پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن

پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن

پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن ، است و این مزیت در راستای تسهیل‌سازی امور پیش بینی شده است

کد خبر: 991205024 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۲:۱۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن ، است و این مزیت در راستای تسهیل‌سازی امور پیش بینی شده است

پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن

پنجاه درصد تخفیف تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن
تعرفه خدمات نظام مهندسی دراجرای طرح اقدام ملی مسکن پنجاه درصد تخفیف دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی بیان کرد: تعرفه ارایه خدمات سازمان نظام مهندسی برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن با تخفیف پنجا درصدی همراه است و این مزیت در راستای تسهیل‌سازی امور پ است و این مزیت در راستای تسهیل‌سازی امور گیش بینی شده استیش بینی شده است.
«حسن فرهمندپور» بیان کرد: خدمات طراحی و نظارت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سوی سازمان نظام مهندسی و شرکت‌ های حقوقی طراحی انجام می‌شود و در این راستا ناظران در کوتاه ‌ترین زمان تعیین می‌شوند تا وقفه‌ای در اجرای این طرح عمرانی ایجاد نگردد.
فرهمندپور با اشاره به مشکلات پیش روی جامعه مهندسان استان مرکزی، بیان کرد: طبق اعلام شورای مرکزی نرخ تعرفه‌ خدمات نظام مهندسی به طور متوسط بیست و پنج درصد کاهش و یا افزایش تعرفه امکان پذیر است.
وی ادامه داد: کمیته ،۴ نفره استان که شامل معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی، شهردار مرکز استان و رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان است می‌تواند این تعرفه را متناسب با شرایط استان بیست و پنج درصد کم و یا زیاد کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی ادامه داد: در این کمیته ۴ نفره با افزایش بیست و پنج درصدی تعرفه خدمات نظام مهندسی موافقت نشد در حالی که تعرفه مذکور در استان نسبت به سایر استان‌ ها پایین‌تر است.
فرهمندپور با اشاره تعرفه‌های خدمات فنی و مهندسی در صنعت ساخت و ساز نیز بیان کرد: در ایران حدود ۱ درصد از هزینه ساخت مسکن مربوط به ارایه خدمات نظام‌مهندسی است که این تعرفه ۱ درصدی به نسبت قیمت تمام شده یک ساختمان بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: تمامی مسئولیت ساختمان به لحاظ طراحی، نظارت و اجرا بر عهده مهندسان است و پس از اتمام بنا نیز باید پاسخگوی هرگونه مشکل احتمالی باشند.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی تصریح کرد: نرخ تمام شده مسکن در مناطق مختلف شهر دارای نوسان است اما، تعرفه خدمات مهندسی یکسان بوده و می ‌طلبد که این تعرفه نیز متناسب با قیمت مسکن افزایش یابد.
فرهمند پور افزود: برخی افراد سودجو در امر ساخت و ساز به دنبال حذف مجری ذی صلاح هستند و با تجمع چالش ‌هایی در این مورد ایجاد می‌ کنند.
فرهمند پور افزود: طبق ماده ۴ قانون سازمان نظام مهندسی هرگونه ساخت و ساز در حوزه شهر و روستا، حضور مجری ذی صلاح الزامی است.
وی ادامه داد: حضور مجری ذیصلاح در صنعت ساخت و ساز ده سال است که در استان اجرایی می ‌گردد و طبق قانون حضور مجری در تاسیسات برق و مکانیکی نیز الزامی است.
فرهمند پور گفت: انتظار می‌ رود به گزارش تخلفات ساختمانی که از سوی مهندسان ناظر اعلام می ‌شود در اسرع وقت رسیدگی گردد، البته از سوی مدیریت جدید شهری در این راستا قول مساعد داده شده است.
وی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان ۵ هزار و دویست عضو دارد و طبق اعلام راه و شهرسازی استان عملکرد سازمان به لحاظ ارایه خدمات فنی و مهندسی قابل قبول و مطلوب است.
رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا ارایه خدمات مهندسی در قسمتهای مختلف سازمان بصورت غیر حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
491 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0