0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( ABA25 )

آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۹۷ تعداد بازدید: 1774 امتیاز محصول:

ویژه رشته : برق

نوع محصول: کتاب

تعداد صفحات:312

نویسنده: مجتبی نظام محله

شابک: 9786006257945

سالچاپ:96

نوبت چاپ: سوم

ناشر:  نشر نوآور

قطع: وزری

نحوه ارسال:پستی

کد محصول: ABA25

قیمت (تومان): 27000

توضیحات

آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD

 

ویژگی های برجسته

کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD  همراه با مثال کاربردی در ده فصل تدوین شده است.

کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD  شامل پیشگفتار، معرفی PSCAD، EMTDC، تاریخچه

مرکز تحقیقات مانیتوبا  HVDC، کتابخانه و کاربرد آنها است.

PSCAD نرم ‌افزار حرفه‌ ای برای مطالعه رفتار گذرا و ماندگار شبکه‌ ها و تجهیزات الکتریکی است که امکان شبیه‌ سازی، تحلیل نتایج و سامان دهی داده‌ ها را در یک محیط گرافیکی یکپارچه فراهم می‌سازد.

شما در این کتاب با نرم ‌افزار PSCAD  آشنا می شوید که شامل توابع رسام، کنترل ‌ها و اندازه‌ گیر‌های بر خط است و کاربر را از مشاهده اثر تغییر پارامتر‌های مختلف سیستم در حین انجام شبیه‌ سازی بهره‌ مند می‌سازد.

PSCAD دارای کتابخانه وسیعی از تمام مدل‌های AC و DC سیستم ‌های قدرت و کنترل است.

سیستم های قدرت و کنترل شامل مقاومت ‌ها، خازن ‌ها، سلف ‌ها، ترانسفور‌ماتور‌ها، منابع تغذیه، کلید‌های قدرت، خطوط انتقال، کابل‌ ها، رله ‌ها، دیود‌ها و تریستور‌‌ها، توابع کنترلی دیجیتال وآنالوگ، ماشین ‌های AC و DC اکسایتر‌ها، گاور‌نر‌ها، ادوات و توابع سنجش و اندازه‌گیری، سیستم ‌های HVDC،کنتر‌لر‌های FACTS، توربین‌ ها و گاور‌نر‌های بادی و … است

 

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

فصل اول: نصب برنامه و تنظیمات محیط كار :

فصل دوم: محیط PSCAD

فصل سوم: ویژگی ‌ها و عملكردها

فصل چهارم: ترسیم و كنترل برخط

فصل پنجم: تنظیمات پروژه

فصل ششم: خطوط انتقال هوایی و كابل‌ها

فصل هفتم: طراحی قطعه

فصل هشتم: اشكال ‌زدایی

فصل نهم: رابط متلب/سیمولینك

فصل دهم: مثال‌ های كاربردی

معرفی و خلاصه رزومه مدرس فیلم

مجتبی نظام محله

 

آنچه به آن مسلط می شوید

راساس نوشتار این کتاب، در صورت عدم وجود قطعه و مدل مورد‌نظر، برای کاربر امکان طراحی و ساخت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آن قطعه فراهم شده است. عناوین و موضوعات قابل مطالعه در این نرم ‌افزار شامل مطالعه پیشامد‌های احتمالی در شبکه ‌ها و تجهیزات AC شامل ماشین‌ های الکتریکی، سیستم‌ های تحریک، توربین‌ ها، ترانسفور‌ما‌تور‌ها و  خطوط انتقال است.

کابل ‌ها و بار‌های مصرفی هماهنگ‌ سازی رله‌ ها و سیستم ‌های حفاظتی هماهنگی عایقی ترانسفور‌ما‌تور‌ها، کلید‌های قدرت و برق گیر‌ها طراحی سیستم‌ های کنترلی و فیلتر‌ها موارد دیگری است که در این نرم افزار به آنها پرداخته شده است.

شما در این نرم افزار مدل‌ سازی ادوات FACTS و بر‌رسی تاثیر آنها در رفتار شبکه و سیستم ‌های حفاظتی طراحی سیستم‌ های صنعتی، از قبیل کنترل‌کننده جبران‌ ساز توان و انواع متنوع درایو‌های سرعت متغیر مطالعه رفتار گذرا و هار‌مو‌نیک ‌های سیستم‌ های تولید پراکنده از قبیل انرژی باد در شبکه قدرت را ببینید.

کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD   حاوی مواردی مانند نیازهای سخت افزاری و نرم ‌افزاری، مجوز نصب، مراحل نصب و تنظیمات محیط كار است.

برای آشنایی بیشتر با محیط PSCAD و اصطلاحات و معانی، پنجره‌های منوها، نوارهای ابزار، میانبر‌های صفحه کلید و همچنین  پروژه‌های آموزشی می توانید کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD را مطالعه کنید.

کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD به تشریح مواردی مانند ساختن خطوط انتقال، ویرایشگر مشخصات کابل و خطوط انتقال هوایی، فایل‌های ثابت ‌های خط و مشاهده خروجی تفصیلی پرداخته است.

برای بررسی و آشنایی بیشتر با نکاتی درباره زیربرنامه رابط متلب در کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD شما عناوینی مانند زیربرنامه رابط سیمولینک، طراحی قطعه متلب، طراحی قطعه متلب/سیمولینک و نکات ارتباطی را می خوانید.

فصل آخر کتاب آموزش کاربردی شبیه ‌سازی سیستم ‌های قدرت در PSCAD با مثال های کاربردی همراه است که شامل مثال اول: شروع، مثال دوم: سیستم AC ساده، مثال سوم: گذراهای خط انتقال، مثال چهارم: اثر زمین کردن در شبکه قدرت، مثال پنجم: فرورزونانس، مثال ششم: انرژی باد و مثال هفتم: انتقال خروجی PSCAD به Excel و MATLAB است.

 

 

اطلاعات بیشتر

وزن0.4 kg
۱۲ دی ۹۷
1774 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید