ارائه‌ی خدمات به عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اقدام جدید سازمان

اقدام جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با شهردار یاسوج دیدار کردند. 

کد خبر: 961024004 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ دی ۹۶ - ۳:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد،عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان کهگیلویه و بویراحمد با شهردار یاسوج دیدار کردند. اقدام جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدام جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدام جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد

اقدام جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرداری یاسوج برای خدمات رسانی بهتر به مردم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در آغاز این دیدار با تبریک انتصاب مهندس مقدم به سمت شهرداری یاسوج بیان کرد: سازمان نظام مهندسی و شهرداری به لحاظ عملکردی هم راستا و مکمل هستند.
احمدرضا خورشیدی با اشاره به این که با توجه به شناختی که از شهردار محترم یاسوج داریم امیدوار به تغییر و رویکردی مثبت در رویه شهرداریها هستیم گفت: بر این باور هستیم با حضور مهندس مقدم روند کار شهرداری یاسوج بر پایه رعایت حقوق شهروندی و مهندسی خواهد بود وانتظاری جز این نداریم.
تامین حقوق شهروندی و روند امور شهر ۲ دغدغه جدی نظام مهندسی ساختمان
خورشیدی ادامه داد: از طرف سازمان نظام مهندسی دو دغدغه مهم داریم که یکی مربوط به روند امور شهری در انطباق با مقررات ملی ساختمان و تامین حقوق شهروندی است و دیگری مربوط به حقوق و امورمهندسی است.
وی با انتقاد از رویه سابق اداره شهر یاسوج افزود: به لزوم تمکین ورعایت ضوابط و مقررات ملی ساختمان و قانون نظام مهندس از سوی همه سازندگان اشاره کرد و گفت: شهرداری ها، مراجع صدور پروانه ساخت، سازندگان، کارفرمایان دستگاه های اجرایی، متولیان صنعت ساختمان و مهندسان همه ملزم به رعایت قوانین و مقررات ملی ساختمان هستند ومباحث مقررات ملی ساختمان بعنوان اصول حاکم بر ساخت و ساز لازم الاجرا می باشد.
عوارض تکان دهنده ساخت و سازهای غیر مجاز بر امنیت مردم استان
ریاست سازمان با بیان مواردی تکان دهنده از عواقب ساخت و سازهای غیرمجاز تصریح کرد: در گردهمایی پدافند غیرعامل بصراحت اعلام کردیم که علیرغم فعالیت های مختلف مدیران شهری در حوزه معماری و شهرسازی ، متاسفانه در تمکین به ضوابط مورد نظر پدافند غیرعامل موثر نبوده ایم و شهر امن و پناهگاه امنی نساخته ایم ونداریم که قطعا با تلاش و حضور استاندار محترم استان، شهردار محترم و عضوهای محترم شورای شهر و دیگر متولیان ومدیران محترم شهری در اصلاح روند مدیریت شهری شاهد تحولاتی اساسی خواهیم بود.
خورشیدی با اشاره به تراکم و فرهنگ شهری یاسوج خطاب به شهردار عنوان داشت: خواهشمند هستیم با روحیه خدمتگذاری که از حضرت عالی سراغ داریم نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهید و انتظار جامعه مهندسی تغییر این رویه است.
تعامل شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، بهترین راه خدمات رسانی حداکثری به مردم
ریاست سازمان با اشاره به این که با صداقت و تعامل میتوانیم در کنار هم کار کنیم، گفت: سیکل گردشگار مراحل صدور پروانه تا اخذ پایانکار تنظیم گردد و مراحل قانونی اجرا شود.
خورشیدی در خاتمه سخنانش با ابراز امیدواری نسبت به تداوم نشست های مشترک، خاطر نشان کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به نمایندگی از جامعه مهندسی استان آمادگی تمام وکامل خود را برای همکاری و همراهی با شهردای و شورای شهر یاسوج اعلام میدارد.
عمران کهزادی، عضو هیات رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هم در این جلسه به طرح مباحث و دغدغه های شهرسازی پرداخت.
کهزادی گفت: هدف ما از این جلسه رساندن پیام جامعه مهندسی با این مضمون است که بعنوان بازوی کنترلی و نظارتی حضور داریم در کنار مجموعه شهرداری هستیم.
وی با اشاره به این که همه میدانیم شهر یاسوج بیمار است و بافت ساختاری ایراد دارد، خاطر نشان کرد: متاسفانه در مقوله شهرسازی و معماری شاهد ضعفهای زیادی هستیم.
کهزادی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن قانون و هم چنین بهره گیری از دانش فنی، ادامه داد: با استفاده از تجارب عملی و دانش علمی می توان جایگاه سکونت شهر یاسوج را که عنوان پایتخت طبیعت را یدک می کشد بالا برد و مجموعه های فعلی نظام مهندسی و شهرداری با همکاری و تعامل این ظرفیت را دارند.
در ادامه این جلسه،  احسانی، سلیمانی و جهانبازی از دیگر عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.
هم چنین نگین تاجی و خوبانی دو عضو شورای شهر حاضر در این نشست دیدگاههای خود را برای افزایش تعامل و همکاریهای مشترک بیان کردند.
شهردار یاسوج گفت: شهرداری یاسوج به سمت درآمدهای پایدار حرکت میکند
مقدم بیان کرد: شهرداری یاسوج خود را ملزم به رعایت همه قوانین و مقرراتی میداند که قانون گذار الزام کرده است.
وی در جلسه با عضوهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی استان، افزود: مردم برای ساختن شهر خوب و زیبا پای کار هستند و کشمکشها و چالشها زیبنده مردم شهر ما نیست.

