نابودی باغ ‌های بولوار چمران شیراز با ساختمان هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک عضو هیات مدیره ساختمان نظام مهندسی فارس

نابودی باغ ‌های بولوار چمران شیراز با ساختمان هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک

یک استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره ساختمان نظام مهندسی فارس هشدار داده که احداث هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک واقع در بولوار چمران شیراز سبب خواهد شد تا باغ‌ های اطراف زودتر نابود شوند.

کد خبر: 970411004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷ - ۱۰:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، یک استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره ساختمان نظام مهندسی فارس هشدار داده که احداث هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک واقع در بولوار چمران شیراز سبب خواهد شد تا باغ‌ های اطراف زودتر نابود شوند.

نابودی باغ ‌های بولوار چمران شیراز با ساختمان هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک

نابودی باغ ‌های بولوار چمران شیراز با ساختمان هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک

نابودی باغ ‌های بولوار چمران شیراز با ساختمان  هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک

 

علی سلطانی بیان کرد: پیش از مکان یابی و برنامه ‌ریزی برای استقرار یک ساختمان بلند مرتبه، باید انطباق و هارمونی آن با زمینه و بافت موجود بررسی گردد و علاوه بر آن، پیامدهایی که این ساختمان، در درازمدت در ابعاد زیست محیطی، ترافیکی، بصری، اجتماعی و مالی ایجاد می‌ کند بصورت تفصیلی مورد مطالعه و کنکاش قرار گیرد.
وی در مورد احداث هتل در باغ فدک، گفت: از نظر سیما و منظر شهری همانند هتل چمران، این بنا، در آینده تبدیل به یک لکه ناموزون در امتداد محور چمران و در پهنه سبز نیایش و محمودیه خواهد شد و تعادل و هارمونی بصری را بهم خواهد زد.
باغ فدک شیراز با تصمیم شورای شهر اسبق و مسئولین پیشین شهرداری تخریب شده و این روزها در حال گود برداری است. این باغ در بولوار چمران، نبش خیابان نیایش قرار دارد. شماری از شهروندان و مسئولین اردی بهشت سال جاری با امضای طوماری خطاب به مقامات خواهان جلوگیری از احداث هتل در زمین این باغ شدند.
شماری از شهروندان و مسئولین خواهان جلوگیری از ساخت هتل چهل و شش طبقه در بولوار چمران شیراز شدند
استاد شهرسازی دانشگاه شیراز خواهان شفاف سازی شهرداری شیراز بعنوان نهاد مسئول صدور پروانه ساخت در مورد این پروژه شد و تصریح کرد: این حق طبیعی شهروندان است که اطلاعات و آگاهی لازم در مورد پروژه ‌هایی که سرنوشت شهر و مکان زیست آن ها را تحت تأثیر قرار می ‌دهد، داشته باشند.
به گفته وی، مسئولیت سازمان راه و شهرسازی و استانداری فارس بعنوان دستگاه‌ های دولتی که در تصویب چنین پروژه‌ هایی در کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی دخیل و دارای صلاحیت و اختیار هستند نیز خیلی سنگین است.

نابودی باغ ‌های بولوار چمران شیراز با ساختمان هتل چهل و شش طبقه در باغ فدک

این استاد دانشگاه مطرح کرد: در ماه ‌های اخیر بسیاری از شهرسازان، معماران، مهندسان و دغدغه مندان شهر شیراز، اعتراض و انتقاد خود را در مورد احداث این بنا به روش‌ های مختلف عنوان کرده ‌اند اما متاسفانه تا به حال کم ترین سطح از شفاف سازی و پاسخگویی از طرف دستگاه‌ ها و نهادهای مسئول را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.
همه مقامات از ضرورت حفظ باغ‌ های شیراز سخن می‌ گویند ولی با وجود همه این سخن پراکنیها سطح باغ‌ های شیراز در دهه های اخیر از حدود چهار هزار هکتار به کم تر از هشتصد هکتار رسیده.
ظاهراً یک رشته هتل سازی در بولوار چمران شیراز قرار است رخ دهد که نتیجه آن از میان بردن بخشی از باغ‌ های قدیمی در این بولوار است.

منبع : آبان پرس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۷
1533 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0