شاکری در گفتگو با خبرنگاران مطرح کرد؛

آیین نامه های نظام مهندسی برای مناسب سازی شهر اصلاح شود/ افزایش ۱۲ میلیارد تومانی هزینه ایاب و ذهاب معلولان

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اقدامات برای مناسب سازی معابر به منظور رفاه حال جانبازان و معلولان کامل نیست.

کد خبر: 10031 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ فروردین ۹۶ - ۸:۵۱ ق.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،مجتبی شاکری رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار انبا اشاره به عملکرد شورای شهر و شهرداری تهران برای اجرایی شدن برخی از طرح ها در راستای حل مشکل تردد معلولان و جانبازان اظهار داشت: در سطح شهر تهران برای تردد معلولان مناسب سازی هایی انجام شده اما این حرکت ها کامل نیستند.افزایش ۱۲ میلیارد تومانی هزینه ایاب و ذهاب معلولان

افزایش 12 میلیارد تومانی هزینه ایاب و ذهاب معلولان

افزایش ۱۲ میلیارد تومانی هزینه ایاب و ذهاب معلولان

 افزایش ۱۲ میلیارد تومانی هزینه ایاب و ذهاب معلولان

وی با بیان اینکه روزهای اولی که به صورت رسمی در شورای شهر تهران مستقر شدیم با ۲۰ تن از معلولان با وضعیت های مختلف، جلسه ای گذاشتیم و آنها مطالبات خود را از مدیریت شهری بیان کردند، افزود: از دل آن جلسه مصوباتی از جمله رایگان شدن هزینه ایاب و ذهاب بچه های استثنایی مدارس معلولان بیرون آمد که همان سال اول، شورای شهر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را برای این امر مصوب و به شهرداری تهران نیز ابلاغ کرد که باید هزینه ایاب و ذهاب آنها را پرداخت کند.
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: هم اکنون هزینه ایاب و ذهاب معلولان به ۱۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
شاکری با اشاره به در نظر گرفتن خودروهای مخصوص برای رفت و آمد معلولان از منزل به مراکز آموزشی و بالعکس، گفت: هم اکنون ۲۲۰ معلول دیالیزی که حتی بهزیستی هم آدرسی از آن ها نداشت را شناسایی کرده ایم و این افراد هم اکنون به صورت مجانی دیالیز می شوند.
وی با بیان اینکه ۲۲ بوستان برای تردد معلولان و جانبازان آماده سازی شده است، تاکید کرد: جانبازان و معلولان ویلچری و همچنین نابینایان می توانند به راحتی در این بوستان ها تردد کنند.
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: سامانه ای برای معرفی محله و مکان های بوستان ها راه اندازی شده که افراد معلول می توانند با استفاده از گوشی های طراحی شده به راحتی به آن ها دسترسی پیدا کنند.
شاکری به خدمات ورزشی صورت گرفته برای معلولان و جانبازان نیز اشاره کرد و گفت: امکان استفاده از مجموعه های ورزشی برای این افراد فراهم شده که می تواند امری تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه شهر در دسترس یا مناسب سازی شهر برای معلولان تعریف دارد، تصریح کرد: آیین نامه های سازمان نظام مهندسی باید اصلاح شود تا بتوانیم آن ها را به مدیریت شهری ابلاغ کنیم که در نظارت ساخت و عمران، این الزامات باید رعایت شوند.
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بدون شک خود پیمان کارانی که پروژه های عمرانی شهر را انجام می دهند باید با معلولیت جانبازان و معلولان آشنایی داشته باشند تا بتوانند عملیات مناسب سازی را به درستی انجام دهند.
شاکری با بیان اینکه برای رفت و آمد معلولان به مترو با مشکلاتی مواجه هستیم، تاکید کرد: قطارهای ما به دلیل نداشتن لوکوموتیوران هوشمند نمی توانند در ایستگاه ها برای دسترسی معلولان قطار را به درستی متوقف کنند به همین دلیل محل ورود معلولان در ایستگاه های مترو دقیق نیست.
وی با تاکید بر اینکه با تذکر زیاد شرکت سازنده مترو، آسانسورها، پله ها، پله برقی ها و علائم عبور و مرور به نوعی مناسب سازی شده اند، گفت: برای معلولان در سطح شهر مناسب سازی هایی انجام شده اما هنوز کامل نشده اند. بدین ترتیب می توان گفت اقدامات برای مناسب سازی معابر به منظور رفاه حال جانبازان و معلولان کامل نیست.
رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: مناسب سازی کامل شهر برای تردد معلولان و جانبازان به عوامل مختلفی بستگی دارد اما در هر صورت باید در راستای اجرایی کردن آن گام برداشت.

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ فروردین ۹۶
1155 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0