صدور مجوز تاسیس گل‌خانه‌ در هرمزگان کم‌تر از 1 روز ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان

صدور مجوز تاسیس گل‌خانه‌ در هرمزگان کم‌تر از ۱ روز

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان بیان کرد: مالکین آب و زمین در صورتیکه مدارکشان همراه با گزارش کارشناسی و طرح توجیهی آماده باشد در کم‌تر از 1 روز برای آن ها مجوز تاسیس گل‌خانه‌ صادر می‌گردد.

کد خبر: 191023003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ آبان ۹۸ - ۱۰:۴۱ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان بیان کرد: مالکین آب و زمین در صورتیکه مدارکشان همراه با گزارش کارشناسی و طرح توجیهی آماده باشد در کم‌تر از ۱ روز برای آن ها مجوز تاسیس گل‌خانه‌ صادر می‌گردد.

صدور مجوز تاسیس گل‌خانه‌ در هرمزگان کم‌تر از 1 روز

صدور مجوز تاسیس گل‌خانه‌ در هرمزگان کم‌تر از ۱ روز

مجوز تاسیس گل‌خانه در هرمزگان  کم‌تر از ۱ روز صادر می گردد

حمیدرضا نصیری گفت: درصورتی‌که مدارک و طرح متقاضیان آماده باشد و مالکیت آب و زمین مشخص گردد، ۱ روزه مجوز تاسیس گل‌خانه‌ در سطح استان صادر می‌گردد.

نصیری با اشاره با هدف توسعه کشت ‌های گلخانه‌ای، آبزی‌پروری و طیور در استان هرمزگان گفت: بیش از نیمی از مجوزها ۱ روزه صادر شدند.

وی ادامه داد: در ۶ ماه اول سال جاری در اقدامی بی‌نظیر مجوز صدور بیش از پانصد و پنجاه هکتار گلخانه صادر شده است که دو برابر کل فعالیت نظام مهندسی در ادوار گذشته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان ادامه داد: در حالی‌که در سال‌های گذشته هرمزگان در جایگاه دهم تا دوازدهم در صدور مجوز گلخانه قرار داشت؛ با اجرای ویژه برنامه هایی، توانستیم در سال جاری مقام اول را در صدور مجوز گلخانه کسب کنیم.

نصیری تصریح کرد: هم‌چنین در صدور مجوزهای پرورش میگو، ماهی در قفس، ماهیان خاویاری نیز هرمزگان حائز مقام اول و در صدور مجوز دام و طیور در جایگاه دوم قرار داریم.

وی اظهار داشت: با حذف استعلامها در صدور مجوزها که ابتکار عمل هرمزگان بود و درحال حاضر در سراسر کشور اجرایی گردیده است؛ در روند صدور مجوزها تسهیل شده است و میزان صدور مجوزها که  منجر به اشتغال‌زایی شده است، افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر برای مالکین، مجوز زمین جایگزین استعلام امور اراضی و مجوز آب جایگزین استعلام آب در صدور مجوزها شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان، میزان اشتغال‌زایی در هر هکتار گل‌خانه‌ را بین ده تا پانزده نفر اعلام کرد و گفت: با افزایش میزان صدور مجوزها و رونق احداث گلخانه در استان، نیروی انسانی مورد نیاز این گلخانه ها از سایر مناطق استان تامین می گردد.

وی اظهار داشت: هرمزگان در مدت زمان ساخت گلخانه نیز مقام اول را دارد و در مدت چهل روز گلخانه ۱۰ هکتاری احداث می گردد که در سایر استانها این گل‌خانه‌ ها بین ۳ تا ۴ ماه طول میکشد.

وی تصریح کرد: برای این که کشاورز ۲ مرتبه هزینه طرح را پرداخت نکند، تعرفه های نظام مهندسی جایگزین طرح‌های امور اراضی و طرح‌های بانکی می‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان گفت: در اصلاحیه طرحها، استعلامها از طرح‌های دام و طیور وشیلاتی حذف می ‌شوند.

وی با نشستی که برای اصلاح مجوزهای شیلاتی با حضور معاون آبزی پر وری و مدیرکل پرورش میگو سازمان شیلات ایران، مدیران کل ادارات کل شیلات استانها و روسای سازمانهای نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار گردید، چندین مصوبه داشت که حذف استعلامهای شیلاتی مجوزها برای کسانی‌که مالک زمین هستند، ازجمله این مصوبات است.

