دستورالعمل برگزاری دوره های آموزشی ابرای ارتقای رتبه اعضای دارای پروانه اشتغال

کد خبر: 2358 تاریخ انتشار: جمعه ۵ آذر ۹۵ - ۹:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی ،این دستوالعمل که در جلسه مورخ ۷/۹/۸۷ شورای مرکزی به تصویب رسید با توجه به مفاد ماده ۲۱ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی معدن به وزارت صنایع و معادن پیشنهاد شد و در تاریخ های ۱۰/۹/۸۷ و ۱۷/۹/۸۷ در شورای تصویب دستوالعمل ها و نظام نامه های وزارت صنایع و معادن بررسی و با انجام اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت. مطابق مفاد این دستورالعمل متقاضیان ارتقای پایه می توانند در دوره های آموزشی شرکت کرده و در آزمون های پایانی آن نمره  قبولی کسب کنند و یا صرفاً در آزمون های پایان دوره ها شرکت کرده و نمره قبولی کسب کنند.

untitled-1

۱-  برای ارتقای از هر پایه به پایه بالاتر چند دوره آموزشی تعیین می شود. برای هر رشته و هر زمینه و ارتقا از هر پایه فهرست تعدادی دوره درسی تعیین و اعلام می شود عناوین این دروس توسط کمسیون مشترکی مرکب از کارشناسان وزارت صنایع و معادن و سازمان نظام مهندسی معدن تعیین می شود.

۲- دروسی که تعیین می شود می توانند تعدادی الزامی و تعدادی اختیاری از بین فهرست اعلام شده باشد اما به هر حال تعداددروسی که باید برای ارتقای ا ز هر پایه نمره قبولی آن کیب شود به شرح زیر است.

– برای ارتقای از پایه ۳ به ۲ – گذراندن ۵ دوره درسی

– برای ارتقای از پایه۲به ۱– گذراندن ۴ دوره درسی

– برای ارتقای از پایه ۱ به ارشد– گذراندن ۳ دوره درسی

۳- پس ار تعیین عناوین تدوین طرح درس به عهده امور آموزش و آزمون سازمان نظام مهندسی معدن است هر درس باید به گونه ای طراحی شود که معادل ۲ واحد درس دانشگاهی (حدود ۲۴ ساعت با آزمون) باشد. چنانچه درسی به طول دوره بیشتری نیاز داشته باشد به چند دوره پیاپی تقسیم می شود.

(برنامه اجرایی آموزش نباید از ۸ ساعت در روز تجاوز کند)

۴- حداقل نمره قبولی در آزمونهای نهایی هر درس ۱۱ (از ۲۰) است.

۵- هر عضو هنگام تقاضای ارتقای پایه باید علاوه بر سایر مدارک بارعایت مفاد ماده ۱۱ آیین نامه گواهی نامه موفقیت در آزمون دروس تعیین شده را نیز ارائه کند تا میانگین نمرات آنها محاسبه شود. بر مبنای میانگین کل نمرات آزمون دروس گذرانده شده امتیازهایی طبق جدول زیر تعیین می شودو به جمع امتیازهای سایر عوامل در رتبه بندی اضافه می شود. پس از محاسبه مجموع امتیازها از ردیف دوم جدول شماره ۲ ماده ۱۱ آیین نامه برای تعییین پایه استفاده خواهد شد.

میانگین کل نمرات۱۰۱۱۱۲۱۳۱۴۱۵۱۶۱۷۱۸۱۹۲۰
امتیاز۰۲۴۶۸/۱۰۱۲۱۴۱۶۱۸۲۰

۶- چنانچه شخصی دروس الزامی خود را به صورت اختیاری در پایه های پایین تر گذارنده و در آزمون آن موفق شده باد می تواند بجای آن از بین دوره های اختیاری اعلام شده انتخاب کند.

۷- تعیین چگونگی برگزاری دوره های آموزشی به عهده سازمان نظام مهندسی معدن است سازمان مزبور می تواند با توجه به شرایط و طرح هر درس روش ارائه و محل برگزاری و موسسه مجری آن را تعیین و اقدامات لازم را برای برگزاری آن انجام دهد.

۸- تعیین و تغییر عناوین دروس الزامی و اختیاری برای اجرا در سال بعد تا آخر تابستان هر سال توسط کمسیون موضوع ماده ۱ انجام می شود. سازمان موظف است تا پایان پاییز هر سال برنامه برگزاری دوره های سال بعد  برای تمام رسته ها زمینه ها و پایه ها را تنظیم و به طرق مقتضی به اطلاع عموم اعضا برساند.

۹- برای دارندگان پروانه های پی جویی و اکتشاف و یا استخراج که در دوره تحصیلات دانشگاهی خود درس نقشه برداری عممی را نگذارنده اند لازم است این دوره را به عنوان پیش نیاز دوره نقشه برداری معدنی بگذرانندو

۱۰- اعضای کارورز برای استفاده از امتیاز دوره های آموزشی ارتقای پایه بایستی دوره های آموزشی متناسب با رشته تحصیلی خود را بگذرانند.

۱۱- مدارک صادره از هر موسسه آموزشگاه یا دانشگاه دولتی و غیر دولتی و … بدون کسب موافقت قبلی و انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی معدن ایران (و یا سازمان استان با موافقت امور آموزش و پژوهش سازمان) اعتباری از نظر کسب امتیاز برای ارتقای پایه ندارد.

۱۲- بودجه برگزاری دوره ها از طریق دریافت هزینه ها از شرکت کنندگان و در صورت امکان با استفاده از کمک های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ها ی وابسته به آن تامین خواهد شد.

منبع

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ آذر ۹۵
3863 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0