عضو هیات رییسه اتاق اصناف

همه بازارهای کشور فرسوده و تجهیزات ایمنی هم ندارند

عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه همه بازارهای کشور در بافت فرسوده و سنتی قرار دارد،گفت:بازارهای سنتی کشور فاقد هرگونه تجهیزات ایمنی است.

کد خبر: 6257 تاریخ انتشار: دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ - ۵:۰۳ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،«مجتبی صفایی» تصریح کرد: اتاق های اصناف کشور به عنوان متولیان صنفی باید شرایط مطلوبی را برای کسب و کار ایجاد کنند و نظارت بیشتری بر ساختمان های محل کسب داشته باشند.همه بازارهای کشور فرسوده و تجهیزات ایمنی هم ندارند

همه بازارهای کشور فرسوده و تجهیزات ایمنی هم ندارند

همه بازارهای کشور فرسوده و تجهیزات ایمنی هم ندارند

همه بازارهای کشور فرسوده و تجهیزات ایمنی هم ندارند

صفایی، اقدام سازمان نظام مهندسی و مدیریت بحران شهرداری برای شناسایی نقاط بحران خیز، کارشناسی بافت های فرسوده و مکان های مستعد بروز بحران و ارزیابی ساختمان های قدیمی و ناایمن را الزامی دانست.
وی یادآوری کرد گسل های زلزله در همه نقاط کشور وجود دارد و همه دستگاه های اجرایی باید آماده هرگونه حادثه باشند تا در چنین مواقعی دچار سردرگمی نشوند.
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایران تاکید کرد واحدهای صنفی کارفرما نباید مساله بیمه را نادیده بگیرند و جان کارگران را در معرض خطر قرار دهند.
وی افزود: بیمه نکردن کارگران نباید به قصد قانون گریزی صورت گیرد، زیرا به معنی تضییع حقوق کارگر و تخلف است.
در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها ۵۶۰ واحد، فعال بود. ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.


بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که ۹۹ درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین ۱۸۰ واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان ۴۰۰ واحد پیراهن دوز، ۶ واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و ۲۰ واحد تولیدی کفش فعال بود.
ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در سال ۱۳۴۱ به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تلاش می کند در مدت ۲ سال این ساختمان را با رعایت ضوابط و مقررات و با کیفیت بالا بسازد و واحدهای آن را به ذینفعان واگذار کند.

منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ بهمن ۹۵
962 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0