بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر وزیر راه و شهرسازی

بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر راه و شهرسازی

هم‌زمان با سفر هیأت دولت به استان خراسان شمالی از پروژه های عمرانی و مسکن مهر استان با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری گردید.

کد خبر: 190716005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ تیر ۹۸ - ۹:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ،هم‌زمان با سفر هیأت دولت به استان خراسان شمالی از پروژه های عمرانی و مسکن مهر استان با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری گردید.

بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر

بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر

بهره برداری از پروژه های عمرانی و  مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر راه و شهرسازی

آیین افتتاحیه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیر کل راه و شهرسازی استان، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان و مدیران دستگاه‌های تابعه و جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در محل اداره راه‌داری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مانه و سملقان برگزار گردید.

وزیر راه و شهرسازی در این نشست بیان کرد: زیر ساختهای حمل و نقل و ایمنی را با حداکثر استقرار الزامات استاندارد فراهم کنیم تا مردم بتوانند سفرهای ایمنی داشته باشند در همین راستا اولویت ما در استان خراسان شمالی اتمام عملیات بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان تا پایان دولت ۱۲ است.

محمد اسلامی گفت: اجرای راه آهن بجنورد گرگان مشهد نیز باید بصورت فایناس در دستور کار قرار گیرد تا مردم این استان از قطار بهره مند گردند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بهسازی و بازآفرینی شهری بافتهای فرسوده و ساخت خانه های مسکونی باید در دستور کار قرار گیرد تا نیاز مسکن در این استان برطرف گردد.

وی با اشاره به این که ساخت راه‌های روستایی در اولویت قرار دارد، افزود: احداث صد و هفتاد و هفت کیلومتر راه روستایی که در سفر قبلی رئیس جمهور به استان خراسان شمالی مصوب شده بود صد کیلومتر آن اجرایی شده و ساخت مابقی آن نیز تا باید در دستور کار قرار گیرد.

بهره برداری از پروژه های عمرانی و مسکن مهر خراسان شمالی با حضور وزیر

علی‌رضا مصطفی زاده، مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی در آیین افتتاحیه، بیان کرد: هفتاد کیلومتر بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان با صد و سی و هفت میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده و اتمام مابقی پروژه به دویست و ده میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در این سفر رئیس جمهور اتمام این پروژه را تا پایان دولت دوازدهم تعهد کرد.

وی، با اشاره به این که این تصور که تصادفاتی که در استان اتفاق می افتد به ایمنی راه‌ها مربوط است، ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده نود درصد رانندگانی که در تصادفات فوت کردند تحصیلات دیپلم یا زیر دیپلم دارند پس نباید در همه تصادفات ایمن نبودن راه‌ها را مطرح کرد.

مصطفی زاده با عنوان این که در استان هزار هکتار مطالعات بافت های ناکارآمد را داریم، گفت: در این حوزه از سال گذشته چهل میلیارد تومان اعتبارات حوزه بازآفرینی ابلاغ گردید که هشت میلیارد تومان آن جذب شد و تاکنون جهت بهسازی معابر و پارکهای عمومی و هشتاد واحد تسهیلات حوزه بازآفرینی استفاده شده است.

وی گفت: تاکنون ده میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده که امیدوار هستیم مابقی اعتبارات را بتوانیم در سال جاری جذب کنیم.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، به افتتاح چهارصد و هشت واحد مسکن مهر نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیست و چهار هزار واحد مسکن مهر در استان داریم که از این تعداد نوزده هزار واحد افتتاح و چهار هزار واحد باقی مانده است که هزار واحد آن در هفته دولت و مابقی آن در دهه فجر سال نود و هشت به بهره برداری خواهد رسید.

وی یاد آور شد: طبق مطالعات آماری مسکن طی دهه های گذشته در افق ۱۴۰۰، بیست و نه هزار واحد مسکن شهری و بیست و دو هزار واحد مسکن روستایی برآورد شده که با درنظر گرفتن پنجاه درصد تخریب و نوسازی تا پایان سال، ۲۵۰۰ واحد بصورت سراسری آگهی شده و بصورت مشارکتی احداث می گردد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ تیر ۹۸
579 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0