عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است

عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است

عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است ، هیئت مدیره‌ یکجانشین منفعتی برای جامعه مهندسی نخواهد داشت و فقط منافع خود را تامین خواهد کرد

کد خبر: 030222008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۲ اردیبهشت ۰۳ - ۲:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است ، هیئت مدیره‌ یکجانشین منفعتی برای جامعه مهندسی نخواهد داشت و فقط منافع خود را تامین خواهد کرد

عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است

عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است
عضو سازمان نظام مهندسی گلستان انتقاد کرد؛
تنزل جایگاه مهندسی با تعرفه های پایین | عملکرد هیات مدیره سازمان در پی‌گیری معیشت مهندسان ضعیف است
نعمایی، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان در انتقاد از عملکرد مدیران سازمان بیان کرد: هیئت مدیره‌ یکجانشین منفعتی برای جامعه مهندسی نخواهد داشت و فقط منافع خود را تامین خواهد کرد.
نعیم نعمایی ادامه داد: متاسفانه عدم وجود تعرفه درست باعث به خطر افتادن شأن کاری مهندسان شده و واژه مهندس در جامعه اعتبار آن‌چنانی ندارد.
وی گفت: در گذشته واژه مهندس تعدادی مزایای قانونی به همراه خود داشته و شناخته شدن طبق واژه مهندس اعتبار ایجاد می کرد.
عضو سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: امروز واژه مهندس در سطح جامعه بعضاً به عنوان شوخی استفاده می‌گردد؛ یکی از علل آن بحث معیشتی مهندسان است.
نعمایی افزود: در حوزه رشته های ۷ گانه در سازمان نظام مهندسی ساختمان، تعرفه خدمات مهندسی براساس قانون، بر حسب مبحث دو حق الزحمه مهندسان، درصدی از هزینه تمام شده ساختمان باید باشد.
آفت اقتصاد دستوری در تعرفه های پایین مهندسی
عضو سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: هر سال معاونت مسکن وزارت‌خانه بخش‌نامه‌ای را تنظیم و مبلغ پایه ساخت ساختمان را اعلام می‌کند؛ طبق آن سازمان‌های نظام مهندسی تعرفه را بر حسب شهرستان خود تنظیم می‌کنند.
نعمایی گفت: متاسفانه معاونت مسکن وزارت‌خانه، بنا به آفتی به اسم اقتصاد دستوری، عدد غیر واقعی را اعلام می‌کند و همین مسأله باعث می‌شود تا عده ای از فعالان حوزه مهندسی این شغل را به چشم شغل اصلی خود نبینند.
عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان گلستان و مدرس دانشگاه افزود: ده سال پیش تعرفه خدمات مهندسی شبه واقعی شده بود؛ یعنی آن زمان شرایط به گونه ای بود که مهندس می‌توانست خدمات مهندسی را به عنوان شغل اصلی در نظر بگیرد.
هیات مدیره سازمان تلاشی برای معیشت مهندسان ندارد
عضو سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: بسیاری از مهندسان تمرکز خود را بر روی این کار آوردند و دفاتر حقوقی تشکیل دادند؛ همه اتفاقات به این علت بود که هئیت مدیران ارتباطات گسترده ای را پوشش می دانند.
وی در رابطه با راهکارهای بهبود تعرفه خدمات مهندسی بیان کرد: هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی به مراتب باید پویاتر باشد تا در کمیته ۴ نفره بتواند تعرفه خدمات مهندسی را شبه واقعی کند.
نعمایی افزود: متاسفانه هیئت مدیره‌ که یکجانشین باشد، صرفاً منافع خودش را تامین می‌کند؛ زحمت می‌کشند اما منفعت ویژه وارد معیشت مهندسان نمی‌کنند.
عضو سازمان نظام مهندسی گلستان گفت: آفت هیئت مدیران یکجا نشینی است؛ ما در ادوار نظام مهندسی زمانی در مورد تعرفه موفق بودیم که هیئت مدیره، فعال، پرتحرک و ارتباطات گسترده‌ای داشت.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ اردیبهشت ۰۳
266 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0