عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله

عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله

عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله ، نگرانی و دغدغه خرابی بالا به هنگام بروز زلزله های شدید در این استان وجود دارد

کد خبر: 991211005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله ، نگرانی و دغدغه خرابی بالا به هنگام بروز زلزله های شدید در این استان وجود دارد

عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله

عدم تاب آوری حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی در برابر زلزله
حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی تاب زلزله های شدید را ندارند
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان داشت: حواشی و بافت فرسوده شهرهای خراسان شمالی تاب زلزله های شدید را ندارند.
علی اکبر رمضانی افزود: بافت فرسوده شهرهایی همچون بجنورد پتانسیل خیلی بالایی برای تامین نیاز مسکن شهروندان دارد و صحبتهای زیادی نیز در مورد آن ها میشود اما متاسفانه طراح های خوب و انگیزشی تاکنون ارائه نشده است.
رمضانی گفت: متاسفانه وضعیت ساختمانها در حواشی شهرهای این استان خوب نیست و نگرانی و دغدغه خرابی بالا به هنگام بروز زلزله های شدید در این استان وجود دارد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی با اشاره به اینکه خراسان شمالی جزء استانهایی با خطرپذیری زیاد در ارتباط با بروز زلزله است، تصریح کرد: گسلهای زیادی در این استان وجود دارد که همگی آنها نیز فعال هستند.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون از زلزله های بزرگی که رخ داده درسهای خوبی گرفته ایم، ادامه داد: در سال هفتاد و پنج، زلزله بزرگی در این استان رخ داد که آن زلزله موجب شد تا هفتاد نفر جان خود را از دست دهند و علاوه بر آن چندین روستا تبدیل به تلی از خاک شد.
رمضانی گفت: باید به این موضوع توجه داشت که زلزله شدیدی که در سال هفتاد و پنج در شهرستان بجنورد اتفاق افتد حوالی بین ساعت ۱۴ تا ۱۵ بود که قبل از بروز زمین لرزه شدید نیم ساعت قبل از آن زلزله دیگری نیز در استان رخ داده بود که بیشتر مردم از منزل خود خارج شده بودند اما خسارت مالی و جانی زیادی بهمراه داشت.
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: اما در اواخر شب ۲۳ اردی‌بهشت سال نود و شش، نیز زلزله بزرگ دیگری در استان اتفاق افتاد و با وجود اینکه قبل از بروز این زلزله هیچ زمین لرزه دیگری رخ نداده بودفقط یک تا ۲ نفر جان خود را از دست دادند و خسارت هایی که رخ داده بود خسارتهای غیرسازه ای بود.
وی ادامه داد: زمین لرزه سال ۹۶ از لحاظ شتاب بالا بود اما گزارشی از خرابی سازه ای اعلام نشد و این نشان از آن دارد که از زلزله سال ۷۵ درس های خوبی گرفته شد.
صنعتی‌سازی ساختمان راهی برای ادامه زندگی عادی هنگام بروز زلزله های شدید
رمضانی افزود: اما باید کار را بجایی برسانیم که با رخ داد زلزله شدید، زندگی عادی مردم مختل نگردد، چرا که زمین لرزه رفتار طبیعت است و نمی توان آن را حذف کرد و برای همین نیاز است که بازنگریهایی در روش ساخت و ساز داشته باشیم.
رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ساختمانهایی که در این استان و بیشتر نقاط کشور احداث می گردد، سنتی است و باید به سوی صنعتی سازی پیش برویم و برای رسیدن به این امر باید صنایع مربوطه را در استان ایجاد کرد تا به سوی پیش ساختگی خانه پیش رویم.
وی با بیان اینکه فقط تا پنج درصد در صنعتی سازی ساختمان موفق بوده ایم، ادامه داد: مردم باید بدانند که صنعتی سازی به نفع آنها است و از سوی دیگر این امر تاثیر خیلی زیادی در معیشت مردم به دلیل مباحثی همچون ذخیره سازی انرژی دارد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ اسفند ۹۹
405 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0