0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( FBL00041 )

جزوه مختصری در مورد نقشه های الکتریکال

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۹۸ تعداد بازدید: 1455 امتیاز محصول:

عنوان: جزوه مختصری در مورد نقشه های الکتریکال

ویژه رشته: برق

نوع محصول: جزوه

تعداد صفحات: 184

نویسنده:

سال چاپ:

نحوه ارسال: دانلودی

کد محصول: FBL00041

قیمت (تومان): رایگان!

توضیحات

جزوه مختصری در مورد نقشه های الکتریکال

 

ویژگی های برجسته

در این فایل سعی بر این شده که آشنایی مختصری، برای شروع علاقه مندان در زمینه طراحی و اجرای نقشه های برق ساختمان های مسکونی صورت پذیرد.

توجه: این فایل صرفا برای آشنایی با نقشه های برقی ساختمان های مسکونی است.

نظام مهندسی برق نظارت

آزمون نظام مهندسی برق مخابرات

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

استانداردهای موجود برای نقشه کشی

استانداردهای نقشه کشی در ایران ISO

جدول عنوان نقشه

اطلاعات جدول عنوان نقشه

حاشیه و کادر نقشه

علائم وسط نقشه

 

آنچه به آن مسلط می شوید

در این جزوه در مورد استانداردهای نقشه کشی در ایران ISO توضیحات کامل ارائه شده است، در مورد ابعاد نقشه ها همراه با نمودار توضیحات کامل ارائه داده شده است، ابعاد نقشه ها باید مطابق با اندازه های استاندارد اسلاید بعدی انتخاب شود.

در مورد جدول عنوان نقشه که باید در داخل کادر و در گوشه سمت راست، پایین نقشه اختیار شود، اطلاعاتی کامل در اختیار کاربران گذاشته شده است.

اطلاعاتی از قبیل نام کارفرما، نام مرجع تهیه کننده نقشه، عنوان پروژه و عنوان نقشه، شماره و مقیاس نقشه، امضا و …. در داخل جدول عنوان نقشه باید نوشته شود که در اینجا توضیحات لازم در این مورد ارائه شده است.

در مورد اندازه هایی که برای حاشیه و کادر نقشه باید رعایت گردد آموزش های لازم داده شده است، علائمی که برای سهولت در کار چاپ یا تهیه میکروفیلم باید رعایت شود توضیح داده شده است. با عکس برای یادآوری بیشتر کاربران علائم وسط- حاشیه نقشه توضیح داده شده است.

مواردی که در نقشه های چاپ شده باید وجود داشته باشند بیان شده است، و همچنین علائمی که وجود آن در نقشه اختیاری است بیان شده است.

به طور کلی نقشه های ساختمانی را به دو دسته تقسیم کردند که در اینجا هر کدام از آن دسته ها بیان شده و به شکل کامل توضیح داده شده است.

مهمترین نقشه های اجرایی معماری شامل پلان ها یا برش های افقی از ساختمان، برش های عمودی، نماها و جزئیات می باشد که هر کدام به طور کامل و مجزا همراه با شکل توضیح داده شده است.

انواع نقشه های الکتریکی به این قرار است: نقشه های یک خطی، نقشه های گسترده و نقشه های چند خطی. که در این جزوه مولف، این نقشه ها را به طور کامل همراه با رسم شکل توضیح داده است.

نویسنده در این جزوه در مورد نقشه خوانی برق ساختمان به طور کامل توضیحاتی ارائه داده است، محتوای هر نقشه برقی عنوان شده است.

نویسنده این جزوه در مورد نحوه ترسیم کادر نقشه همراه با شکل به طور کامل توضیحاتی ارائه داده است، در مورد علائم نقشه های برق مطالبی ارائه شده است.

در این جزوه در مورد مقررات ملی ساختمان مبحث سیزدهم مطالبی بیان شده است، علائم اختصاری روی دستگاه های حفاظت کننده الکتریکی در داخل جدول برای کاربران آموزش داده شده است، و همچنین علائم اختصاری دستگاه های خبری صوتی و علائم اختصاری خبر دهنده های وی و حسگر ها آموزش داده شده است.

در داخل جدول های علائم اختصاری منابع تغذیه به نمایش گذاشته شده است، تعدادی از علائم پر کاربرد در برق در داخل جدول معرفی شده است.

مولف در این جزوه به معرفی نشانه های ترسیمی برای لوله کشی برق پرداخته است، و همچنین در این جزوه به معرفی برخی از علائم استاندارد کشور هایی که کالاهای شان در ایران مورد استفاده قرار می گیرد پرداخته شده است.

علائم اختصاری حفاظها یا حفاظت کننده های الکتریکی در داخل جدول آموزش داده شده است،.

نویسنده در این جزوه تجهیزات را بر حسب درجه حفاظت در برابر نفوذ رطوبت و مواد طبقه بندی کرده است و به طور کامل توضیح داده است.

جدول برای نشان دادن حفاظت بین المللی تجهیزات برقی IP طراحی شده است، نویسنده در این جزوه در مورد نحوه ترسیم نقشه پلان ها توضیحات کامل ارایه داده است.

در مورد مقررات ملی ساختمان مبحث سیزدهم توضیح داده شده است، پرکاربردترین پلان های برق عنوان شده است، و همچنین هدف و نحوه استفاده از استاندارد شرکت روشنایی بیان شده است.

در داخل جدول روشنایی های مورد نیاز برای هر فضای یک ساختمان مسکونی بیان شده است.

۲۳ فروردین ۹۸
1455 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید