کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی

کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی

کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی ، مورد بازدید قرار گرفت. جهت استفاده از سیستم های خورشیدی مهم‌ترین پیش نیاز تجهیزات، تامین محل استقرار صفحات کلکتور یا گردآورنده تشعشعات است

کد خبر: 991229003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ اسفند ۹۹ - ۱۰:۳۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی ، مورد بازدید قرار گرفت. جهت استفاده از سیستم های خورشیدی مهم‌ترین پیش نیاز تجهیزات، تامین محل استقرار صفحات کلکتور یا گردآورنده تشعشعات است

کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی

کارخانه تولیدکننده آبگرمکن خورشیدی و پروژهای ساختمانی دارای سیستمهای خورشیدی

اعضاء هیئت مدیره، گروه های تخصصی و کمیسیون انرژی، محیط زیست و استاندارد مصالح سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان از شرکت های تولید کننده آبگرمکن خورشیدی و هم‌چنین پروژه های اجرایی ساختمانی دارای سیستم های خورشیدی بازدید به عمل آوردند.
در حاشیه برگزاری این بازدید جلسه ای فنی با حضور کارشناس های مرتبط برگزار و مقرر شد، کارگروهی با هدف برنامه ریزی دوره های آموزش الزامات طراحی، نصب و اجرای آبگرمکن خورشیدی و هم‌چنین تهیه و تدوین الزامات مذکور تشکیل شود.
امروزه با گسترش آسیب های به وجود آمده در محیط زیست، سازندگان تجهیزات صنعتی تلاش می کنند تا دستگاه هایی تولید نمایند که کم‌ترین میزان صدمه را به طبیعت و محیط زیست وارد کند. در این راستا شرکت های تولیدکننده آبگرمکن های خورشیدی با سال ها تجربه و دانش فنی اقدام به ساخت سیستم های گرمایشی خورشیدی در مدل ها متنوع و ظرفیت های گوناگون کرده اند تا قدمی در این زمینه بردارد.
جهت استفاده از سیستم های خورشیدی مهم‌ترین پیش نیاز تجهیزات، تامین محل استقرار صفحات کلکتور یا گردآورنده تشعشعات است. نصب و استقرار این صفحات به طور معمول در پشت بام ساختمان یا بخشی از آن که تابش بیشتری دریافت می کند؛ است. این تجهیزات برای فصول سرد سال و احتمال یخ زدگی آبگرمکن خورشیدی کم مصرف مجهز به سیستم های پشتیبانی الکتریکی هستند.
در استان اصفهان طبق مصوبه بند ۲ کمیسیون ماده پنج، استفاده از آبگرمکن های خورشیدی برای ساختمان های گروه ج و د الزامی و برای گروه های ساختمانی الف و ب توصیه شده است و هم‌چنین استفاده از سامانه های فتوولتائیک برای تمامی گروه های ساختمان توصیه شده است؛ لذا طراحی و نظارت سیستم های خورشیدی ساختمان های فوق توسط مهندسین پایه یک ضروری است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اسفند ۹۹
612 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0