در نمایشگاه صنعت ساختمان؛ تفاهم ‌نامه همكاری آموزشی تبادل تفاهم ‌نامه همكاری

در نمایشگاه صنعت ساختمان؛ تفاهم ‌نامه همكاری آموزشی تبادل

در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، تفاهم نامه همكاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اداره كل آموزش فنی و حرفه ای قزوین بمنظور آموزش كارگران و استادكاران ساختمان و ارتقا سطح مهارتی آن‌ ها از سطح 3 به 2 تبادل گردید.

کد خبر: 191012007 تاریخ انتشار: شنبه ۲۰ مهر ۹۸ - ۱۰:۳۰ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،در حاشیه برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان، تفاهم نامه همكاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اداره كل آموزش فنی و حرفه ای قزوین بمنظور آموزش كارگران و استادكاران ساختمان و ارتقا سطح مهارتی آن‌ ها از سطح ۳ به ۲ تبادل گردید.

در نمایشگاه صنعت ساختمان؛ تفاهم ‌نامه همكاری آموزشی تبادل

در نمایشگاه صنعت ساختمان؛ تفاهم ‌نامه همكاری آموزشی تبادل

در نمایشگاه صنعت ساختمان؛  تفاهم ‌نامه همكاری آموزشی تبادل

بهمین منظور مدیر کل فنی‌ودحرفه ای استان گفت: تا به حال پنجاه و ‌چهار هزار کارگر ساختمانی در استان قزوین در زمینه صنعت ساختمان، مدرک فنی و حرفه‌ای گرفته اند و بیست و یک هزار نفر هم بیمه هستند.

حجت الله امینی در ادامه این گفتگو از اجرای طرح ساماندهی و به کارگیری استادکاران و کارگران ماهر در صنعت ساختمان بمنظور ارتقای کیفی ساخت و سازها خبرداد و گفت: بمنظور ساخت و تولید ساختمان ‌های ایمن باید از استادکاران و کارگران دارای کارت‌ مهارت فنی استفاده شود که با همکاری سازمان نام مهندسی ساختمان این کار در استان قزوین اجرایی شده است.

امینی گفت: اقدامات تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان سبب رشد کیفت ساخت و سازها و ارتقاء مهارت استادکاران شده هم‌چنین همدلی سازمان فنی حرفه ای و سازمان نظام مهندسی ساختمان سبب شد در این مورد، یک نظام جامع داشته باشیم.

وی با عنوان اینکه ارایه آموزش به کارگران ساختمانی و ارتقاء سطح مهارت آن‌ ها برای نخستین بار در استان قزوین انجام شده و به تایید شورای فنی نیز رسیده است، تصریح کرد: استادکاران و کارگران ساختمانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می ‌کنند باید از آموزش ‌های مهارتی برخوردار شوند و گواهینامه مهارت اخذ کنند، البته در صورت اخذ گواهینامه از سطح ۳ به سطح ۲ ارتقاء می یابند که این نقطه عطفی برای جلوگیری از ورود افراد بدون مهارت در صنعت ساختمان است.

امینی گفت: ارتقاء سطح مهارتی کارگران ساختمانی علاوه آنکه ارتقاء کیفیت ساخت وساز را به همراه دارد، هم‌چنین دانش کارگران و استادکاران را در زمینه رعایت اصول ایمنی و بهداشتی افزایش میدهد.

وی گفت: افرادی که قصد دارند در حوزه صنعت ساختمان فعالیت کنند، کافی نیست که تنها از چگونگی کار در این حوزه آشنا باشند، آن ‌ها باید از مهارت تخصصی برخوردار بوده و باید آگاهی خود را در زمینه رعایت اصول ایمنی نیز ارتقاء دهند.

این مسئول، برخورداری از گواهینامه مهارت و ارایه آموزش‌ های استاندارد به کارگران و استادکاران را عامل مهمی در کاهش حوادث ناشی از کار برشمرد و گفت: افرادی که در دوره‌ ‌ای آموزش مهارتی حضور پیدا کنند از بیمه مسئولیت مدنی برخوردار می گردد، هم‌چنین این پروانه مهارت دارای استاندارد بین المللی خواهد بود.

امینی افزود: کارگران ساختمانی که از این کارت مهارت برخوردار می ‌شوند، تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می‌گیرند و می ‌توانند از امکانات بازنشستگی استفاده کنند.

وی گفت: تا به حال به پنجاه و چهار هزار کارگر ساختمانی در استان قزوین گواهینامه مهارت فنی حرفه‌ای اعطا شده که بیست و یک هزار نفر آن ‌ها بیمه هستند، هم‌چنین در فاز اول این تفاهم‌نامه منعقد گردیده که ۲ هزار نفر از استاد کاران از آموزش برخوردار شوند. در سالهای آینده و فازهای دیگر بیست و یک هزار نفر، تحت پوشش آموزش مهارتی قرار میگیرند.

وی افزود: خوشبختانه نظام مهندسی استان دارای نیروهای ماهر، فعال و پویا بوده و همواره با این اداره کل همراهی چشم‌گیری داشته، البته در صددیم در زمینه استفاده از فناوری‌ های روز نیز با این تشکل تخصصی وارد مذاکره شویم تابتوانیم با ارایه آموزش‌هایی به خانواده ‌ها خانه ‌ها را  هوشمند کنیم و شاهد برخی صرفه جویی ‌ها و کاهش هزینه باشیم.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان قزوین، نمایشگاه صنعت ساختمان را بسیار تخصصی و فرصتی برای آشنایی فعالان این عرصه با تکنولوژی ‌‌های نوین دانست.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ مهر ۹۸
503 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0