مبحث 13 در آزمون نظام مهندسی برق

مبحث 13 در آزمون نظام مهندسی برق

تاریخ انتشار

26 بهمن 1399

تعداد مشاهده

306 نفر

مبحث 13 در آزمون نظام مهندسی برق

به گزارش دپارتمان آزمون های تخصصی آکادمی مهندس کریمی، مبحث 13 در آزمون نظام مهندسی برق برای کاربران توضیح داده شده است

مبحث 13 در آزمون نظام مهندسی برق ، مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان (تاسیسات برقی ساختمانها) مهمترین منبع برای آزمون نظام مهندسی برق برای هر دو صلاحیت طراحی و نظارت بوده و بیشترین سوال از این مبحث 13 طرح می شود.

 

1) ویژگی ها

هدف: ارائه اطلاعات کامل برای طراحی و نظارت تاسیسات برقی ساختمانهاست. در مبحث سیزدهم، تمرکز اصلی روی تامین نیروی برق (انشعاب، پست، مولد) موارد الزامی برای طراحی و اجرای اتاق ترانس، اصول اتصال زمین، منابع برق اضطراری، تابلوهای برق و اتاق آن، ادوات حفاظت و کنترل، اجرای کابل و سیم، و لوله گذاری و همچنین تجهیزات سیم کشی، سیستم های جریان ضعیف، شدت روشنایی داخلی شرح داده شده است.

آخرین ویرایش: 1395

مرجع آزمون: طراحی و نظارت

تعداد صفحات:  240

تعداد فصلها: 11

مهمترین نکته: مهمترین منبع آزمون نظام مهندسی بوده و تا نصف سوالات در آزمون را به خود اختصاص داده است.

دانلود فایل پی دی اف

 

2) چکیده

مبحث 13، اصلی ترین منبع آزمون نظام مهندسی برق است و حجم قابل توجهی از سوالات آزمون را به خود اختصاص می دهد. علاوه بر آموزش اصول طراحی و اجرا، تمرکز بسیاری بر ایمنی و سیستم های جریان ضعیف شده است. پیوست های این مبحث بسیار مهم است مخصوصا پیوست 1 در مورد سیستم های زمین است. طبق تجریه آزمون های قبلی، هر کلمه این مبحث می تواند محل سوال و آزمون باشد و داوطلب باید به صورت کامل به این مبحث مسلط گردد.

 

3) تعداد سوالات طرح شده

در گراف زیر، تعداد سوالات مطرح شده از مبحث 13 درآزمون نظام مهندسی برق طراحی و نظارت از سال 95 تاکنون بررسی شده است.

 

بجز آزمون های اسفند 95 و مهر 98، در سایر آزمون های نظارت حداقل 30 پرسش از «مبحث 13» مطرح شده است. بعد از اینکه در آزمون طراحی بهمن 97، تعداد پرسش های مطرح شده از «مبحث 13» به عدد عجیب 34 رسید، در آزمون بعدی آن (مهر 98)، به عدد بسیار کم 8 پرسش نزول کرد، در آزمون، سهم «مبحث 13»، 17 پرسش بود.

 

4) مهمترین بخش ها

 

 

 

5) راهکار مطالعه

 

 

همانطور که گفته شد، مبحث 13 مهمترین مرجع آزمون نظام مهندسی برق است، از این رو، منابع آموزشی متعدد و متنوعی برای آن آماده شده است.

5-1) «بسته راهنمای جامع مبحث 13»: شامل فیلم و کتاب بوده که کلمه به کلمه مبحث13 را به صورت تصویری و کاملا کاربردی برای آزمون و بعد از قبولی آزمون (پروانه) آموزش داده است.

5-2) «کتاب پرسشنامه مبحث 13»: متن کامل مبحث13 به همراه تمامی پرسش ها از اولین دوره (آذر 73) تا آخرین دوره.

5-3) «کتاب درسنامه و پرسش های طبقه بندی شده آزمون نظام مهندسی برق»: آموزش سخت ترین و پرسوال ترین قسمت های مبحث 13 به همراه مفاهیمی که در جزییات آن در این مبحث به صورت کامل توضیح داده نشده برای دو صلاحیت طراحی و نظارت

5-4) «فیلم آمادگی آزمون نظام مهندسی برق طراحی-نظارت»: تدریس کاملا کلاسی قسمت های یخت و مهم مبحث13 با مفاهیمی که در جزییات آن در این مبحث به صورت کامل توضیح داده نشده اما سوالات متعددی از آن مطرح می شود برای دو صلاحیت طراحی و نظارت

5-5) «کتاب راه آزمون نظام مهندس برق-نظارت»: این کتاب بخش های نظارتی کتاب «درسنامه و پرسش های طبقه بندی شده آزمون نظام مهندسی برق» در خود جای داده است.

5-4) «فیلم آمادگی آزمون نظام مهندسی برق نظارت»: این فیلم، قسمت های نظارتی فیلم «آمادگی آزمون نظام مهندسی برق طراحی-نظارت» را در بردارد.

5-7) «کتاب راه آزمون نظام مهندسی برق-طراحی»: این کتاب بخش های طراحی کتاب «درسنامه و پرسش های طبقه بندی شده آزمون نظام مهندسی برق» در خود جای داده است.

5-8) «فیلم آمادگی آزمون نظام مهندسی برق طراحی»: این فیلم، قسمت های طراحی فیلم «آمادگی آزمون نظام مهندسی برق طراحی-نظارت» را در بردارد.

5-9) «کتاب کلیدواژه آزمون نظام مهندسی برق»: چند هزار کلمه از مبحث 13، در کتاب کلیدواژه با شماره آیین نامه، وجود دارد.

 

مرجع

این مقاله، نمونه ای از «کتاب سبز نظام مهندسی برق»، هر گونه استفاده از آن از بدون اجازه مولف و ناشر پیگرد قانونی دارد.

 

 بیشتر بخوانید :

مبحث 15 در آزمون نظام مهندسی برق

محاسبات طراحی
کلاس افلاین کارشناس رسمی تاسیسات کارخانجات

سایر مقالات

دیدگاه های شما

4 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید مهندس و استاد ارجمند با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و عدم همحوانی دغل و خرج خواهشاً لطف فرمایید دسترسی به آزمون و بسته های آموزشی برای ماها هم راحتر شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!