0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( FBL00038 )

جزوه کنتاکتور

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۹۸ تعداد بازدید: 4260 امتیاز محصول:

عنوان: جزوه کنتاکتور ویژه رشته: برق نوع محصول: جزوه تعداد صفحات: 8 نویسنده: سال چاپ: نحوه ارسال: دانلودی کد محصول: FBL00038 قیمت (تومان): رایگان!

توضیحات

جزوه کنتاکتور

ویژگی های برجسته

کنتاکتور (به انگلیسی Contactor ( یک کلید کنترل شونده به صورت الکتریکی است که برای کلیدزنی یک مدار قدرت یا کنترل مورد استفاده قرار میگیرد. کنتاکتور شباهت زیادی به رله دارد، با این تفاوت که کنتاکتور برای کاربردهای آمپر بالا به کار میرود. یک کنتاکتور با مداری کنترل میشود که سطح قدرت خیلی کمتری از مدار مورد کلیدزنی دارد. برخلاف یک مدارشکن قدرت یک کنتاکتور برای قطع یک جریان اتصال کوتاه استفاده نمیشود .

منابع آزمون نظام مهندسی برق طراحی

نظام مهندسی برق تبریز

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها
کنتاکتور ساختار مزایای استفاده از کنتاکتورها نسبت به کلید دستی قسمت های مختلف کنتاکتور جریان های نامی کنتاکتور ولتاژهای نامی قابلیت قطع و وصل و طول عمر کنتاکتور قدرت قطع کنتاکتور

 

آنچه به آن مسلط می شوید

کنتاکتورها در گستره و اندازه های مختلفی موجودند. از کنتاکتورهای کوچک با ولتاژ ۴۲ V DC که به سادگی در یک دست جا میگیرند و توانایی قطع تنها ۱ آمپر را دارند، گرفته تا کنتاکتورهای با پهنا ) یا درازای ( ۱ متر ) یارد ( با ولتاژهای چند کیلوولت و آمپراژ چند هزار آمپر . کنتاکتورها برای کنترل بارهای مختلف الکتریکی اعم از الکتروموتورها، بانکهای خازنی، مدارات روشنایی، گرمکن های الکتریکی و سایر تجهیزات الکتریکی استفاده میشوند . این جزوه در ۸ صفحه به معرفی کنتاکتور برای دنبال کنندگان و کاربران گردآوری شده است، مولف در این جزوه ابتدا به معرفی و تعریف کلی از کنتاکتور پرداخته است. در ادامه در مورد ساختار کنتاکتور تعریفی ارائه کرده است، کنتاکتور از چهار بخش اصلی تیغه، بویین، محفظه عایقهای و رله حرارتی تشکیل شده است که هر کدام از این بخش‌ها به طور مجزا و کامل توضیح داده شده است. نویسنده در این جزوه به حق مزیت استفاده از کنتاکتورها نسبت به کلید دستی اشاره کرده است. نویسنده در این جزوه قسمت های مختلف کنتاکتور را نام برد که عبارتند از: حامل کنتاکت های ثابت، ترمینال، صفحه فلزی انتهایی برای نصب قسمت های ثابت روی آن و…. در مورد جریان های نامی کنتاکتور توضیحات کامل ارائه شده است برای هر کنتاکتور جریان‌های نامی مختلفی تعریف می‌شود که شامل: جریان دائمی، جریان هفتگی، جریان شیفتی، جریان کار نامی و جریان اتصال کوتاه می باشد. در این جزوه به معرفی ولتاژهای نامی پرداخته شده است و انواع آن ذکر شده است که شامل ولتاژ کار نامی و ولتاژ عایقی نامی و ولتاژ نامی تغذیه بویین می باشد. نویسنده به قابلیت قطع و وصل و طول عمر کنتاکتورها اشاره کرده است و در این رابطه توضیحاتی ارائه داده است، و همچنین در مورد قدرت قطع کنتاکتورها مطالبی بیان شده است و جدولی برای معرفی استاندارد و طبقه‌بندی کنتاکتورها و مورد استفاده آنها طراحی شده است.

۲۱ فروردین ۹۸
4260 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید