ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی

ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی

ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی ، صورت می گیرد. در صورت احراز تخلف یا کم کاری مهندسان ناظر طبق قانون با آنها برخورد می گردد

کد خبر: 991229001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ اسفند ۹۹ - ۱۰:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی ، صورت می گیرد. در صورت احراز تخلف یا کم کاری مهندسان ناظر طبق قانون با آنها برخورد می گردد

ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی

ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی ‌گیری و معرفی به شورای انتظامی
رئیس نظام مهندسی استان خراسان رضوی بیان داشت؛
ارجاع تمام تخلفات مهندسان ناظر پی‌گیری و به شورای انتظامی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: هر تخلفی که از سوی مهندسان ناظر صورت گیرد پی‌گیری و به شورای انتظامی ارجاع می گردد.
امیر هوشنگ انصاری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در صورت احراز تخلف یا کم کاری مهندسان ناظر طبق قانون با آنها برخورد می گردد.
انصاری در پاسخ به پرسشی در مورد مباحث قضایی مربوط به هیات رئیسه سابق این سازمان افزود: هیچ پرونده قضایی که منجر بازداشت شدن یکی از اعضای هیات رئیسه شود تشکیل نشده و فقط جابه جایی در اعضای این هیات انجام گرفته است و این سازمان تابع قوانین اداره کل راه و شهرسازی به عنوان مرجع نظارتی است.
نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی نیز در این جلسه در مورد دلایل پایین بودن کیفیت ساخت برخی از ساختمان‌ها عنوان کرد: آموزش مهندسان توسط این سازمان بصورت دوره‌ای و هفتگی در حوزه های مختلف در حال برگزاری است تا مهندسان با مسائل روز آشنا باشند اما کیفیت بخشی به عوامل اجرایی بازمی گردد که متولی آن سازمان فنی و حرفه ای است.
علی مقدم آریایی گفت: در حوزه عوامل اجرایی و فنی ساختمان ضعف زیادی وجود دارد بعنوان مثال جوشکار ماهر، بتن ریز ماهر و کارگر ماهر کم است و مهندس ناظر بازدیدهای خود از نحوه اجرای پروژه ساختمانی را بصورت مرحله ای انجام میدهد و برای رفع این نقیصه افزون بر تمرکز در آموزش مهندسان، در پی تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای بهره مندی از عوامل اجرایی از این آموزشها هستیم.
آریایی ادامه داد: علاوه بر دوره های آموزشی، یک فرآیند نظارت مضاعف بر پروژه ساختمانی نیز از سوی اداره کل راه و شهرسازی انجام می گردد که اگر خطایی انجام شده باشد از مهندس ناظر گزارش مکتوب خواسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: کارتابل مهندسین ناظر نیز در سامانه ساجا فعال است و طبق قانون، مهندسان مکلف هستند بصورت مرحله ای گزارشات خود از روند اجرای پروژه های ساختمانی را در این سامانه قرار دهند.
وی ادامه داد: به علت کمبود مهندس ناظر در شهرستانها و هم‌چنین وجود محدودیت برای نظارت بر پروژه ها توسط مهندس ناظر براساس قانون نظام مهندسی هر ناظر در سال میتواند بر هشت پروژه ساختمانی نظارت کند از این رو برخی از پروژه های ساختمانی با متراژ کم، بلاتکلیف باقی می ماند.
نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی برای رفع این مشکل، پیشنهاد داد که برای پرونده های ساختمانی صفر تا دویست مترمربع تعداد کار برای مهندس ناظر محسوب نگردد، برای پرونده های ساختمانی دویست تا پانصد متر مربع برای مهندس ناظر دو دهم تعداد کار محسوب گردد و برای پرونده های ساختمانی پانصد تا هزار مترمربع برای مهندس ناظر نیم تعداد کار محاسبه گردد.
آریایی گفت: این پیشنهاد در هیات ۴ نفره مربوط به خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی به تصویب رسید و به مرحله اجرا درآمده است که نتایج آن در سال آینده ملموس خواهد بود.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ اسفند ۹۹
476 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0