وی ادامه داد: هم‌چنین مصوب گردید سازمان‌های نظام مهندسی که توانمند هستند مطالعات فنی و امکان سنجی را  انجام دهند و سایت‌هایی را آماده و از طریق فراخوان واگذار کنند که در استان هرمزگان مکاتبه ای که با استان و تهران انجام داده ایم و اعلام کرده ایم که توان فنی را داریم و مطالعات زیست محیطی و شیلاتی و… را انجام می‌دهیم.

نصیری ادامه داد: با انجمن ماهیان زینتی کشورهم تفاهم‌نامه ای داریم  و دوره هایی در حوزه های آبزی پروری، برای خیار دریایی، بسته بندی، پرورش میگو و دوره های آموزشی برگزار می گردد.

نصیری گفت: برای اولین بار مسؤول فنی شیلات داریم و ناظران هم به بهره برداران آموزش می‌دهند.

وی گفت: ده ناظر صید و سوخت در استان فعال هستند که ناظران صید بر روی کشتی‌های صیادی و کشتی‌های اقیانوس پیما در آبهای فراسرزمینی هم می‌روند.

نصیری اظهار داشت: از لحاظ نیروی انسانی فنی گل‌خانه‌ در استان کمبود داریم که بهمین علت، در حال آموزش با استفاده از اساتید این حوزه هستیم تا این کمبود برطرف گردد.

صدور مجوز تاسیس گل‌خانه‌ در هرمزگان کم‌تر از ۱ روز

وی افزود: زیرساخت‌های چهار هزار هکتار گل‌خانه‌ نیز از طریق شرکت شهرک‌های کشاوزی در حال آماده سازی است.

وی افزود: تفاهم‌نامه ای با امور اراضی جهاد کشاورزی داریم و اگر واگذاریها، کارشناسی‌ ها، تایید نقشه ها، گزارش فنی‌ ها و…  توسط کارشناسان عضو نظام مهندسی انجام گردد، بطوریکه این مهم محقق گردد و حمایتهای لازم صورت بگیرد، به استاندار هم قول داده ایم که تنها استانی باشیم که هیچ مهندس عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بیکاری در استان تا پایان سال نداشته باشیم.

نصیری یاد آور شد: پی‌گیری‌ هستم که ساختمانی که در حال حاضر در آن هستیم به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار گردد.

وی گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا صدور مجوزها را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام دهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان تصریح کرد: نیاز است که پشتیبانی ‌های لازم صورت گیرد تا  با توجه به پتانسیل استان در بخش ‌های گلخانه، دام و طیور و شیلات که حتی سرمایه گذاران خارجی تمایل به سرمایه گذاری دارند و می‌طلبد زمینه سرمایه‌گذاری آن ها فراهم گردد.

وی ادامه داد: هرمزگان در اصلاحیه ساختارها نیز پیشتاز است.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با عنوان این که در حال حاضر پنجمین دوره نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حال فعالیت هستند؛ گفت: این سازمان ۷ عضو انتخابی دارد و ۴ عضو انتصابی در استان دارد.

وی، اعضای انتصابی این  سازمان را شامل نماینده سازمان محیط زیست کشور، نماینده وزیر علوم و ۲ نفر نماینده وزیر جهاد کشاورزی در استان اعلام کرد و افزود: رئیس، نائب رئیس، دبیر و خزانه دار هم  برای چهار سال انتخاب می‌ شوند.

نصیری، البته حمایت ‌های استاندار هرمزگان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان را در کسب رتبه‌ های برتر هرمزگان در حوزه‌ های مختلف حائز اهمیت خواند و گفت: این حمایت ‌ها منجر به افزایش اشتغال‌ زایی و تولید بخش غیردولتی و حوزه کشاورزی در استان شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان هرمزگان در بخش پایانی اظهاراتش بیان کرد: در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تمامی موانع را برای متقاضیان برداشته‌ایم بطوریکه اگر متقاضی مدارکش آماده باشد در یک روز برای آن ها مجوز صادر می ‌کنیم و نیازی به انجام بروکراسی اداری ندارد.

منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آبان ۹۸
776 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0