گردهمایی تقدیر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی (جایزه دادمان) بعدازظهر 4شنبه با حضور و سخنرانی مسئولین وزارت راه و شهرسازی، مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران و جمعی از مدیرها و فعالین عرصه راه و شهرسازی در سالن اجلاس سران برگزارگردید.

گردهمایی دادمان؛ نمود مسئولیت اجتماعی مهندسان

گردهمایی تقدیر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی (جایزه دادمان) بعدازظهر 4شنبه با حضور و سخنرانی مسئولین وزارت راه و شهرسازی، مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران و جمعی از مدیرها و فعالین عرصه راه و شهرسازی در سالن اجلاس سران برگزارگردید.

کد خبر: 9528 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ اسفند ۹۵ - ۹:۰۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،گردهمایی تقدیر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی (جایزه دادمان) بعدازظهر ۴شنبه با حضور و سخنرانی مسئولین وزارت راه و شهرسازی، مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران و جمعی از مدیرها و فعالین عرصه راه و شهرسازی در سالن اجلاس سران برگزارگردید.گردهمایی دادمان نمود مسئولیت اجتماعی مهندسان

گردهمایی دادمان نمود مسئولیت اجتماعی مهندسان

گردهمایی دادمان نمود مسئولیت اجتماعی مهندسان

گردهمایی دادمان نمود مسئولیت اجتماعی مهندسان

گردهمایی دادمان؛ نمود مسئولیت اجتماعی مهندسان

گردهمایی تقدیروتشکر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی (جایزه دادمان) بعدازظهر ۴شنبه با حضور و سخنرانی مسئولین وزارت راه و شهرسازی، مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان تهران و جمعی از مدیرها و فعالین عرصه راه و شهرسازی در سالن اجلاس سران برگزارگردید.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور در مراسم افتتاحیه این گردهمایی بعنوان سخنران با اشاره به این موضوع که ایران عرصه خدمات مهندسی است، گفت: یکی از مهمترین مسئولیتهای جامعه مهندسی ، مسئولیت اجتماعی است که نشان میدهد این حرفه تا چه اندازه حساس بجامعه اطراف خود است. گردهمایی تقدیروتشکر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی ( جایزه دادمان) نیز نمود همین مسئولیت است که برگزارکنندگان آن بدون این که وابستگی به منصبهای دولتی داشته باشند، به بهترین شیوه قدردان زحمات فعالین هستند. آخوندی ادامه داد: یکی از عوامل توسعه مهندسی در کشور، تأمین منابع مالی طرحها بوسیله دولت بود. این در حالی است که اکنون امکان تأمین منابع مالی پروژه‌های زیربنایی وجود ندارد و باید هر چه سریعتر روی کرد مهندسی برای حل این موضوع بگیریم. برای نمونه در افق هزاروچهارصدوچهار اجرای طرح جامع حمل‌ونقل کشور به پانصدوپنجاه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تأمین این بودجه برای ما کاری غیرممکن است.
وی افزود: در اقتصاد جهانی وابستگی بدولت کمتر شده خواهد شد و ما نیز مجبوریم اقتصاد خود را بسوی بازارهای بین‌المللی روی بیاوریم. بنابراین اقتصاد کشور در صورتی بزرگ میشود که بتوانیم خدمات فنی و مهندسی خود را در بازارهای جهانی عرضه کنیم و به‌جرئت میتوان گفت اگر حرفه مهندسی نتواند خارج از ایران فعالیتی داشته باشد باید در این حرفه تجدید نظر کرد.
وزیر راه و شهرسازی درادامه تصریح کرد: همانطور که در اقتصاد مقاومتی ملزم به استفاده از ظرفیتهای داخلی هستیم، در اجرای طرحهای زیربنایی نیز باید به ظرفیتهای داخلی اتکا داشته باشیم. هم چنین علیرضا رهایی عضو شورای سیاستگذاری جایزه دادمان در مراسم افتتاحیه گفت: خوشبختانه در سالهای اخیر شاهد فعالیت مهندسان و اجرای طرحهایی در سطح کشور بهمت جامعه مهندسی هستیم که باید به این فعالیتهای ارزشمند افتخار کرد.
عضو هیئت‌علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: تأکید مبانی اقتصاد مقاومتی استفاده از حداکثر توان داخلی است و گردهمایی تقدیروتشکر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی که با تلاش مرکز متخصصین راه و شهرسازی ایران در راستای فعالیت مجریان حوزه راه و شهرسازی برگزار می‌گردد،با توجه به اصول این اقتصاد در پی ایجاد انگیزه برای فعالین صنعت است تا شاهد ابالارفتن سطح جامعه باشیم.
افتخارآفرینان عرصه راه و شهرسازی تقدیر شدند قدردانی از فعالیتهای پیشکسوت ها حوزه راه و شهرسازی با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور و محمد دامادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ازجمله مهمترین اتفات این گردهمایی بود.


در همین جهت ضمن قدردانی از همسر شهید رحمان دادمان، از محمد فلامکی، محمد صالح آذر، ابوالفضل اسلامی و جلیل شاهی بعنوان چهره‌های ماندگار حوزه‌های راه و شهرسازی،بناها و ساختمان و راه و شهرسازی قدردانی شد. هم چنین تندیس دادمان بپاس تلاش بیدریغ آتش‌نشان کشور و گرامی داشت شهدای آتش‌نشان حادثه پلاسکو به امیرمهدیانی فرمانده عملیات آتش‌نشانی تقدیم شد. قابل ذکر است اجرای موسیقی زنده و حضور هنرمندان مطرحی مانند محمدرضا فروتن از دیگر برنامه‌های جانبی گردهمایی تقدیرو تشکر از چهره‌های ماندگار وزارت راه و شهرسازی بود.

منبع: پیام ساختمان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ اسفند ۹۵
1180 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0