تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، مورد توجه سایر دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است. این موضوع می‌ تواند نویدبخش اتفاقات خوب در شهر میراث جهانی و استان یزد باشد

کد خبر: 991205011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۱۲:۱۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ، مورد توجه سایر دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است. این موضوع می‌ تواند نویدبخش اتفاقات خوب در شهر میراث جهانی و استان یزد باشد

تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

تلاش ‌ها و مسئولیت های خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد
استاندار یزد بیان کرد:
تلاش‌ های نظام مهندسی ساختمان نویدبخش اتفاقاتی خوب در یزد است
محمدعلی طالبی با عنوان اینکه تلاش ‌ها و مسئولیتهای خطیر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مورد توجه سایر دستگاه‌های مسئول قرار گرفته است، بیان کرد: این موضوع می‌ تواند نویدبخش اتفاقات خوب در شهر میراث جهانی و استان یزد باشد.
وی در در مراسم گرامی‌داشت روز مهندس سازمان نظام مهنمدسی ساختمان یزد که شب دوشنبه چهارم اسفندماه ۹۹ برگزار گردید، گفت: خوشبختانه تلاش‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و مسئولیت‌ های خطیر این سازمان مورد توجه سایر دستگاه ‌های مسئول قرار گرفته که امیدوارهستیم این هماهنگی ها سبب افزایش دایره تاثیر این سازمان بر شهر و ساخت و سازها شود.
طالبی ابراز امیدواری کرد تا بخش دولتی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان پایه گذار اقدامات مطلوبی برای شهر و استان یزد در حوزه ساخت و ساز باشند.
«علی اصغر زحمتکش» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد هم در این مراسم بیان کرد: سه استراتژی شفافیت، اجرای دولت الکترونیک و بهبود خدمات مهندسی در دوره هشتم هیات مدیره سازمان اجرایی شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: باعث افتخار جامعه مهندسی کشور است که در تقویم رسمی یک روز به نام آنان و همزمان با روز تولد خواجه نصیرالدین طوسی از دانشمندان بنام ایرانی ثبت شده است.
زحمتکش با تقدیر از همراهی و حمایت مجموعه مدیران ارشد استان بویژه شخص استاندار، معاون عمرانی ایشان، مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار یزد، تصریح کرد: تفویض اختیارات صورت گرفته از سوی اداره کل راه و شهرسازی در مورد صدور پروانه اشتغال و واگذاری نظارت عالیه به سازمان نظام مهندسی، اتفاقات خوبی را رقم زده است.
وی ادامه داد: در طول ۲ سال گذشته و به طور کلی در دوره هشتم هیات مدیره فعالیت‌ها را بر ۳ استراتژی استوار کردیم که هوشمند سازی و اجرای سامانه یکپارچه یکی از این موارد است.
طالبی با بیان اینکه سامانه های الکترونیکی فعال در سازمان نظام مهندسی بروز رسانی شده و همه آنها در یک سامانه تجمیع می گردد، افزود: به زودی سامانه سینا تمامی فعالیتهای سازمان را به طور متمرکز به مهندسین و مردم ارائه می کند تا علاوه بر کوتاه شده فرایندها، تکریم ارباب رجوع به سهولت صورت گیرد.
وی با اشاره به این که سامانه سینا با هدف تمرکز بخشیدن به فعالیتهای الکترونیک سازمان کار خود را شروع کرده است؛ افزود: دو فرایند درخواست عضویت و امور مربوط به صدور و تمدید پروانه اشتغال بر روی این سامانه فعال شده و قابل دسترسی است.
زحمتکش در ادامه به موضوع حذف نقشه های کاغذی گاز اشاره کرد و گفت: به همت بخش انفورماتیک سازمان، نخستین استانی هستیم که فرایندهای مرتبط به با بخش گاز را بصورت تمام الکترونیک ارائه کردیم تا با این کار بیش از نود هزار تردد را در زمان شیوع کرونا کاهش داده باشیم.
وی افزود: سامانه های ارجاع نظارت، پیشنهاد طراحی و وب سرویسهای ارتباط گیری با شهرداریها در حال فعالیت رسمی و بعضا آزمایشی هستند که در حال حاضر مزایای سامانه ارجاع نظارت برهیچ فردی پوشیده نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با بیان اینکه استراتژی دوم سازمان بهود کیفیت خدمات مهندسی سازمان بمنظور افزایش اعتماد مردمی است، گفت: با تلاش واحد آموزش نسبت به ارائه دوره های آموزشی مورد نیاز برای مهندسین اقدام کردیم به طوری که در ده ماه اخیر صد و سیزده دوره آموزشی برگزار گردید که بیش از شصت درصد آنها دوره های آموزشی آزاد و مهارتی برای دانش افزایی بیشتر مهندسان ارجمند بوده است.
وی گفت: در همین راستا و بمنظور ارتقا سطح کیفی مهندسان جوان طرحی در شرف اجرا داریم تا با ایجاد ارتباط بین مهندسان پیشکسوت و جوان نسبت به انتقال تجربیات گران سنگ آنان اقدام شایسته‌ای صورت گیرد.
زحمتکش شفاف سازی را یکی دیگر از اولویتهای سازمان در دوره هشتم هیات مدیره عنوان کرد و گفت: این موضوع که عدالت در برنامه سازمان ملموس نبود با راه اندازی سامانه ارجاع نظارت تا حدی زیادی برطرف گردید و در حال حاضر توزیع پروژه ها بصورت شفاف و با استفاده از مکانیسم مشخص به مهندسان انجام میشود و مهندسان میتوانند طبق ظرفیت و امتیاز خود نسبت به انتخاب طرح‌ها اقدام کنند.
زحمتکش با اشاره این که اجرای شفافیت در سازمان نظام مهندسی مشکلاتی را برای هیات مدیره به وجود آورد، گفت: آنچه مهم و اساسی بود اینکه برنامه های مد نظر هیات مدیره دوره هشتم در این خصوص پیش رفته و در حال حاضر شفافیت مطلوبی در امور اجرایی و تصمیم گیری سازمان قابل مشاهده است.
وی در خاتمه اظهاراتش با بیان این که در سال نود و هفت و در بدو شروع به فعالیت هیات مدیره دور هشتم میزان پرونده های ورودی به سازمان معادل چهارصد و پنجاه هزار متر مربع بوده است، گفت: در حال حاضر این رقم به بالای ۱ میلیون متر مربع رسیده که نشان از هدف گذاری درست هیات مدیره دارد.
لازم به ذکر است، در این مراسم از بیست و پنج نفر از مهندسان منتخب اخلاقی در گروه های ۷ گانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تجلیل گردید.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
346 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0