0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( ّFBL00096 )

جزوه برق تاسیسات

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۹۸ تعداد بازدید: 2509 امتیاز محصول:

عنوان: جزوه برق تاسیسات

ویژه رشته: برق

نوع محصول: جزوه

تعداد صفحات: 224

نویسنده: شهرام خدادادی، محمدحسن اسلامی، محمد قربانی و احمد آقازاده هریس

سال چاپ: 1395

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FBL00096

قیمت (تومان): رایگان!

توضیحات

جزوه برق تاسیسات

ویژگی های برجسته

جزوه برق تاسیسات در ۱۴ فصل برای کاربران گرداوری شده است،

مولف فصل اول از این جزوه را به آشنایی با الکتریسیته اختصاص داده است، در این فصل، ابتدا به معرفی و ارایه توضیحات کاملی در مورد ماده و سپس مولکول، اتم، مواد از نظر هدایت الکتریکی، روش های تولید و مصرف الکتریسیته و مصرف الکتریسیته و انواع الکتریسیته جاری پرداخته است.

فصل از این جزوه، به شناسایی و ارایه توضیحات کامل و جامع  در مورد کمیت های الکتریکی اختصاص دارد، در این فصل مولف به بیان توضیحات کاملی در مورد جریان الکتریکی، پتانسیل الکتریکی، مقاومت الکتریکی، مقاومت الکتریکی سیم، پیشوندهای واحدهای اندازه گیری، مدار الکتریکی، اجزای مدار الکتریکی، مدار بسته و مدار باز، قانون اهم و اتصال کوتاه و انواع مقاومت های اهمی پرداخته است

فصل سوم از این جزوه به ارایه توضیحاتی در مورد کار و توان اختصاص داده شده است، این فصل شامل کار الکتریکی، توان الکتریکی، ضریب بهره و ارتباط انرژی الکتریکی با گرما می باشد.

پاسخ تشریحی آزمون مهندسی تاسیسات برقی نظارت

آزمون نظام مهندسی برق نظارت

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

آشنایی با الکتریسیته

کمیت های الکتریکی

کار و توان

مدارهای الکتریکی مقاومتی

جریان متناوب

سلف

خازن

ترانسفورماتور

موتورهای الکتریکی جریان متناوب

حفاظت الکتریکی

الکترونیک

نقشه خوانی برق

بارهای الکتریکی تاسیسات مکانیکی ساختمان

دستگاه های سرد کننده

 

آنچه به آن مسلط می شوید

در فصل چهارم به بیان توضیحاتی در مورد مدارهای الکتریکی مقاومتی پرداخته و همچنین اتصال سری و اتصال موازی را به طور کامل توضیح و آموزش داده است.

فصل پنجم به آموزش جریان متناوب اختصاص دارد در این فصل چگونگی تولید جریان متناوب در ژنراتور ها و آشنایی با مشخصات جریان منابع و همچنین جریان متناوب سه فاز و تکفاز آموزش داده شده است

فصل ششم به معرفی سلف اختصاص دارد، در این فصل به ارائه توضیحات کامل و جامع در مورد مغناطیس و الکترومغناطیس، بارهای مقاومتی و مواد های القایی، سلف (سیم پیچ) و ساختمان بوبین، عملکرد سل و اختلاف فاز بین جریان و ولتاژ در مدار سلفی پرداخته است.

در فصل هفتم به معرفی خازن پرداخته است، این فصل شامل مطالبی در مورد خازن، ساختمان خازن، ظرفیت خازن، عوامل فیزیکی موثر در ظرفیت خازن، شارژ و دشارژ خازن، ثابت زمانی خازن، انتخاب خازن، اتصال خازن ها، عملکرد خازن انواع خازن و کاربرد خازن ها است.

هفته هشتم از این جزوه به بیان مطالبی در مورد ترانسفورماتور پرداخته است، مطالبی از قبیل ترانسفورماتور تکفاز، ساختمان ترانسفورماتور، اساس کار ترانسفورماتور و انواع ترانسفورماتورها گنجانده شده است.

فصل نهم به بیان مطالبی در مورد موتورهای الکتریکی جریان متناوب پرداخته شده است، در این فصل موتورهای الکتریکی، ساختمان داخلی موتورهای آسنکرون، آشنایی با پلاک مشخصات موتورهای سه فاز، پلاک اتصالات موتور، راه اندازی موتورهای سه فاز آسنکرون، راه اندازی موتورهای سه فاز آسنکرون در شبکه تک فاز، الکتروموتورهای تکفاز، پلاک اتصال موتور های تکفاز و پلاک مشخصات الکتروموتورهای تکفاز معرفی شده است قاب شکل کامل توضیح داده شده است.

فصل دهم از این جزوه به بیان مطالبی در مورد حفاظت الکتریکی اختصاص دارد در این فصل به ارائه توضیحاتی در مورد انواع حفاظت الکتریکی، انواع روش های حفاظت الکتریکی و توصیه های ایمنی پرداخته شده است.

فصل یازدهم مطالبی در مورد الکترونیک آورده شده است، این فصل شامل مطالبی در مورد دیود، مدار یکسو کننده، ترمیستورها، ترانزیستور، ترموستات دیجیتالی و ترانس دیوسر است.

فصل دوازدهم این جزوه به آموزش نقشه خوانی پرداخته است، علائم اختصاری وسایل الکتریکی، مدارهای الکتریکی، علائم اختصاری مدارهای صنعتی و نقشه مدار های صنعتی آموزش داده شده است.

در فصل سیزدهم مولف در مورد دستگاه های الکتریکی تاسیسات مکانیکی ساختمان مطالبی ارائه داده است، فصل سیزدهم شامل مطالبی در مورد نقشه های الکتریکی، کولر آبی، فن کویل، کوره هوای گرم، مشعل گازوییل سوز، مشعل گازسوز و مدار برقی یک موتورخانه حرارت مرکزی و تهویه مطبوع است.

فصل چهاردهم از این جزوه به دستگاههای سردکننده اختصاص دارد، مولف در این قسمت به آموزش الکتروموتورها، مدار الکتریکی الکتروموتورهای بسته، کنترل محافظ بار اضافی، تایمر دیفراست، الکتروموتور فن ها، گرم کن ها، ترموستات ها و خانگی و یخچال فریزر پرداخته است.

۱۹ تیر ۹۸
2509 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
1 1

نظر خود را بگذارید