0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( FBL00059 )

جزوه انکودر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۹۸ تعداد بازدید: 1762 امتیاز محصول:

عنوان: جزوه انکودر

ویژه رشته: برق

نوع محصول: جزوه

تعداد صفحات: 29

نویسنده:

سال چاپ:

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FBL00059

قیمت (تومان): رایگان!

توضیحات

جزوه انکودر

ویژگی های برجسته

شاید بتوان گفت موقعیت یا جابه‌جایی اولین کمیت فیزیکی است که انسان با آن آشنا می شود و این امر خود دلیلی بر اهمیت و فراوانی آن در زندگی ماست. انجام بسیاری از امور وابسته به حرکت و اندازه گیری موقعیت جسم متحرک است که باید با دقت زیادی انجام شود و این دقت از حدود بینایی آدمی فراتر می رود. باید توجه داشت که بسیاری از کمیت های دیگر را نیز می توان به کمک مبدل ها به جابه‌جایی تبدیل کرده و اندازه گیری نمود. پس وجود ابزارهای لازم است که این کار را انجام دهند و قابلیت انتقال اطلاعات خود به سایر ماشین ها و رایانه‌ها را داشته باشند تا امکان انجام خودکار بدون حضور مستقیم انسان به وجود آید. یک نوع از این حسگرها انکودر ها می باشند که امروزه با پیشرفت علم به کمک تکنولوژی های نوین بسیار دقیق و کارآمد ساخته می شود.

آزمون نظام مهندسی برق الکترونیک

نظام مهندسی برق اصفهان

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

کاربردهای انکودر نوری

اجزای اصلی یک انکودر نوری

دسته بندی

انکودر های نوری چرخان

انکودر های نوری افزایشی چرخان

انکودرهای نوری مطلق چرخان

انکودر های نوری مطلق مجازی

انکودر های نوری زاویه ای

انکودر های نوری خطی

امپول های نوری افزایشی خطی

انکودرهای نوری مطلق خطی

روشهای اسکن صفحات مدرج

 

آنچه به آن مسلط می شوید

بنا به گفته نویسنده این جزوه، انکودر ها از لحاظ ایده و تکنولوژی ساخت به سه دسته تقسیم می شوند هر یک از این بسته ها، مزایا و معایبی دارد.

نویسنده در این جزوه کاربرد های انکودر در نوری را بیان کرده است، و همچنین اجزای اصلی تشکیل دهنده این انکودر بیان شده است.

انکودر ها از لحاظ ساختار فیزیکی و نوع حرکتی که اندازه گیری میکنند به سه دسته تقسیم می‌شوند که در این جزوه این سه دسته آورده شده است.

نویسنده برای این جزوه در مورد انکودر های نوری چرخ آن نیز مطالبی آورده است این کولرها به سه دسته تقسیم می شوند که شامل افزایشی، مطلق، مطلق مجازی می باشد.

انکودر های نوری افزایشی چرخان در این جزوه به طور کامل معرفی شده و توضیحات کامل در مورد آن داده شده است، و همچنین انکودر های نوری مطلق به طور کامل توضیح داده شده و همراه با شکل آموزش داده شده است.

انکودر های نوری مطلق مجازی هم تعریف شده و با شکل توضیح داده شده است و همچنین انکودرهای نوری زاویه ای همراه با شکل به صورت کامل توضیح داده شده است، نویسنده در این جزوه به معرفی انکودرهای نوری خطی نیز پرداخته است و انواع آن را نام برده و توضیحاتی در مورد هر کدام داده است.

در این جزوه روش های اسکن صفحات مدرج توضیح داده شده است روش اسکن در انواع انکودر های نوری مشابه است، انواع این روش ها نام برده شده و هر کدام به صورت مجزا و به طور کامل توضیح داده شده است.

در مورد انکودر ها معمولا ۳ باشه رزولوشن، دقت و تکرارپذیری اشتباه گرفته می شود به طور خلاصه در این جزوه تفاوت این سه واژه بیان شده است.

نویسنده در مورد مدارات بهسازی و پارت های واسط و همچنین شمارنده روی توضیحاتی ارائه داده است.

مطالبی در مورد نحوه ارتباط انکودر با گذرگاه آورده شده است،

نویسنده در این جزوه به ارائه مطالبی در مورد فرهنگ انکودر ها پرداخته است، که شامل سیستم اندازه گیری مطلق، درجه دقت، اندازه گیری دامنه، انکودر زاویه، مشخص کننده جهت، فاصله کد های رمزی مرجع، اسمن دینامیک، اخطار گریز از مرکز، انکودر، دستگاه اندازه گیری اینکریمنتال، تناسب و دقت می باشد.

۲۷ فروردین ۹۸
1762 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید