نشست خبری

دکتر فرصت : اجرای نظام ارجاع کار در سال آتی در مازندران/ انتخاب ناظران ساختمانی بصورت رندمی

نشست خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اهل رسانه بمناسبت روز مهندس صبح روز یکشنبه درمحل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران در ساری برگزارشد .دراین نشست که دکترفرصت رییس سازمان،دکتر گران خزانه دارسازمان و خانم دکتر مهری دبیر هیات رییسه حضور داشتند ، بیش ازدو ساعت طول کشید .

کد خبر: 9327 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ اسفند ۹۵ - ۱۱:۱۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نشست خبری هیات رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران با اهل رسانه بمناسبت روز مهندس صبح روز یکشنبه درمحل سازماننظام مهندسی ساختمان استان  مازندران در ساری برگزارشد .دراین نشست که دکترفرصت رییس سازمان،دکتر گران خزانه دارسازمان و خانم دکتر مهری دبیر هیات رییسه حضور داشتند ، بیش ازدو ساعت طول کشید .اجرای نظام ارجاع کار در سال آتی در مازندران

اجرای نظام ارجاع کار در سال آتی در مازندران

اجرای نظام ارجاع کار در سال آتی در مازندران

اجرای نظام ارجاع کار در سال آتی در مازندران

در ابتدای این جلسه ،آقای یاسررضازاده مسوول روابط عمومی نظام مهندسی ساختمان استان مازندران ضمن خوش امد گویی به اهل رسانه واستقبال ازچنین نشستهایی خواستار تعامل بیشتر با اهل رسانه شد و گفت : روابط عمومی این سازمان تلاش نمود در ۱ سال گذشته با تولید محتوا و تهیه ماهنامه ، بسته های خبری و اطلاع رسانی به روز از طریق وب سایت این مجموعه گامهای موثری در جهت گردش آزاد اطلاعات و شفاف سازی بردارد .

در ادامه جلسه آقای فرصت ضمن خوش آمد گویی به اهل رسانه حفظ منافع بهره برداران از ساختمانها از دغدغه های نظام مهندسی دانست وگفت :قانون مداری؛ اصلاح ساختار اداری و واقعیتر کردن خدمات مهندسی۳ اصل مهم نظام مهندسی است.

فرصت همچنین در پاسخ به پرسش برخی خبرنگاران در مورد بومی سازی ساخت و سازها در کشورادامه داد : متاسفانه در این مورد در مقررات ملی هیچگونه اتفاقی نیفتاده و پیش بینیهای لازم انجام نشده است .

آقای فرصت در ادامه با توجه به نبود نظام جامع فنی و عدم نظارت کامل نظام مهندسی در همه ساخت و سازها در کشورافزود : این روزها درخواست لغو عضویت از نظام مهندسی ساختمان جهت عضویت در سازمان نظام کاردانی بیشتر شده  است .

وی از افزایش آگاهی مردم نسبت به حقوق خویش در برابر مهندسین خبر داد و تصریح کرد : برهمین اساس شکایاتی نیز در مواردی مثل رابطه کارفرما و مهندسین دخیل در پروژه در شورای انتظامی مطرح شده که پیگیریهای لازم در این موارد از سوی شورا انجام میگردد .

رییس سازمان نظام مهندسی با بیان اینکه کنترل نظارت در عرصه های اداری و خدمات مهندسی از برنامه های هیات مدیردر سال نودوشش میباشد اذعان کرد :  آموزش کارفرمایان ، مهارت محور مهندسین و آموزشهای حقوقی با همکاری شورای انتظامی از مهمترین برنامه های آموزشی سال آینده نظام مهندسی میباشد .

وی از اجرای نظام ارجاع کار در سال آینده وانتخاب مهندسین ناظر پروژه به صورت رندمی بر اساس امتیازات پیش بینی شده در نرم افزار خبر داد وافزود : از سال آینده همه دستمزد مهندسین ناظر بحساب واسط واریز میشود و به زودی در هیات مدیره سازمان تصمیم گرفته خواهد شد که پرداخت به مهندسی به چه صورتی انجام گیرد.

ایشان مازندران را پیشرو تخلفات ساختمانی در کشور دانست و  گفت : متاسفانه نظام مهندسی و مهندسین ناظر ابزارهای لازم جهت جلوگیری از اینچنین تخلفاتی به غیر از نامه نگاری با مراجع صدور پروانه را در اختیار ندارند .

فرصت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در مورد نگرانی از افزایش تعرفه نظام مهندسی در سال آینده و کاهش ساخت و سازها تاکیدکرد : خوشبختانه در سالهای جاری روند صدور خروجی به مراجع صدور پروانه از سوی نظام مهندسی روندی ثابت بوده که کاهش نداشته و با توجه به افزایش هزینه ها در کشور ، چاره ای جز افزایش تعرفه برای مهندسین نیز وجود ندارد .

در ادامه جلسه خانم دکتر مهری،دبیر هیات رییسه سازمان نظام مهندسی خبر از تلاشهای هیات مدیره سازمان جهت حل برخی مشکلات و خلاهای موجود در قانون نظام مهندسی داد و بیان کرد : نشست با نمایندگان مجلس و بیان دغدغه های مهندسین از جمله این فعالیتها بوده است و رسانه ها نیز در این مسیر میتوانند مفید و موثرباشند .

آقای دکتر احمدرضا گران خزانه دار سازمان نیز ضمن استقبال از برگزاری این نشست ، حضور رسانه ها در جامعه را یکی از دلیل های پویایی آن جامعه معرفی نمود و اظهار امیدواری کرد تعداد رسانه های تخصصی در حوزه ساختمان در مازندران بیشترشود .

آقای گرانبا انتقاد از عدم همراهی برخی دستگاهها با نظام مهندسی در اجرای کامل مقررات ملی ساختمان ادامه داد : خوشبختانه در مازندران مجموعه استانداری و راه و شهرسازی همکاری خوبی با نظام مهندسی دارند و امیدواریم این حمایتها ادامه یابد .

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد عدم حضوردایمی مهندسین ناظر در پروژه ها عنوان کرد : بر اساس مبحث دو مقررات ملی ساختمان ، مهندسین ناظر در پروژه ها مقیم نیستند و تنها طی چند مرحله بازدید میبایست گزارشهای خود را بمراجع صدور پروانه ارایه نمایند که این مورد نیز ایراداتی داشته و امیدواریم به زودی با تغییر قانون ، نظارت ساختمان به صورت دایمی شده و از حالت شغل دوم خارج گردد.

منبع: پایگاه خبری خزر

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اسفند ۹۵
1264 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0