اختلاف نظرها در مورد کانال تایید صلاحیت مهندسان وجود دارد عضو کمیسیون عمران مجلس

تصویب نهایی قانون نظام مهندسی بزودی / اختلاف نظرها در مورد کانال تایید صلاحیت مهندسان وجود دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با عنوان این که هنوز طرح اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تصویب نهایی واقع نشده، بیان داشت: اجرای آن زمان بر بوده ولی با اصلاحات صورت گرفته اعمال سلیقه ها به حداقل میرسد.

کد خبر: 970411001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ تیر ۹۷ - ۹:۳۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون عمران مجلس، با عنوان این که هنوز طرح اصلاح قانون نظام مهندسی مورد تصویب نهایی واقع نشده، بیان داشت: اجرای آن زمان بر بوده ولی با اصلاحات صورت گرفته اعمال سلیقه ها به حداقل میرسد.

اختلاف نظرها در مورد کانال تایید صلاحیت مهندسان وجود دارد

اختلاف نظرها در مورد کانال تایید صلاحیت مهندسان وجود دارد

تصویب نهایی قانون نظام مهندسی بزودی / اختلاف  نظرها در مورد کانال تایید صلاحیت مهندسان وجود دارد

شهرام کوسه غراوی ، با اشاره به تصویب کلیات قانون نظام مهندسی در کمیسیون عمران مجلس، ادامه داد: در نشست هفته پیش این کمیسیون کمیته نظام فنی و اجرایی ۲ گزارش برای اصلاح قانون نظام مهندسی ارائه داد که یک گزارش معطوف به اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان با روال موجود و رفع ایرادات کنونی بود و گزارش دیگر معطوف به اصلاح این قانون با استفاده از ظرفیت نظام فنی و اجرایی کشور بود.
وی با عنوان این که با رای گیری استمزاجی صورت گرفته در کمیسیون نمایندگان به اصلاح قانون نظام مهندسی معطوف به استفاده از ظرفیت نظام فنی و اجرایی با زیر مجموعه شدن در سازمان برنامه و بودجه موافقت کردند، گفت: این موضوع باید در کمیسیون عمران مورد رای گیری نهایی هم قرار بگیرد.جزییات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی هنوز بررسی نگردیده است
نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که بعد از رای گیری کلی در مورد کلیات طرح اصلاح قانون نظام مهندسی جزییات آن نیز مورد بررسی واقع خواهد شد، اظهار داشت: هنوز طرح موجود مورد تصویب نهایی مجلس واقع نشده از اینرو عملیاتی شدن آن زمان بر است.
کوسه غراوی با تاکید بر این که با تصویب نهایی این طرح دوگانگیهای موجود در حوزه تصمیم گیری نظام فنی و اجرایی دولتی و خصوصی برطرف می گردد، اظهار داشت: اکنون جامعه مهندسان با رویه قبل و قانون پیش از این اداره شده و تفاوتی در قانون هنوز رخ نداده است.
سازمان نظام مهندسی زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی برای تایید صلاحیتها است
این نماینده مردم در مجلس دهم، با عنوان این که با تصویب نهایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی برداشتهای سلیقه ای در این حوزه نیز به حداقل ممکن کاهش میرسد، تصریح کرد: هم اکنون سازمان نظام مهندسی زیر مجموعه وزارت راه وشهرسازی بوده صلاحیتها و پروانه های مهندسان را تایید میکند.


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: با تصویب قانون مذکور اتفاقی مشابه ساختاری که انجمن پیمانکاران دارند و صلاحیتها را سازمان برنامه و بودجه میدهد در مورد جامعه مهندسان نیز رخ میدهد.
کوسه غراوی با عنوان این که اختلاف نظرهایی در مورد این که صلاحیت مهندسان از کدام کانال تایید شود وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اکثر نمایندگان با تایید صلاحیت و پروانه های مهندسان بوسیله سازمان برنامه و بودجه موافق هستند.
این نماینده مردم در مجلس دهمگفت: بطور حتم در نشست های پیش رو تعیین تکلیف نهایی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی با هدف بهبود عملکرد این جامعه صورت خواهد گرفت.

منبع : فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ تیر ۹۷
1287 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0