افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در 3 شهرستان برای توسعه عمودی شهر افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در 3 شهرستان برای توسعه عمودی شهر

افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در ۳ شهرستان برای توسعه عمودی شهر

افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در 3 شهرستان برای توسعه عمودی شهر ، این امر نیازمند مطالعه علمی است تا در آینده دچار مشکلات ناشی از آن نشویم

کد خبر: 991207002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ اسفند ۹۹ - ۷:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در ۳ شهرستان برای توسعه عمودی شهر ، این امر نیازمند مطالعه علمی است تا در آینده دچار مشکلات ناشی از آن نشویم

افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در ۳ شهرستان برای توسعه عمودی شهر

افزایش تقاضای مردم استان خراسان شمالی در 3 شهرستان برای توسعه عمودی شهر
توسعه عمودی شهرهای خراسان شمالی نیازمند انجام مطالعه است
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی بیان کرد: تقاضای مردم استان در ۳ شهرستان برای توسعه عمودی شهر افزایش یافته اما این امر نیازمند مطالعه علمی است تا در آینده دچار مشکلات ناشی از آن نشویم.
علی اکبر رمضانی بیان کرد: هنوز مطالعه در این باره انجام نشده و یا اگر انجام شده نتایج آن به این سازمان داده نشده است.
رمضانی ادامه داد: مردم در سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین به مجتمع سازی و بلندمرتبه سازی اقبال دارند و تهیه نقشه ها در سال جاری هم گویای این است که مردم از این امر استقبال کرده اند.
وی گفت: گستره نقشه های ساختمانی تهیه شده در یازده ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بطور متوسط هفتاد متر مربع افزایش یافته است که این امر هم نشان از رغبت مردم به مجتمع سازی است.
رمضانی تصریح کرد: امسال شانزده درصد از نقشه ها برای سازه های یک و دو سقف، پنجاه و هشت درصد از نقشه ها برای سازه ها ۳ تا ۵ سقف و بیست و شش درصد برای سازه های پنج تا ده سقف تهیه شده است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: سی و نه درصد از تعداد نقشه ها در استان برای ساختمانهای یک و دو سقف، پنجاه و دو درصد برای سازه های ۳ تا ۵ سقف و نه درصد برای سازه های پنج تا ده سقف تهیه شده است.
پی تصریح کرد: جز در ۳ شهرستان بزرگ استان، تقاضا برای تهیه نقشه با بیش از پنج سقف وجود ندارد و یا بسیار ناچیز است.
رمضانی عنوان کرد: در یازده ماهه پارسال هشتصد و چهل و سه هزار و سیصد و هجده مترمربع نقشه در استان تهیه و برای صدور پروانه به شهرداری ارسال شده است که این رقم در یازده ماهه امسال یک میلیون و صد و یک هزار و پانصد و چهل و سه مترمربع به ثبت رسیده است.
رمضانی با بیان اینکه تهیه نقشه به لحاظ گستره ساخت و ساز ۳.۶۳ درصد رشد دارد و این نشان از اقبال مردم به سرمایه گذاری در زمینه ساخت و ساز است، بیان کرد: امسال تعداد نقشه های تهیه شده در استان به نسبت مدت مشابه پارسال ۱۱.۳۲ درصد رشد دارد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی افزود: اقبال مردم به سازه ها با اسکلت بتنی بسیار بیشتر از استکلت فلزی است در این زمینه نیاز است تا آموزش نیروی کار و استفاده از نیروهای دارای مهارت با سازه های بتنی بیش از پیش مورد توجه باشد.
رمضانی افزود: نگرانی ها در استفاده از اسکلت فلزی بسیار کم‌تر است زیرا کنترلهای لازم در تولید آهن در کارخانه ها انجام میشود اما در اسکلتهای بتنی نیاز است تا افراد آموزشهای لازم و مهارت کافی در بتن ریزی را داشته باشند.
رمضانی گفت: امسال نود و سه درصد از نقشه های تهیه شده، برای سازه ها با اسکلت بتنی و ۵ درصد برای سازه ها با اسکلت فلزی و مابقی برای سایر اسکلت ها بوده است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ اسفند ۹۹
357 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0