اردبیل

ناوگان مکانیزاسیون اردبیل از مجهزترین ناوگان های برداشت کشور است

رییس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ناوگان مکانیزاسیون این استان با در اختیار داشتن یک هزار و 230 دستگاه انواع کمباین یکی از مجهزترین ناوگان های برداشت در بین استان های کشور است.

کد خبر: 4410 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ دی ۹۵ - ۲:۲۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)عدیل سروی روز دوشنبه در جلسه مکانیزاسیون برداشت افزود: سالانه علاوه بر برداشت کامل محصول غلات استان به بیش از هشت استان نیز در امر برداشت کمک می شود.ناوگان مکانیزاسیون اردبیل از مجهزترین ناوگان های برداشت

ناوگان مکانیزاسیون اردبیل از مجهزترین ناوگان های برداشت

ناوگان مکانیزاسیون اردبیل

ناوگان مکانیزاسیون اردبیل از مجهزترین ناوگان های برداشت

وی گفت: در سال زراعی گذشته برای کاهش مشکلات فنی کمباین ها در زمان برداشت با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان نسبت به معاینه فنی بیش از یک هزار و ۱۸۵ دستگاه انواع کمباین های برداشت استان در دو مرحله اقدام و پس از صدور کارت معاینه فنی مجوز ورود به مزارع صادر شد.
او اظهار کرد: این روش برای سال زراعی آینده نیز با انسجام و برنامه ریزی دقیق تراز قبل ادامه خواهد یافت تا با به حداقل رساندن ضایعات در برداشت محصول بیش از پیش شاهد افزایش تولید در استان باشیم.
سروی در زمینه حمایت از تشکل های ارائه دهنده خدمات مکانیزاسیون بخش خصوصی نیز افزو : به دلیل اهمیت تشکل های ارائه خدمات مکانیزه کشاورزی در جذب و بکارگیری ماشین ها و ادوات کشاورزی نوین و ارائه خدمات مکانیزه مبتنی بر اصول علمی و فنی و ایجاد اشتغال پایدار ، ایجاد تشکل های جدید و حمایت از تشکل های موجود در دستور کار اداره امور فناوری های مکانیزه کشاورزی سازمان قرار رگفته است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، او گفت: با ایجاد یک شرکت ارائه خدمات مکانیزاسیون جدید بخش مناسبی از تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی استان برای نوسازی و تجهیز ماشین آلات و ادوات کشاورزی شرکت های فعال استان اختصاص یافته و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.
سروی افزود: با توجه به تعداد بالای ماشین های کشاورزی موجود استان که تعداد آن به بیش از ۲۱ هزاز دستگاه می رسد
و از طرف دیگر پراکندگی جغرافیایی ماشین های فوق در روستاهای تابعه و مشکلات دسترسی ماشین های فوق به مراکز توزیع سوخت و ضرورت تامین بموقع و به میزان سوخت بویژه در مقاطع حساس کاشت و برداشت محصولات کشاورزی ، لزوم برنامه ریزی مناسب و عملیاتی برای تامین بموقع سوخت ماشین های کشاورزی از حساسیت خاصی برخوردار است.


وی گفت: با هماهنگی مدیریت شرکت پخش فرآورده های نفتی استان و تشکیل جلسات فصلی در ستاد استان و همچنین جلسات هماهنگی در شهرستان های تابعه برای تامین سوخت ماشین های کشاورزی استان مشکل خاصی ایجاد نشده و روند توزیع سوخت بصورت مناسب به تناسب مقاطع کاشت ، داشت و برداشت محصول همانند سال های گذشته ادامه می یابد.
تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، ۱۲۰ هزار بهره بردار ، ۴٫۲ میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش ۲۸ درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش ۳۸ درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان اردبیل است.
استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
امسال برای دومین سال پیاپی در این استان رکورد تولید گندم شکسته شد و با تولید بیش از از ۷۴۰ هزار تن گندم و خرید ۵۵۰ هزار تن از آن از رتبه ۱۱ به ۴ کشوری ارتقا یافت.

ناوگان مکانیزاسیون اردبیل از مجهزترین ناوگان های برداشت

منبع: ایرنا

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ دی ۹۵
1258 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0