ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان

ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان

ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان ، بهترین نتیجه را برای حفظ ایمنی شهروندان خواهند داشت. حوادث طبیعی در کشور متنوع و متعدد است

کد خبر: 991205004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۱۱:۴۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان ، بهترین نتیجه را برای حفظ ایمنی شهروندان خواهند داشت. حوادث طبیعی در کشور متنوع و متعدد است

ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان

ضرورت هماهنگی و هم افزایی سازمان ها و ادارات در حفظ ایمنی شهروندان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بیان کرد: ادارات و دستگاه های ذی‌ربط با هماهنگی و هم افزایی و دوری از عملکرد جزیره ای بهترین نتیجه را برای حفظ ایمنی شهروندان خواهند داشت.
به مناسبت روز مهندسی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز بیان کرد: ادارات و دستگاه های ذی‌ربط با هماهنگی و هم افزایی و دوری از عملکرد جزیره ای بهترین نتیجه را برای حفظ ایمنی شهروندان خواهند داشت.
سید مرتضی سیف زاده گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در طول سالهای فعالیت خود بر این اصل تاکید داشته و حتی پیش از تصویب قانون نظام مهندسی کنترل ساختمان در سال هفتاد و‌ چهار نیز با تشکیل انجمنها و اتحادیه های مهندسی با سازمان مسکن و شهرسازی سابق و شهرداری شیراز همکاری نزدیکی داشته است.
سیف زاده با اشاره به تعدد و تنوع حوادث طبیعی در کشور بیان کرد: در تمام کشورهای دنیا اولویت اول، حفظ جان و مال مردم است و لذا طبق اقیلم هر کشور، آیین نامه ساختمانی وجود دارد که در آن به مواردی از قبیل طراحی معماری ساختمان، محاسبات سازه و برق و مکانیک برای مقابله با حوادث آتش سوزی پرداخته شده است.
وی گفت: پیش‌گیری بهتر از درمان است و نخستین موضوع دارای اهمیت در ساخت و ساز، تضمین ایمنی سازه است که با رعایت استانداردهای بین المللی و ملی این مهم انجام خواهد شد؛ لازم است تا با تکیه بر دانش روز، طراحی های شهری را انجام دهیم.
وی، مساله بهداشت و سلامت در ساختمان را مورد بعدی معرفی کرد و گفت: طراحی ساختمان باید به گونه ای باشد که دسترسی های ویژه معلولین هم در نظر گرفته شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس گفت: با توجه به اهمیت مساله اقتصادی در ساخت و ساز بنا و هم‌چنین مقرون به صرفه بودن استفاده از مصالح ساختمانی جدید نسبت به مصالح سنتی، لازم است تا مهندسین اطلاعات و دانش خود را به روز کنند تا بتوانند خدمات را به نحو شایسته و با صرفه اقتصادی بیشتر ارایه دهند.
سیف زاده با اشاره به زلزله اخیر در سی سخت و حوادث دیگری نظیر زلزله کرمانشاه و آتش سوزی پلاسکو بیان کرد: این موارد ضرورت استفاده از متخصصین دارای صلاحیت در صنعت ساختمان را تایید می کند و سازمان نظام مهندسی ساختمان میتواند در کاهش حوادث غیرمترقبه در صنعت ساختمان نقش داشته باشد.
وی ادامه داد: این سازمان توانسته در کنار مدیریت بحران استانداری فارس در حوادث غیر مترقبه ای مانند سیل سال نود و هشت در شیراز، آتش سوزی هتل آسمان و رانش کوه در بخشهایی از شیراز همکاری مؤثری داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس با اشاره به عملکرد سازمان نظام مهندسی در سال جاری بیان کرد: این سازمان موفق به انعقاد تفاهم نامه های همکاری متعددی با دستگاههای دولتی شده است که از جمله میتوان به تفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی، شرکت پخش فرآورده های نفتی و اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی اشاره کرد.
وی، هدف از این تفاهم نامه ها را ارائه خدمات مهندسی در حفظ آثار و معماری تاریخی شهر شیراز، ارائه خدمات مهندسی در ایستگاههای خدمات رفاهی بین راهی شرکت نفت و برقراری ایمنی در شرکتهای ساختمانی و به حداقل رساندن حوادث ساختمانی در حین کار عنوان کرد.
وی هم‌چنین افزود: برای نخستین بار در کشور، با همکاری اداره کل کار و تامین اجتماعی برای صد نفر از مهندسین جوان دوره های آموزش ایمنی در ساختمان برگزار شده است.
نماینده سازمان نظام مهندسی فارس در دبیرخانه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور هم‌چنین تصریح کرد: به منظور آموزش و ارائه خدمات فنی و مهندسی در کشور افغانستان، به زودی تفاهم نامه ای با این کشور به امضا خواهد رسید.
هم اکنون این سازمان دارای سی و پنج هزار عضو و بیست و شش دفتر نمایندگی در استان فارس است.
منبع: پیام خبر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
358 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0