نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:

معادن کوچک باید مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: معادن کوچک استان باید مورد حمایت قرار بگیرند.

کد خبر: 9608 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ اسفند ۹۵ - ۱۱:۲۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نادر قاضی پور درمراسم بزرگداشت روز مهندس که باتلاش سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان غربی دراتاق بازرگانی ارومیه برگزارگردید؛ با بیان نقش اساسی بخش معدن در اشتغال زایی، محرومیت زدایی منطقه ها و ایجاد زیرساختهایی مانند گاز،برق، آب وجاده در منطقه های محروم و روستایی ادامه داد: باید زمینه سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی در استان فراهم شود تا شاهد توسعه بخش معدن و اشتغال پایدار باشیم.معادن کوچک باید مورد حمایت قرار بگیرند.

معادن کوچک باید مورد حمایت قرار بگیرند.

معادن کوچک باید مورد حمایت قرار بگیرند.

معادن کوچک باید مورد حمایت قرار بگیرند.

قاضی پور بوجود معدن های متعدد در استان آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: باتوجه بظرفیت بالای استان در این زمینه نباید مهندس بیکار در استان داشته باشیم بنابراین باید تدابیروراه حل هایی اندیشیده شود تا زمینه های بهره برداری از معادن و اشتغال جوانان فراهم گردد.
وی هم چنین بر لزوم توجه بتوسعه صنایع پایین دست و جلوگیری از خامفروشی مواد معدنی دراستان تاکید کرد.
هم چنین مسعود عجمی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان آذربایجان غربی در این مراسم روز مهندسی را روز خلاقیت٬ خودباوری، نوآوری وابداع عنوان کرد و بیان کرد: مهندسی در واقع علم و فن انجام کارهایی است که ریشه در اندیشه و خلاقیت بشر دارد لذا توسعه یافتگی هر جامعه و کشوری در گرو خدمتها و زحمتهای مهندسین آن کشور است.


عجمی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی معدن بمنظور بکارگیری بهترین راههای علمی و رعایت اصول و قاعده های فنی و مهندسی جهت افزایش بهره وری منابع معدنی تأسیس شده است، ادامه داد: این سازمان دو هزار و دویست و بیست ودو نفر عضو دارد که پانصدوهشتادوچهار نفر فارغ التحصیل رشته معدن،هزاروچهارصدوشصت و سه نفر زمین شناس، صدوسی و پنج نقشه برداری، شانزده نفر متالورژی و دیگر رشته های مرتبط هستند.
رئیس سازمان نظام مهندسی هم چنین تعداد کل اعضای دارای پروانه اشتغال در رسته های پی جویی و استخراج ٬اکتشاف٬ کانه آرائی،متالوژی، فرآوری و استخراجی را ششصدوپنجاه و نه نفر عنوان کرد.
آئین گرامی داشت روز مهندس با حضور مسئولین استانی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برگزار گردید و طی این مراسم از شانزده پژوهشگر، مخترع، مسئول فنی، پیشکسوت و فعال بخش معدن تجلیل بعمل آمد.

منبع: بازار کار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ اسفند ۹۵
1190 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0