ادامه مجمع عمومی نوبت دوم استانداری اصفهان

استاندار اصفهان خطاب به شهرداران و اعضای نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: درمورد ایمنی و حفظ جان مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای در نظر گرفته شود.

دکتر رسول زرگرپور بیان کرد: در مورد ایمنی و حفظ جان مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای در نظر گرفته شود و تمام موارد مربوط به معماری و شهرسازی باید مطابق قانون صورت گیرد و شهرداران و اعضای نظام مهندسی و دستگاه های مربوطه باید این موضوع را بصورت جدی دنبال کنند.

کد خبر: 10118 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۵ فروردین ۹۶ - ۱۰:۵۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،دکتر رسول زرگرپور بیان کرد: در مورد ایمنی و حفظ جان مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای در نظر گرفته شود و تمام موارد مربوط به معماری و شهرسازی باید مطابق قانون صورت گیرد و شهرداران و اعضای نظام مهندسی و دستگاه های مربوطه باید این موضوع را بصورت جدی دنبال کنند.درمورد ایمنی مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای شود

درمورد ایمنی مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای شود

سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

درمورد ایمنی مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای شود

زرگرپور در جلسه ی بررسی ایمنی ساختمانها و اماکن عمومی ادامه داد: بیست و چهار ساعت پس از حادثه ی پلاسکو مدیریت استان جلسه ای را بمنظور شناسایی ساختمانهای ناایمن برای جلوگیری از بروز حادثه هایی مانند پلاسکو تشکیل داد.

وی با بیان این که ساختمانهای ناایمن در چهار حوزه شناسایی میشوند تصریح کرد: ساختمانهای ناایمن از لحاظ استقرار، ساختمانهایی با سازه های ناایمن، ساختمانهایی که فاقد تجهیزات ایمنی هستند و ساختمانهایی که دارای کاربری های خطرناک میباشند از جمله ساختمانهای ناایمن بشمار می آیند که باید شناسایی شوند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: طبق گزارشهای اعلام شده توسط اعضای جلسه، حدود هفتاد درصد این ساختمانها در شهراصفهان و دیگر شهرهای بزرگ استان شناسایی و وضعیت موجود تاحدودی معلوم  شده است.

رسول زرگرپور با تاکید بر این که باید مقوله ی مربوط به ساختمانهای ناایمن در شهرهای بزرگ بصورت جدی پی گیری شود، افزود: این امر باید بعنوان اولویت شهرداران در نظر گرفته شود.

وی بر تشکیل کارگروهی در سازمان همیاری های شهرداریهای استان برای تجهیز واحدهای بلند مرتبه به سیستمهای آتش نشانی پیشرفته در شهرهای بزرگ استان تاکید کرد و بیان داشت: باید تا جلسه ی آینده اقدامهای لازم برای بررسی نحوه ی تجهیز این مکانها و تامین آن صورت گیرد.

زرگرپور هم چنین به وضعیت واحدهای نفتی و پتروشیمی در شمال اصفهان اشاره کرد وگفت: باید وضعیت اطفای حریق در واحدهای نفتی شمال اصفهان شناسایی گردد و در قالب یک برنامه ی زمان بندی شده نسبت به تجهیز این واحد ها به سیستمهای پیشرفته اطفای حریق و ایمن سازی آنها اقدام شود.

وی در ادامه به نامه دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران به استانداران استانهای سراسر کشور، اشاره کرد و یادآور شد: در این نامه جهت کاهش خطرات ناشی از وقوع سوانح مشابه پلاسکو در سطح کلان شهرهای کشور مصوباتی ابلاغ شده است.

زرگر پور خاطرنشان کرد: برخی از این مصوبات باید در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران و برخی در استانها پیگیری گردد.

ایشان به بند اول این نامه اشاره کردند و گفتند: در این بند باید مستندسازی، تهیه شناسنامه ساختمان و ایجاد بانک اطلاعاتی برای تمامی ساختمانهای بلندمرتبه کشور، شامل آخرین وضعیت نقشه‌های ساختمانی و تاسیساتی، راههای فرار و … بوسیله شهرداری با هم کاری نظام مهندسی ساختمان هر کلان شهر انجام پذیرد که میتوانیم برای شهرهای بزرگ استان نیز ظرف سه ماه آینده اجرایی کنیم.

وی با اشاره به این که در بند هفت این نامه بر مبحث بیست و دو تاکید شده است، بیان کرد: ضوابط و چک لیستهای لازم برای حصول اطمینان از ایمنی ساختمان در طول دوره بهره برداری (مطابق مبحث بیست و دو)، باید بوسیله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی کشور، گردآوری و بعد از تصویب جهت اعمال به مدیریت شهری کلان شهرها ابلاغ شود.

مدیرارشد استان تشریح کرد: در خصوص ایمنی و حفظ جان مردم نباید هیچ گونه ملاحظه ای در نظر گرفته شود و تمام  موارد باید مطابق قانون عمل گردد و شهرداران و اعضای نظام مهندسی باید این موضوع را بصورت جدی دنبال کنند.

وی با اشاره به این که باید از حادثه ی پلاسکو عبرت گرفته شود، ادامه داد: باید در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل مربوط به ساختمانهای ناایمن حل شود.

لازم به ذکر است در این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیر کل راه و شهرسازی، شهرداران اصفهان، نجف آباد، کاشان و فولادشهر اقدامهای صورت گرفته ی خود را در مورد مصوبات جلسه قبل ارائه کردند.

منبع:استانداری اصفهان

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ فروردین ۹۶
1229 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0