شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی

شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی

شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی ، است. نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمانهای تمام الکترونیک است

کد خبر: 991218002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ اسفند ۹۹ - ۷:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی ، است. نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمانهای تمام الکترونیک است

شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی

شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور، یکی از اهداف سازمان نظام مهندسی کشاورزی
محمدرضا خلف باغی در دیدار با رییس جدید جهاد کشاورزی یزد بیان کرد؛
نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمانهای تمام الکترونیک است/هدف سازمان نظام مهندسی کشاورزی، تسهیل و تسریع است
رییس نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در دیدار با رییس جهاد کشاورزی یزد، یکی از اهداف این سازمان را دست‌یابی به شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور دانست و افزود: نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمانهای تمام الکترونیک است که از سال نود و یک، عضویت اعضا بصورت الکترونیکی در سامانه صورت گرفته و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، کلیه خدمات اعضا ازجمله آموزش، رتبه بندی و اشتغال در سامانه های الکترونیکی صورت می گیرد.
رییس، اعضای شورا و معاونین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی یزد با سید ابوالفضل وکیلی رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان یزد دیدار کردند.
در این دیدار محمدرضا خلف باغی رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد ضمن عرض تبریک به مناسبت انتصاب ابوالفضل وکیلی به عنوان رییس جهاد کشاورزی استان یزد به ارایه گزارش اجمالی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی پرداخت.
وی یکی از اهداف این سازمان را دست‌یابی به شفاف سازی، تسهیل و تسریع در انجام کلیه امور دانست و ادامه داد: نظام مهندسی کشاورزی جزو سازمانهای تمام الکترونیک است که از سال نود و یک عضویت اعضا بصورت الکترونیکی در سامانه صورت گرفته و امروز شاهد این هستیم که علاوه بر صدور پروانه ها و مجوزها، کلیه خدمات اعضا ازجمله آموزش، رتبه بندی و اشتغال در سامانه های الکترونیکی صورت میگیرد.
وی، اعضای حقیقی این سازمان را سه هزار و هشتصد نفر عنوان کرد و افزود: اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی را فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل می دهند. این سازمان هم‌چنین دارای سیصد و ده عضو حقوقی نیز است.
خلف باغی، از تفاهم نامه های همکاری با دستگاه‌های مختلف سخن به میان آورد و گفت: جزو استان هایی هستیم که با تفاهم نامه در زمینه اراضی فعالیتهای امور مکان یابی و تشکیل پرونده را انجام داده و با راه اندازی سامانه سماک اراضی نقش موثری در کاهش مراجعات بهره برداران داشته ایم.
رییس نظام مهندسی کشاورزی استان گفت: نظام مهندسی کشاورزی استان یزد جهت صرفه جویی در وقت و مسافت، اعضا و بهره برداران ،دارای بیست و شش مرکز خدمات در شهرستانهای استان است که به عنوان نماینده سازمان در کلیه امور اعم از صدور پروانه، نظارت و کارشناسی و…. فعالیت میکنند.
وی به عملکرد سرعتی سازمان در امر پلاک کوبی اشاره کرد و گفت: تا قبل از واگذاری پلاک کوبی هفته ای نهایتا پنج هزار پلاک کوبی در استان صورت میگرفت که در مدت چهل و پنج روز از واگذاری این امر به نظام مهندسی در حال حاضر روزانه پنج هزار پلاک کوبی صورت می گیرد و تاکنون صد و سی هزار پلاک بین شرکت ها توزیع شده است.
وی یکی از دغدغه هایی که استان باید به آن بپردازد را اشتغال دانش آموختگان در امور مرتبط با رشته تحصیلی آنان دانست و گفت: با توجه به اینکه استان یزد سال‌های متمادی رتبه اول کنکور کشور را داشته است اما متاسفانه بالاترین رقم بیکاری فارغ التحصیلان کشور را دارد و با آماری که از تامین اجتماعی داده شده است استان یزد بیشتر کارگر محور است تا دانش آموخته محور؛ که باعث می‌شود تا دانش آموختگان به شغلهای کاذب روی آورند و نیروی جدید فعال در عرصه های مرتبط کشاورزی کاهش یابد و این امر قطعا در آینده ای نزدیک دچار کمبود نیرو در حوزه های دامپروری، کشت های گلخانه ای و محیط زیست خواهد شد.
خلف باغی، یکی از اقدامات انجام شده توسط نظام مهندسی کشاورزی استان یزد در به کارگیری دانش آموختگان محیط زیست را اجرایی کردن تبصره یک ماده شانزده قانون هوای پاک عنوان کرد و گفت: بعنوان نخستین استان در کشور با پی‌گیری های انجام شده و حمایت سازمان محیط زیست استان در اجرای این قانون که صنایع بالای پنجاه نفر نیرو را ملزم به بکارگیری کارشناسان محیط زیست کرده است، قدم برداشته و تاکنون از هفتاد نفر از دانش آموختگان محیط زیست مصاحبه بعمل آمده و قریب ۲۵ نفر به صنایع معرفی و به کار گیری شده اند.
وی در خاتمه اظهاراتش ابراز امیدواری کرد: که با تعاملات هر چه بیشتر می‌توان بازوی قویی برای پیشبرد اهداف و مهندسی شدن فرآیند تولید کشاورزی استان بود.
در ادامه سید ابوالفضل وکیلی رییس جدید جهاد کشاورزی ضمن خوش آمد گویی و خیرمقدم گفت: عرصه کشاورزی تنگناها و مشکلات زیادی را دارد که با تعاملات و هم فکری ها می توان بخشی از آن را رفع کرد.
وی اعلام آمادگی کرد تا هر گونه تعامل در راستای استفاده از دانش فارغ التحصیلان در حوزه های دام، طیور، زراعت و…جهت افزایش بهره وری داشته باشند.
وکیلی ابراز امیدواری کرد تا با مساعدت و همراهی همه بخشهای مرتبط با عرصه کشاورزی شاهد ارتقای بیش از پیش بخش مظلوم کشاورزی باشیم.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اسفند ۹۹
639 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0