رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

الکامپ بیست‌وسه در تابستان برگزار می‌شود

آقای ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با گفتن این خبر، بیان کرد: پیروگفتگوهای انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست پیشین صنف و صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات درمورد تغییر زمان برگزاری نمایشگاه سرانجام محقق شد و الکامپ سال آینده تابستان برگزار میگردد.

کد خبر: 9403 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵ - ۵:۰۸ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،آقای ناصر علی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با گفتن این خبر، بیان کرد: پیروگفتگوهای انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درخواست پیشین صنف و صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات درمورد تغییر زمان برگزاری نمایشگاه سرانجام محقق شد و الکامپ سال آینده تابستان برگزار میگردد. الکامپ بیست‌وسه در تابستان برگزار می‌شود

الکامپ بیست‌وسه در تابستان برگزار می‌شود

الکامپ بیست‌وسه در تابستان برگزار می‌شود

الکامپ بیست‌وسه در تابستان برگزار می‌شود

سعادت ادامه داد: با ایجادتغییردرزمان برگزاری کل فضای نمایشگاه بیش ازشصت هزار مترمربع نیز بطور کامل به الکامپ اختصاص خواهد یافت و به‌این‌ترتیب دومین خواسته صنف نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به مزایای تغییر زمان و افزایش فضای برگزاری الکامپ، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه در تابستان که مدارس تعطیل هستند، چالش ترافیک را برطرف میکند. همین‌طور آب‌وهوای مساعد، امکان استفاده از پتانسیلهای فضای باز را آماده میسازد. افزایش متراژ محدودیتهای ما برای اختصاص فضای بزرگتر به استارتاپها را رفع میکند و برای الکامپ آینده میتوانیم فضای بیشتر با مشارکت تعداد بیشتری از استارتاپها داشته باشیم. بخش الکام گیمز هم در سال آینده میتواند در فضای بزرگتری برپا شود.

آقای سعادت، به چالشهای برگزاری نمایشگاه در نیمه اول سال اشاره کرد وعنوان کرد: زمان کوتاهی تا برگزاری نمایشگاه در پیش داریم اما اگر بدنبال حل این مسئله هستیم یکبار برای همیشه باید سختی تحمل شود تا به روال عادی تبدیل شود.

لزوم کسب مجوز کسب‌وکارهای اینترنتی از سازمان

 

رئیس سازمان نظام صنفی در ادامه نشست بفعالیت کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک در فضای مجازی و مرجع صدور مجوز آنها عنوان کرد وگفت: در قانون نظام صنفی ماده هشتادوهفت آمده، آیین‌نامه‌ای برای فعالیت کسب‌وکارهای فضای مجازی تهیه شود. همچنین در ماده ۲ ذکرشده، این قانون شامل صنفهایی که دارای قانون خاص هستند، نمیشود. بنابراین طبق قانون مصوب مجلس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور عهده‌دار فعالیتهایی است که در صنعت ICT حضور دارند و این صنفها مجوز فعالیتهایشان را باید از سازمان بگیرند.

وی همینطور در پاسخ به این سوال که چه فعالیتی مربوط به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و ICT میشود؟! تصریح کرد: تجارتی که بصورت سنتی فعال است و از صنعت ICT بعنوان ابزار توسعه و بروزرسانی کسب‌وکارش استفاده میکند، مرتبط با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای نیست و باید تحت پوشش اتحادیه مربوط به خودکارکند. اما پدیده‌ها و کسب‌وکارهایی امروز ظاهر شدند که با بهره‌مندی از تکنولوژی و فضای مجازی تجارت جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اند؛ اینها اگر سایت یا اپلیکیشن¬شان دچار اختلال شود، ورشکست میشوند. این گروه کاملا با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مرتبط بوده و باید از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور مجوز بگیرند.

او با تاکید بر اینکه برای هرکسب‌وکارجدیدونوآورانه‌ای نمیتوان اتحادیه ایجاد کرد،بیان کرد: امروزموضوع حمل‌ونقل مطرح است ودرآینده ممکن است کسب‌وکارهای دیگری این وضعیت را پیدا کنند،آقای فرصت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای گذراندن این شرایط و دریافت مجوزها مناسب است تا در یک اقدام کارشناسی وضعیت مسائلی ازایندست مشخص گردد.

وی یادآورشد: هر کس در صنعت ICT فعال است، پیش از اینکه حوزه تخصصی خود رامشخص کند، باید از سازمان نظام صنفی رایانه ای استان مربوط بخود مجوز فعالیت اخذکند.

ایشان با اشاره به جلسه های برگزارشده با شورای عالی فضای مجازی درباره کسب‌وکار تجارت الکترونیک اذعان کرد: دولت بخش خصوصی و شورای عالی فضای مجازی اقداماتی را در جهت تسهیل فعالیتهای تجارت الکترونیک انجام میدهند. همچنین ساماندهی فعالیتهای تجاری و تولید مجاز در صنعت رایانه به ما مربوط است و در بدنه سازمان نصر بیش از سیزده هزار عضو وجود دارد و مردم نیز باید دقت کنند که به کسب‌وکارهای غیرمجاز رجوع نکنند.

او در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ادغام نمایشگاههای الکامپ و تلکام نیز توضیح داد: صورت‌جلسه‌ای با حضور سازمان و شرکت سهامی نمایشگاهها و نمایندگان وزارت ICT و مجری تلکام تهیه‌شده و همه موافق هستند، این ۲ نمایشگاه کنارهم قرار گیرند.قراربراین است این اتفاق برای سال نودوهفتبیفتد البته با توجه ببرگزاری الکامپ در تابستان نودوشش اگر اجراکننده تلکام بتواند این نمایشگاه را زودتر برگزار کند نیز برای آن هماهنگی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در پایان با اشاره به برنامه های سال آینده سازمان، افزود: یکی از مهمترین برنامه های سازمان، بروزرسانی آیین نامه مصوب هیئت وزیران بعد از دوازده سال است تا صنف رایانه ای چارچوبهای قانونی خود را طبق آن بروزرسانی کند.

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ اسفند ۹۵
1081 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0