دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ، به مناسبت روز مهندس صورت گرفت. مهندسان پایه ‌های تولید امنیت هستند

کد خبر: 991207008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اسفند ۹۹ - ۷:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان ، به مناسبت روز مهندس صورت گرفت. مهندسان پایه ‌های تولید امنیت هستند

دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان
دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان با رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان به مناسبت روز مهندس
مهندسان پایه ‌های تولید امنیت هستند
فرمانده انتظامی استان زنجان در دیدار با ریاست سازمان به مناسبت روز مهندس، مهندسان را پایه‌های تولید امنیت خواند.
حسن مجتبی‌زاده در دیدار فرمانده انتظامی استان زنجان به مناسبت روز مهندس بیان داشت: وضعیت استان زنجان در مقایسه با سایر استان‌ ها به لحاظ ارائه کیفیت خدمات مهندسی مطلوب است و یکسری خدمات منحصر به فردی در استان انجام می‌ دهیم. در این بین وظیفه ما این است که هم خدمات مهندسی را ارتقا دهیم و از طرف دیگر حقوق بهره‌بردار رعایت گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان با اشاره به این که مهندسان در انجام مسئولیت اجتماعی پیش‌قدم هستند، گفت: این قشر سالانه چندین میلیارد خدمات مهندسی رایگان یا تخفیفات به برخی از اقشار از جمله مددجویان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و جامعه ایثارگری ارائه می‌دهند و در طرح اقدام ملی نیز تخفیفات پنجاه درصدی برای خدمات در نظر گرفته شده است.
مجتبی زاده افزود: مهندسان در بحث ‌های مربوط به امور خیریه از یک‌دیگر سبقت می‌ گیرند و جزو دلسوزترین و مسئولیت‌پذیرترین اقشار جامعه هستند. تا کنون شاهد بودیم در احداث مساجد و تکایا نیز برای امور خیر هر آنچه از دستشان برآمده در طبق اخلاص گذاشتند.
وی گفت: مقایسه زلزله رودبار و سرپل ذهاب نشان می ‌دهد در طول زمان آسیب ‌های ویران‌گر و تلفات ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه بشدت کاهش یافته که این امر مرهون تلاش جامعه مهندسی است. البته یکسری از اتفاقات نیز خارج از اختیارات مهندسی است؛ چرا که مهندسان طبق آیین‌نامه‌ها کار خود را انجام می‌ دهند و شاید برخی از الزامات در این آیین‌نامه‌ها گنجانده نشده باشد و از طرف دیگر قدمت مقررات ملی ساختمان به سی سال مربوط می ‌شود و مباحث آن در حال به روز رسانی است.
در این نشست، برخی از اعضای هیئت مدیره سازمان نیز با اشاره به اینکه جهان هستی طبق قوانین فیزیکی و متافیزیکی شکل گرفته است، رعایت قوانین حاکم بر جهان برای برآورده شدن نیازهای مادی و معنوی اسنان را ضروری دانستند و بر ارتقای کیفیت خدمات فنی و مهندسی در راستای تامین امنیت و آرامش مردم و خلق فضاهای شهری مناسب تاکید کردند.
سردار رحیم جهانبخش نیز با تبریک سالروز مهندسی و تقدیر از تلاش ‌های مهندسان گفت: مهندسی در ظاهر به موضوعات فیزیکال اختصاص دارد، اما اعتقاد شخصی دارم که نظام مهندسی ساختمان، سازمانی فرهنگساز است و یابد به رده‌های مهندسی هر عنوان رده های فرهنگساز نگاه کنیم و مهنسان از پایه‌های تولید امنیت هستند.
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: مقام معظم رهبری توصیه‌ای دارند که به سبک زندگی مربوط بوده و کاملا علمی است. رفتار انسان تابعی از فرد و محیط است و مجموعه‌ای از عقاید، باورها، سنن، آداب و رسوم فرهنگ را تشکیل می ‌دهد. شخصیت اجتماعی بر اساس شخصیتهای فردی شکل می ‌گیرد که خود آن‌ ها نیز تابع محیط و ژنتیک است. در واقع مجموعه شخصیتها نیز فرهنگ جامعه میشود و وقتی این پازلها را کنار هم قرار می ‌دهیم، می ‌بینیم که تمام رفتارهای فردی و اجتماعی تابعی از خودمان و محیط است.
سردار جهانبخش با اشاره به این که همواره مکاتب فکری بشر در طراحی المان ‌های شهری و سکونت‌گاه‌های بشری تاثیرگذار یوده است، گفت: در هر جامعه ای برای اینکه در سبک زندگی و رفتارهای اجتماعی اثر بگذارند بهترین مسیر، معماری و سازه های شهری است. سازه ها و حتی نور روی رفتارهای اجتماعی و روحیات افراد تاثیرگذار است.
وی با عنوان اینکه در زنجان نزاع و درگیری از کشور بیشتر است، بیان کرد: برخی از این نزاع ها ناشی از فضاهای فیزیکی شهر است؛ چراکه فضاهای فیزیکی هر کدام فرکانس خاص خود را دارد و اگر از این فضاها فرکانس مثبت ساطع شود میزان خشونت، جرم و جنایت کاهش می یابد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۹
377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0