶ - ۳:۴۱ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، برنامه ‌ریزی خیابان شهری با رویکرد خیابان بیست و چهار ساعته با مطالعه موردی خیابان شهرداری حد فاصل میدان تجریش طراحی شده که گفته می‌ شود باید زیرساخت‌ های آن فراهم باشد تا اجرای آن عملی باشد.بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران

بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران

بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران

بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های  تفریحی و فرهنگی تهران

عضو هیئت ‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران، با مناسب توصیف کردن این طرح، بیان داشت: این‌ که نگاه مدیریت شهری از سخت ‌افزار به سمت نرم‌ افزار تغییر پیدا کند، نگاه درستی است.
مهدی روانشادنیا گفت: در ابتدا باید دید منابع موجود در شهر اجازه تعریف چنین طرح بزرگی را بمدیریت شهری می‌ دهد یا خیر، زیرا منابع مالی شهرداری تهران اجازه تعریف پروژه‌ های بزرگ شهری را به طراحان نخواهد داد.
وی با اشره به لزوم تغییر نگاه به تقاضای سفر، ادامه داد: بهینه کردن سیستم حمل ‌و نقل و کارآئی بیست و چهار ساعته آن یکی از ملزوماتی است که در شیفت سفرها از روز به شب است، زیرا بدون این اتفاق دست یافتن به اهداف طرح ممکن نخواهد بود.
روانشادنیا تغییر ساعات استفاده از شهر را مسلتزم پذیرش مردم و ساکنان آن دانست و تصریح کرد: اینکه فرایند اجرای طرح تا چه حد قابلیت به کارگیری دارد باید با تعمق بیش تری مورد بررسی و مطالعات قرار گیرد.

بررسی بیست و چهار ساعته شدن زیرساخت‌ های تفریحی و فرهنگی تهران

وی، ایجاد تقاضا را نیازمند ملاحظات بسیار عنوان و تاکید کرد: موضوع اجتماعی و بطور خلاصه فعالیت ‌های جاذب جمعیت برای ایجاد خیابان بیست و چهار ساعته دارای کاربری‌ های فعال و جاذب جمعیت و پذیرای مردم در تمام ساعات شبانه‌ روز است که به شرط ایجاد زیرساخت ‌های لازم می ‌تواند به آرامش شهر در طول روز کمک قابل توجهی بکند .
منظور از فعالیت‌ های شبانه، ایجاد زیرساخت ‌های تفریحی، سرگرمی، اجتماعی و فرهنگی همچون سینما، تئاتر، رستوران، کافه، مرکز خرید و غیره در همه ساعات شبانه روز است که طرح آن در دست بررسی کارشناسین شهری قرار گرفته است.
منبع : تین نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی ایلام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۹۶
930 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0