0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( FBL00066 )

جزوه صرفه جویی انرژی در بخش ساختمان (بخش دوم)

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۹۸ تعداد بازدید: 1977 امتیاز محصول:

عنوان: جزوه صرفه جویی انرژی در بخش ساختمان

ویژه رشته: برق

نوع محصول: جزوه

تعداد صفحات: 26

نویسنده:

سال چاپ:

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FBL00066

قیمت (تومان): رایگان!

توضیحات

جزوه صرفه جویی انرژی در بخش ساختمان

 

ویژگی های برجسته

در میان مولفه های مصرف انرژی، نقشه ساختمان امروزه صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی نه تنها ضروری می باشد بلکه به صورت دقیق ملی نیز در آمده است. بخش ساختمانی کشور با مصرف ۴۰% انرژی کل کشور یکی از بخش‌های بسیار مهم برای صرفه جویی می باشد، بخش عمده ای از گاز در موتورخانه ها مصرف می شود.

با استفاده از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه، آبگرم ارسالی به ساختمان هماهنگ با تغییرات دمای هوای محیط، با دمای مقتضی و در زمان‌های مناسب به ساختمان ارسال می گردد که این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی ساختمان، موجب تثبیت دمای داخل ساختمان در حد آسایش ساکنین می گردد.

منابع آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

آمادگی آزمون نظام مهندسی پایه ۳ تأسیسات برقی

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

صرفه جویی انرژی در بخش ساختمان

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

نحوه عملکرد سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه

نقشه شماتیک فنی نصب دستگاه و موقعیت نصب سنسور های حرارتی

ویژگی های سیستم کنترل هوشمند موتورخانه

 

آنچه به آن مسلط می شوید

علاوه بر این با تنظیم جداول زمانی نرم افزاری موجود در سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه، می‌توان برای مصارف گرمایشی ساختمان، کنترل زمانی بهینه اعلام نمود، که یکی از کاربردهای مهم آن اعمال گرمایش در ساختمان های با کارکرد زمانی منقطع (مانند ادارات و مدارس) بر مبنای جدول زمانی تنظیمی می باشد.

سیستم کنترل هوشمند موتورخانه با توجه به دریافت اطلاعات از سنسورهای حرارتی نصب شده در فضای خارج ساختمان و درون موتورخانه ها، ونیز تنظیماتی که توسط کاربر به آن داده می‌شود، سیستم حرارت مرکزی را به گونه ای راهبری می‌کند که تجهیزات موتورخانه (اعم از مشعل ها، پمپ ها و شیرهای برقی) متناسب با بار حرارتی و واقعی ساختمان فعالیت کنند.

نویسنده در این جزوه به بیان توضیحاتی در مورد سیستم کنترل هوشمند موتورخانه پرداخته است، و همچنین نحوه عملکرد سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه بیان شده است.

با توجه به عدم کارایی دقیق و محدودیت‌های مالی ترموستات های دستی، ضرورت استفاده از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه راهکارهای ارائه شده است که در اینجا به بیان آنها پرداخته شده است همچنین اصول بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی توسط سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه ها بیان شده است.

صرفه جویی مصرف انرژی حاصل از عملکرد سیستم، به دو دسته تقسیم می‌شود که در اینجا به معرفی این دو دسته پرداخته است و همچنین نقشه شماتیک فنی نصب دستگاه موقعیت نصب سنسورهای حرارتی طراحی شده است.

نویسنده برای نشان دادن محل نصب صحیح سنسورهای حرارتی سیستم تصاویری آورده است، جدولی برای نشان دادن مشخصات فنی سیستم کنترل هوشمند موتورخانه طراحی شده است.

نویسنده در این جزوه به بیان ویژگی های سیستم کنترل هوشمند موتورخانه پرداخته است، و همچنین ویژگی های منحصر به فرد استفاده از سیستم های کنترل هوشمند موتورخانه در مقایسه با سایر روش های بهینه سازی مصرف انرژی آورده شده است.

۳۱ فروردین ۹۸
1977 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید