0 تومان 0نمایش سبدخرید
جزئیات محصول کد محصول : ( AKA22 )

آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019

تاریخ انتشار: ۹ دی ۹۷ تعداد بازدید: 1797 امتیاز محصول:

ویژه رشته های: مکانیک و برق 

نوع محصول: کتاب

تعداد صفحات: 268 صفحه

نویسنده: مهندس حمزه نقویان – مهندس سید امید رضا حقی- مهندس حسین خراشادی‌زاده 

شابک: 978600937564

سالچاپ: 97

نوبت چاپ: اول

قطع: وزیری

ناشر:  نشر نوآور

نحوه ارسال:پستی

کد محصول:

قیمت (تومان): 31000

مشاهده جزئیات:

توضیحات

آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019

ویژگی های برجسته

کتاب آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019به شکل سیاه و سفید برای مهندسان رشته های مکانیک و برق تدوین شده است.

شما در این کتاب با نرم ‌افزارRevit، که یکی از پیشروترین محصولات شرکت Autodesk در زمینه مدل ‌سازی اطلاعات ساختمان یا BIM است  آشنا می شوید.

کتاب آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019 براساس آخرین ویرایش مباحث ۱۴، ۱۶ و ۱۹ نوشته شده و شما می توانید با مدل ‌سازی لوله‌ها، مدل‌ سازی کانال‌ ها، مدل‌ سازی تجهیزات برق متره و برآورد و بررسی تداخلات و نحوه خروجی گرفتن آشنا شوید.

شما می توانید در بخش‌هایی از کتاب آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019 با نرم‌ افزارهای مرتبط مانند Navisworks آشنا شده و آموزش های لازم را ببینید.

این نرم افزار برای معماران و طراحان، مهندسان سازه و ساختمان، مهندسان فنی بخش‌های مختلف مانند برق و مکانیک و پیمان کاران طراحی شده است.

این نرم ‌افزار طراحی به کمک کامپیوتر (Computer Aided Design) یا همان CAD به شما کمک می کند تا یک ساختمان و اجزای آن را به صورت سه بعدی ۳D، هوشمند و مبتنی بر مدل ‌سازی پارامتریک طراحی کرده، به اطلاعات ساختمان از طریق بانک داده‌ های مدل، دسترسی داشته باشید.

این نرم ‌افزار، یک مدل ۴بعدی BIM است که شامل چرخه کامل زندگی ساختمان، از ایده ساخت تا استقرار است و از طریق ساختار رابطه ‌ای Revit امکان ‌پذیر شده که سازندگان نرم ‌افزار، به آن نام موتور متغیر پارامتری داده ‌اند.

با این امکان که در نرم افزار تعبیه شده، یک تغییر در هربخش از  پروژه، یک تغییر در کل پروژه است و نیازی نیست تا کاربر به صورت دستی، نمایی را به ‌روز رسانی کند.

نرم افزار رویت با سه پسوند مختلف وجود دارد Revit MEP ،Revit Architecture و Revit Structure که به ترتیب، آیکون ها و تنظیمات آن ها بر مبنای تاسیسات مکانیکی و الکترونیکی، معماری و سازه مرتب شده‌ اند.

بهتر است از نسخه این نرم ‌افزار استفاده کنید که هیچکدام از پسوندهای اشاره شده را نداشته باشد و صرفا Revit نام دارد و شامل تمامی موارد بالا خواهد بود.

close

برای مشاور تماس بگیرید: ۰۲۱۶۶۴۰۴۱۸۶

سرفصلها

فصل اول / شروع به کار با نرم‌ افزار Revit

فصل دوم / شروع پروژه و مقدماتی بر معماری

فصل سوم / مدل‌سازی لوله‌ ها

فصل چهارم / مدل ‌سازی کانال‌ ها

فصل پنجم / مدل‌ سازی تجهیزات برق

فصل ششم / متره و برآورد و بررسی تداخل‌ ها

فصل هفتم / نحوه خروجی گرفتن

معرفی و خلاصه رزومه مدرس فیلم

مهندس حمزه نقویان – مهندس سید امید رضا حقی- مهندس حسین خراشادی‌زاده

 

آنچه به آن مسلط می شوید

Revit MEP  چیست؟

MEP  اختصار Mechanical – Electrical – Plumbing است که در سه حوزه تخصصی مهندسان مکانیک و برق بوده، می تواند اطلاعات مربوط به پروژه را به صورت پویا و هوشمند اعمال کند.

این ویژگی باعث صرفه جویی در صرف زمان و افزایش دقت طراحی و مستندسازی ساختمان‌ های بزرگ می‌شود.

امروزه Revit MEP به طور گسترده ‌ای مورد استفاده متخصصان حوزه قرار گرفته تا از مخاطرات معمول کاسته، طراحی‌ ها با کیفیت بهتر انجام شود.

با استفاده از این نرم افزار تحویل پروژه به صورت اصلاح ‌شده ‌تری انجام می شود. به طور مثال، یک شرکت سازنده محصولات HVAC (Heating , Ventilation , and Air Conditioning)  از این نرم ‌افزار برای طراحی مدل محصولات خود مبتنی بر      BIM  استفاده می‌کند تا مشتریانش زمان کمتری برای طراحی یک تجهیز  هدر بدهند و طراحی دقیق ‌تر و با قابلیت استفاده بیشتر در اختیار آنها می گذارد.

با توجه به توسعه و گسترش روزافزون دانش BIM در پروژه ‌های ساختمانی، یادگیری و آموختن نرم افزارهای مرتبط با این روش، نه تنها مهارت محسوب می شود، بلکه پیش نیاز و ابزار کار نیز خواهد بود.

با روند رو به رشد و به روز رسانی اطلاعات، نرم افزار Revit  جایگاهی به مراتب بالاتر از نرم افزار AutoCAD پیدا خواهد کرد، بنابراین یادگیری این نرم افزار ضرورت است.

با توجه به کمبود منابع آموزشی و همچنین به دلیل گستردگی مطالب آموزشی این نرم افزار، نیاز به فراگیری و تسلط به آن، روز به روز بیشتر خواهد شد.

مطالب کتاب آموزش کاربردی و تخصصی  REVIT MEP 2019 براساس نیاز‌های علمی، بومی سازی در صنعت ساختمان کشور و مطابق با استانداردهای مباحث چهاردهم، شانزدهم و نوزدهم مقررات ملی ساختمان (تاسیسات مکانیکی و بهداشتی و صرفه‌ جویی در مصرف انرژی) نوشته شده است.

کتاب آموزش کاربردی و تخصصی  REVIT MEP 2019 با در نظر گرفتن نیاز دانشجویان و داوطلبان آزمون های نظام مهندسی و بازخوردهای آنها در دوره‌ های برگزار شده هدف گذاری و تدوین شد.

این کتاب با به کارگیری تجربه آموزشی نوشته شده و سعی شده محتوای باکیفیت و مفاهیم عمیق برای انتقال به دانشجویان تهیه و تنظیم شود.

مولفان کتاب آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019را به منظور آشنایی داوطلبان آزمون های نظام مهندسی و دانشجویان با کلیت نرم ‌افزار و نحوه شخصی ‌سازی آن  نوشته اند.

شما می توانید در فصل های ۳ تا ۵ کتاب آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019 بخش‌های مربوط به MEP را کامل بخوانید و پیش نیازهایی که یک مهندس مکانیک و برق نیاز دارد، از تعاریف و امکانات بخش معماری در این کتاب جستجو و مطالعه کنید.

شما در فصل ششم کتاب آموزش کاربردی و تخصصی REVIT MEP 2019  با مباحث متره و برآورد و همچنین Clash Detection  آشنا می شوید.

این بخش علاوه بر آموزش در Revit، به بحث تداخل‌گیری در نرم ‌افزار Navisworks نیز  پرداخته و  در فصل آخر، هر چه لازم است تا خروجی مورد نظر داشته باشد را بررسی کرده است.

شما در محتوای کتاب آموزش کاربردی و تخصصی  REVIT MEP 2019، علاوه بر مثال ‌هایی که در متن می خوانید، تمرین‌ هایی برای آشنایی بیشتر با مبحث مورد تدریس را می بینید که کاربردی است.

کتاب آموزش کاربردی و تخصصی  REVIT MEP 2019 دارای سرفصل‌هایی است که به طور کامل تمام مباحث مرتبط با بخش‌ های تاسیساتی یک ساختمان را در برگرفته  و مهندسان مکانیک و برق با مطالعه این کتاب و مرور مثال‌ها و تمرین ‌های آن، تا حدود زیادی به منابع دیگر نیاز ندارند.

 

 

اطلاعات بیشتر

وزن0.6 kg
۹ دی ۹۷
1797 بازدید
0
امتیاز به این خبر:
0 0

نظر خود را بگذارید