اختصاص وام بیست میلیون تومانی

اختصاص وام بیست میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده در زلزله اخیر مشهد.

در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون بنیاد مسکن و سرپرستهای شعب بانکهای استان، پرداخت وام بیست میلیون تومانی با سود 5 درصد و بازپرداخت پانزده ساله برای واحدهای تخریب شده در زلزله اخیر در خراسان رضوی مصوب گردید.

کد خبر: 10234 تاریخ انتشار: جمعه ۱۸ فروردین ۹۶ - ۱۱:۱۰ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،معاون اول رئیس جمهوری مشهد را ترک کرد اختصاص وام بیست میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده

اختصاص وام بیست میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده

اختصاص وام بیست میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده

اختصاص وام بیست میلیون تومانی برای واحدهای تخریب شده

دستگیری مظنونین پخش شایعات در زلزله مشهد

شهردار مشهد در مشهد حضور داشت . مرتضوی با اطمینان از عدم خطر با مرخصی شهر را ترک گفت.

هیچ گونه قطعی آب در شهرهای زلزله زده خراسان رضوی روی نداده است.

رشد سی و پنج درصدی مصرف بنزین در مشهد توزیع ۱ میلیون و چهارصدوپنجاه و سه هزار هزار لیتر نفت سفید در منطقه های زلزله زده

در جلسه ای با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون بنیاد مسکن و سرپرستهای شعب بانکهای استان، پرداخت وام بیست میلیون تومانی با سود ۵ درصد و بازپرداخت پانزده ساله برای واحدهای تخریب شده در زلزله اخیر در خراسان رضوی مصوب گردید.

استاندار خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: هم چنین در این جلسه پرداخت کمک ۵ میلیون تومانی بلاعوض برای منزلهای آسیب دیده و کمک ۲ میلیون تومانی بلاعوض برای خرید اثاثیه منزل، به زلزله زدگان تصویب شد.

رشیدیان از اعلام آمادگی سپاه امام رضا(ع) برای یاری به بازسازی منطقه های زلزله زده در استان خبر داد و افزود: این مجموعه با در اختیار گذاشتن ماشین آلات حمل و نقل مصالح و خودروهای مورد نیاز در این راستا هم کاری میکند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: با توجه بدستور ریاست محترم جمهوری، پیگیریهای معاون اول و وزیر کشور، در مورد امدادرسانی و بازسازی منطقه های آسیب دیده، این جلسه تشکیل شده است.

رشیدیان عنوان کرد: شناسایی منزلهای آسیب دیده، آوار برداری، تهیه نقشه و صدور پروانه ساخت رایگان با محوریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، صورت میگیرد.

وی عنوان کرد: بمنظور کاهش هزینه تمام شده ساخت روستائیان، دیگر دستگاهها نیز برای آوار برداری، انتقال مصالح و امکانات فنی و مهندسی، با محوریت بنیاد مسکن؛ مساعدتهای لازم را خواهندنمود.

 

ایشان به نشست خود با معاونان وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد و تصریح کرد: مقرر شد با هم کاری این وزارت خانه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرایط اقلیمی و بومی منطقه های زلزله زده بررسی گردد و متناسب با آنها، سازه های سبک برای ساخت و ساز ها طراحی گردد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: روستاهای جدید مبتنی بر طرح هادی، اصول و قاعده های سازمان نظام مهندسی و از محل تسهیلات مقاوم سازی روستایی، ساخته خواهد گردید.

رشیدیان یادآورشد: مذاکراتی نیز با وزیر راه و شهرسازی در مورد تخصیص و تامین قیر برای به سازی و احداث راههای روستایی در منطقه های زلزله زده صورت گرفته و قول مساعد داده شده است.

وی، تعداد واحدهای تخریب شده در شصت و هفت روستا را که تاکنون شناسایی شده، هزار و  هشتصد و بیست و هشت  مورد اعلام کرد و تاکید کرد: این آمار هنوز قطعی نیست و امکان دارد واحدهای دیگری نیز به این رقم اضافه گردد.

این مقام مسئول با بیان اینکه واحدهایی که بین شصت تا صد درصد تخریب شده اند، چهارصد و هفتاد و چهار مورد هستند، بیان داشت: این مسکنهای روستایی؛ در مشهد، فریمان، تربت جام و سرخس واقع شده اند که میزان تخریب بخش قابل توجهی از آنها زیر سی درصد است.

رشیدیان به ساکنین آن دسته از منازل روستایی که خانه های شان در زلزله ترک خورده توصیه کرد بدنبال ترمیم آنها نباشند و از فرصت و تسهیلاتی که نظام و دولت برای آنها بمنظور بازسازی فراهم آورده؛ استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بطور میانگین سی و چهار درصد از مسکنهای روستایی استان مقاوم سازی شده است؛ عنوان کرد: متوسط این رقم در کشور، سی و نه درصد است.

وی افزود: پیگیریهای لازم صورت گرفته تا سهمیه تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی جذب گردد و عقب ماندگی در این حوزه را جبران نماییم.

ایشان افزودند: تحقق این مهم میتواند کمکی برای خروج شرکتهای ساخت و ساز، از رکود باشد.

منبع: جماران

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ فروردین ۹۶
1220 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0