0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( AKA212 )

آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۹۷ تعداد بازدید: 3113 امتیاز محصول:

ویژه رشته های: عمران- معماری- برق- مکانیک

نوع محصول: کتاب

تعداد صفحات:376

نویسنده: دکتر عبدالله چراغی

شابک: 9786001684210

سالچاپ:1397

نوبت چاپ: اول

قطع: وزری

ناشر:  نشر نوآور

نحوه ارسال:پستی

کد محصول: AKA212

قیمت (تومان): 42000

توضیحات

آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان

 

ویژگی های برجسته

کامل ‌ترین کتاب آموزش نقشه ‌های ساختمانی شامل نقشه ‌های سازه، معماری، تاسیسات برقی و مکانیکی است در پنج بخش و به شکل سیاه و سفید چاپ شده است.

نقشه یک زبان فنی و تخصصی است و هر پروژه توسط نقشه‌ های آن معرفی می شود، بنابراین فهم صحیح از نقشه های یک پروژه، اولین قدم در اجرای دقیق و اصولی آن به شمار می رود .

بسیاری از مهندسان در خواندن نقشه ها ضعف دارند و این ضعف به دلیل نبود سرفصل های آموزشی مدون  است که متاسفانه چالش سال های اولیه فارغ التحصیلی است و موجب کاهش اعتماد به نفس، تزلزل جایگاه  و حتی ضعف در مدیریت اجرایی می‌شود.

نبود محتوای مناسب و جامع در سرفصل های آموزشی و نا آگاهی برخی مهندسان ناظر و مجری در مورد نکات تخصصی مربوطه سبب بروز خطاهای اجرایی جبران ناپذیر شده، نظارت صوری نیز مشکلات فراوانی در اجرا و بهره ‌برداری از پروژه‌ های عمرانی ایجاد می کند.

بروز مشکلات جدی در نقشه خوانی و اجرای آنها موجب تخریب، دوباره‌کاری، تاخیر در اتمام پروژه، افزایش هزینه ‌ها، کاهش ایمنی لرزه ‌ای و تاثیر منفی روی سازه ‌ها بخشی از موارد منفی موجود است.

 

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

فصل اول/ کلیات

فصل دوم/ نقشه ‌‌های معماری

فصل سوم/ نقشه‌ های سازه

فصل چهارم/ تاسیسات برقی

فصل پنجم/ تاسیسات مکانیکی

 

معرفی و خلاصه رزومه مدرس فیلم

دکتر عبدالله چراغی

 

آنچه به آن مسلط می شوید

این چالش ها و نبود منابع جامع و کامل در این حوزه موجب شد کتاب آموزش نقشه خوانی ساختمان با هدف آموزش نقشه خوانی صحیح تمام نقشه های ساختمانی اعم از معماری، سازه، تاسیسات برقی و مکانیکی تدوین شود.

شما در کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان می بینید که در هر قسمت ابتدا توضیحاتی درباره آیتم مورد نظر ارائه شده و سپس صفر تا صد نقشه های آن در قالب یک یا چند پروژه بررسی می شود.

در متن کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان علاوه بر درج نکات مهم روی نقشه ها، توضیحات تکمیلی نیز برای رفع ابهام مخاطبان گنجانده شده است.

نوشتار کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان برای درک بهتر نقشه ‌ها و تجسم عینی مطالب در هر قسمت حاوی عکس های مرتبط و تا حد امکان منطبق با نقشه‌ ها یا حداقل نزدیک به آن هاست.

مطالب ارائه شده در کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان تا حد امکان جامع است و علاوه بر آشنایی کامل با متداول ترین موارد مندرج در نقشه های ساختمانی، حاوی نکات فنی و اجرایی مرتبط و قابل استفاده برای تمامی مهندسان عمران، معماری، برق و مکانیک می ‌باشد.

شما در کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان می توانید با عناوین مهمی از قبیل سایت پلان، پلان طبقات، برش های طولی و عرضی، پلان مبلمان طبقات، پلان جزئیات اجرایی، پلان شیب ‌بندی بام، نقشه نما، نقشه ‌های تکمیلی و نقشه جزئیات آشنا شوید.

مواردی مانند سازه فلزی، کلیات نقشه، نقشه سازه نگهبان، پلان استقرار سازه نگهبان، جزئیات فونداسیون منفرد و شمع ها، مراحل اجرایی و جزئیات ساخت خرپاها را در کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان بخوانید.

شما با خواندن کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان می توانید با برش سقف، کلاف عرضی، میلگردهای تقویتی، جزئیات تیرچه ‌ها، دال پله، فونداسیون و مقطع پی و شناژ آشنا شوید.

علائم استاندارد و نکات فنی، پلان روشنایی، پلان پریزهای برق، پلان پریزهای تلفن و آنتن تلویزیون، مدار تلفن، مدار آنتن مرکزی، سیستم دربازکن، سیستم دوربین مدار بسته CCTV و سیستم اعلام حریق را در کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان می خوانید.

کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان شامل انواع شیرهای کنترل، شیر کشویی (دروازه ‌ای)، شیر کف فلزی (بشقابی یا کروی)، شیر سوزنی، شیر پروانه ‌ای، شیر یک طرفه، انواع اتصالات، نقشه سیستم فاضلاب، سیستم جمع ‌آوری و تخلیه آب باران لوله‌کشی آب سرد و گرم مصرفی می باشد.

کتاب آموزش جامع نقشه خوانی ساختمان به مطالبی مانند تاسیسات گرمایشی، انواع پکیج، روش اجرا، نقشه اجرایی، سیستم گرمایش از کف، سیستم تهویه مطبوعHVAC و پلان تجهیزات پرداخته است.

 

 

اطلاعات بیشتر

وزن0.6 kg
۱۳ بهمن ۹۷
3113 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید