انعقاد 5 تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین انعقاد 5 تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

انعقاد 5 تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، هم‌زمان با گرامی‌داشت روز مهندس در مراسمی با حضور استاندار، نمایندگان شورای اسلامی قزوین و مدیران دستگاه‌ های اجرایی استا صورت گرفت

کد خبر: 991207009 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اسفند ۹۹ - ۷:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ، هم‌زمان با گرامی‌داشت روز مهندس در مراسمی با حضور استاندار، نمایندگان شورای اسلامی قزوین و مدیران دستگاه‌ های اجرایی استا صورت گرفت

انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

انعقاد 5 تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین
به مناسبت روز مهندس و با حضور استاندار صورت گرفت؛
انعقاد ۵ تفاهم نامه همکاری در سازمان نظام مهندسی استان قزوین
هم‌زمان با گرامی‌داشت روز مهندس در مراسمی با حضور استاندار، نمایندگان شورای اسلامی قزوین و مدیران دستگاه‌ های اجرایی استان، بمنظور برون سپاری کارها و ارتقاء سطح کیفی ارایه خدمات مهندسی به بهره‌برداران ساختمان، ۵ تفاهم نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی قزوین با دستگاه‌ های اجرایی استان منعقد گردید.
استاندار قزوین در این مراسم با اشاره به اهمیت دانش مهندسی در ایجاد رفاه و تحقق توسعه پایدار در جوامع گفت: توسعه پایدار زمانی روی می‌ دهد که دانش مهندسی در کنار سایر علوم قرار گیرد و از این علم به خوبی بهره گرفته شود.
هدایت الله جمالی پور با عنوان اینکه دانش مهندسی زیرساخت و مؤلفه اصلی توسعه هر کشوری است؛ گفت: با دقت در عمران و آبادانی ایجاد شده، مفهوم دانش مهندسی بخوبی متجلی می‌ شود؛ خوشبختانه در این مقوله کشور ما از سایر کشور‌ها پیشرو است.
جمالی پور با عنوان اینکه مهندسان باید تعهد و توجه به اخلاق حرفه‌ای را سرلوحه فعالیت تخصصی خود قرار دهند؛ گفت: سازمان نظام مهندسی در صورتی که به رسالت ‌های خود بخوبی جامه عمل بپوشاند؛ مایه عزت و افتخار کشور می شود. بنابراین توصیه میشود مهندسان عضو این سازمان در چارچوب اخلاق و تعهد فعالیت کنند تا به این جایگاه آسیبی وارد نگردد.
وی با عنوان اینکه انجام کار در چارچوب قانون ارزشمند است، گفت: بی‌توجهی به اخلاق حرفه‌ای در سایر حوزه‌ها هم چون: سیاسی، فرهنگی، مهندسی، اجتماعی و سیاسی آسیب رسان است؛ بنابر این نباید اجازه داده شود برخی با رفتارهای غیر حرفه ای خود به حوزه‌های تخصصی آسیب وارد کنند.
جمالی پور با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در حوزه دانش مهندسی در دنیا نقش آفرین است؛ ادامه داد: بسیاری از کشورها با استفاده از دانش مهندسی کشور ما توانسته‌اند در بسیاری از حوزه‌ها به توسعه پایدار دست پیدا کنند و برای خود افتخارهای بزرگی رقم بزنند.
استاندار قزوین با بیان اینکه جوانان ایرانی در هر زمینه‌ای که اراده کرده‌اند توانسته‌اند برای کشور افتخار کسب کنند و بر عزت کشور بیافزایند؛ گفت: در گذشته برای ساختن سد یا راه اندازی ماشین آلات صنعتی به کشورهای دیگر وابسته بودیم؛ اما امروز شاهدیم مهندسان ایرانی در حوزه صنایع، ساخت وسازهای عمرانی، ساختمان های بلندمرتبه سازی آن هم با استفاده از تکنولوژی داخل گام های بلندی برداشته اند و با همت و تلاش خود جایگاه کشور را در عرصه های توسعه ای از دیگر کشورها ممتاز کرده‌اند.
انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری با دستگاه‌ های اجرایی استان
در ادامه این مراسم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در سخنانی از انعقاد تفاهم نامه‌های انجام شده از سوی این سازمان بمنظور سرعت بخشی به کارها با دستگاه ‌های اجرایی استان سخن به میان آورد و گفت: از جمله این تفاهم نامه‌ها می ‌توان به تفاهم نامه همکاری میان سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با شهرداری قزوین در قالب تفاهم نامه سامانه ارتباط با شهرداری، تفاهم نامه با اداره کل راه و شهرسازی استان برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد.
سیدکاظم مجابی افزود: انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های خدمات رسان استان شامل: آب، برق و گاز، انعقاد تفاهم نامه برون سپاری خدمات با شهرداری تاکستان برای نخستین بار در کشور به منظور کاهش اطاله وقت، انعقاد تفاهم نامه همکاری با دفتر امور روستایی استانداری، انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین، انعقاد تفاهم نامه همکاری با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان به منظور ارایه آموزش‌ های تخصصی به کارگران ساختمانی و استاد کاران و انعقاد تفاهم نامه همکاری با پارک علم و فناوری استان قزوین از دیگر تفاهم نامه ها بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان با ۱۲ هزار عضو و پنج هزار مهندس دارای پرونده صلاحیت نظارت و اجرا توانسته است برای بسیاری از سازمان‌های اجرایی الگو واقع شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۹
535 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0