در دفتر نمایندگی آبیک

برگزاری مراسم گرامیداشت روز مهندس

به مناسبت هفته مهندس دفتر نمایندگی شهرستان آبیک مراسم گرامیداشت روز مهندس را برگزار نمود. این مراسم در مورخ یکشنبه 95/12/21 با حضور جمعی از مهندسین عضو این دفتر نمایندگی، فرماندار و اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در مجتمع فرهنگی و هنری باران، سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار گردید.

کد خبر: 9866 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۵ اسفند ۹۵ - ۱۱:۱۱ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،به مناسبت هفته مهندس دفتر نمایندگی شهرستان آبیک مراسم گرامیداشت روز مهندس را برگزار نمود. این مراسم در مورخ یکشنبه ۹۵/۱۲/۲۱  با حضور جمعی از مهندسین عضو این دفتر نمایندگی، فرماندار و اعضاء هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در مجتمع فرهنگی و هنری باران،  سالن شهید آوینی این شهرستان برگزار گردید.برگزاری مراسم گرامیداشت روز مهندس

برگزاری مراسم گرامیداشت روز مهندس

برگزاری مراسم گرامیداشت روز مهندس

برگزاری مراسم گرامیداشت روز مهندس

در ابتدای این مراسم مهندس عبادی مسئول دفتر نمایندگی شهرستان آبیک ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته مهندس افزود: دفتر نمایندگی شهرستان آبیک در سال ۱۳۸۵ تاسیس گردید که به مدت ۱۰ سال خدمات مهندسی در این شهرستان ارائه می گردد.
وی در خصوص تعداد اعضای این دفتر نمایندگی اظهار داشت: دفتر نمایندگی شهرستان آبیک دارای ۱۷۶ عضو پروانه دارا می باشد و تعداد ۳۵ دفتر طراحی در شهرستان مشغول به فعالیت می باشند.
در ادامه آقای رحمانی فرماندار این شهرستان در خصوص  جایگاه و اهمیت ویژه تشکلهای تخصصی عنوان داشت: تشکلهای تخصصی در سطح استان از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار هستند که یکی از تشکلهای تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان می باشد و باید کلیه مباحث ساخت و ساز و مسائل مرتبط با آن تحت نظارت این سازمان باشد.

فرماندار آبیک در پایان افزود: شهرستان آبیک در سطح استان در خصوص جذب سرمایه در ایجاد اشتغال و راه اندازی کارخانجات مقام دوم  را داشته است که این جای بسیار خوشحالی است و اظهار امیدواری کرد که با ایجاد تعامل بین دفتر نمایندگی شهرستان آبیک و  شهرکهای کاسپین ۱ و ۲ بتوانیم از ظرفیت و پتانسیل مهندسان استفاده گردد.


مهندس وثیق نیا ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از دفاتر نمایندگی سخنی به میان نیامده است و قانونگذار همه مسئولیت های تشکیل دفاتر را بر عهده هیات مدیره استانها نهاده است و این مسئولیت بسیار سنگینی برای هیات مدیره ها می باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در ادامه افزودند: اعتقاد ما در هیات مدیره سازمان استان بر این است که دفاتر نمایندگی شهرستانهای استان جدا از مرکز استان نیستند و همه ما مهندسین باید درکنار هم و با هم به خدمت به جامعه بپردازیم. در استان قزوین ۱۵% کل مهندسین استان در شهرستان های تاکستان،بویین زهرا،الوند،محمدیه و آبیک حضور دارند.
وی افزود: از کلیه کارهای ارجاعی به سازمان حدود ۵۰ درصد این مقدار برای مرکز استان بین ۸۵درصد مهندسین استان تقسیم شده و ۵۰ درصد مابقی برای ۱۵درصد مهندسین دفاتر بوده که به این نتیجه می رسیم که وضعیت کار در دفاتر نمایندگی ها به مراتب،بسیار بهتر از مرکز استان بوده است.
مهندس وثیق نیا در ادامه از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا از اجرای قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس دفاع نموده و نرخ خدمات را در کشور بالا ببرند. ایشان خواستند تا مانند کشورهای دیگر که نرخ خدمات مهندسی حداقل ۸-۱۰%هزینه ساخت را شامل میشود و در ایران این نرخ به حداکثر ۲% هزینه ساخت را شامل می شود که به شدت پائین است  و  تلاش ما و مسئولین قانونگذاری باید بر این مهم باشد که بتوانیم  نرخ خدمات مهندسی را نسبت به مسئولیتی که بر عهده این قشر  است را عادلانه تر کنیم .
شایان ذکر است اجرای موسیقی زنده و اهداء جایزه از دیگر برنامه های این مراسم بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ اسفند ۹۵
1061 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0