اقدام جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد


مقدم با انتقاد از عدم خروجی مناسب نشست های مشترک به طرح این پرسش پرداخت که چرا طرح پایلوتی از طرف سازمان نظام مهندسی، شهرداری و نهادهای خدمت رسان اجرا نشده است که بعنوان الگو استفاده گردد.
دمیدن شدن روح تخلف در شهر یاسوج!
شهردار یاسوج تصریح کرد: معتقد هستیم کمیسیون ماده صد اشاعه روح تخلف در جامعه است و در آینده الزام داریم با فرهنگ سازی و آگاهی سازی، تخلفات را به حداقل ممکن برسانیم و اجازه ندهیم پرونده ها به این کمیسیون برود.
وی با اعلام آماری از تخلفات گسترده در ساخت و سازها گفت: این حجم از تخلف زیبنده مردم ما نیست و یقینا با آگاهی سازی میتوان نسبت به کاهش آن اقدام کرد کما این که معتقد هستیم مسئولین باید در مقابل این تخلفات شجاعانه بایستند و مدعی العموم نیز ورود پیدا کند.
مقدم مطرح کرد: شهرداری خود را در مورد نقایص حوزه شهری پاسخگو میداند و مدیریت نسبت به توانمند سازی و آموزش کارکنان در مورد نحوه درست انجام امور خود را ملزم میبیند.
حرکت به سمت درآمد های پایدار ضرورت مرکز کهگیلویه و بویراحمد
شهردار یاسوج با اشاره به این که شهرداری یاسوج نگاه کاسبکارانه نخواهد داشت، اظهار داشت: شهرداری یاسوج بدنبال درآمد پایدار است و شهر یاسوج با این اقلیم و طبیعت خدادادی در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری میتواند درآمد داشته باشد.
مقدم یاد آور شد: ولی با وضعیتی که ورودیها و مرکز شهر یاسوج دارد استقبالی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر نمیشود و باید با اجرای طرحهای پایلوت نسبت به جذاب سازی و تغییر سیمای شهر اقدام کنیم و حق مردم که حق الناس است را ادا کنیم.
وی عنوان داشت: باید شجاعانه آغاز کنیم و شهرداری از درآمدهای غلط کنونی خود به تدریج بگذرد و به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند و به ریل گذاری درست برسد.
مقدم خاطر نشان کرد: برای نیل به اهداف مشترک، کارگروههای تخصصی و کارشناسی تشکیل میدهیم و پای همه تبعات میمانیم که ان شالله کار درست را درست انجام دهیم.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات نظام مهندسی برق شهریور ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۶
2896 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0