رئیس اداره بهزیستی بانه:

ادارات دولتی بانه برای معلولان مناسب‌سازی نشده‌اند/ لزوم احداث پارک ویژه سالمندان و معلولان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بانه، مکان‌های نامناسب برای رفت و آمد معلولین را ادارات دولتی، مساجد و حتی قبرستان ذکر کرد و گفت: ورودی قبرستان و گلزار شهدا هم، برای معلولین و سالمندان مناسب نیست.

کد خبر: 4891 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ دی ۹۵ - ۵:۱۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،امید مهتاب در جلسه‌ ساماندهی و مناسب‌سازی معابر برای معلولان و سالمندان که عصر امروز در محل فرمانداری بانه برگزار شد، اظهار کرد: باید مناسب‌سازی در حوزه معلولین و سالمندان تعریف شود چون مناسب‌سازی فقط رمپ‌گذاری در سطح خیابان نیست. لزوم احداث پارک ویژه سالمندان و معلولان

لزوم احداث پارک ویژه سالمندان و معلولان

لزوم احداث پارک ویژه

لزوم احداث پارک ویژه سالمندان و معلولان

رئیس اداره بهزیستی بانه مشکل اصلی معلولین را در سطح شهر پیاده‌روها و موانع موجود برسر راه آنان، از جمله ترانس برق پاساژها و وجود لوازم مغازه‌داران سطح شهر در پیاده‌روها دانست.

وی مکان‌های نامناسب برای رفت و آمد معلولین را ادارات دولتی، مساجد و حتی قبرستان ذکر کرد و گفت: ورودی قبرستان بانه و حتی گلزار شهدا، نه برای معلولین و نه برای سالمندان مناسب نیست.

مهتاب گفت: در طراحی مساجد هم رعایت مناسب‌سازی صورت نگرفته است، در حوزه سرویس‌های بهداشتی وعمومی برای استفاده سالمندان و معلولین ایرادات زیادی وجود دارد که اداره اوقاف باید پاسخگو باشد.

وی با ذکر این نکته که برای سالمندان و معلولان هنوز فضاسازی در محدوده پارک‌ها صورت نگرفته است، اضافه کرد: باید حتما پارکی استاندارد برای سالمندان با تمامی امکانات و برای معلولین نیز پارک ویژه اختصاص داده شود.

رئیس اداره بهزیستی بانه وجود دستفروش‌های سطح پیاده‌روها را یکی از بزرگترین موانع تردد معلولین خصوصا نابینایان ذکر کرد و اظهار داشت: باید شهرداری در راستای جمع‌آوری این دستفروشان اقداماتی اساسی به عمل آورد.

مهتاب فرهنگ آپارتمان‌نشینی و سرد بودن رابطه‌ها را از علل کم‌توجهی به سالمندان ذکر کرد و گفت: باید تمهیداتی اساسی برای بهتر پرکردن اوقات فراغت آنان اندیشیده شود تا با روحیه بهتری بتوانند زندگی کنند.

در ادامه جلسه، رئیس واحد عمران شهرداری بانه به عنوان نماینده شهرداری در این جلسه، گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد کارهای مناسب‌سازی پیاده‌روها توسط شهرداری بانه انجام شده است.

ولی احمدی کنترل ۱۰ نقطه از مسیر عابرین سواره‌رو کنترل و کاهش بار ترافیکی آن را در حوزه خدمت به معلولین و سالمندان اظهار کرد.

وی در ادامه از نظام مهندسی خواست تا با تصویب نقشه‌های طراحی شده در قالب رعایت حقوق شهروندی معلولین و سالمندان بتواند بهتر و بیشتر کمک حال آنان باشند.

 لزوم احداث پارک ویژه سالمندان و معلولان

منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ دی ۹۵
1206 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0