نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی

نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی

نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی ، انجام می‌ شود و امکان ندارد که ما با سخت‌گیری های بی‌مورد بتوانیم این فرآیند را مکانیزه کنیم

کد خبر: 991205001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۱۱:۰۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی ، انجام می‌ شود و امکان ندارد که ما با سخت‌گیری های بی‌مورد بتوانیم این فرآیند را مکانیزه کنیم

نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی

نود درصد تولیدات دامی استان اردبیل در مناطق روستایی و به صورت سنتی
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی اردبیل بیان کرد:
نود درصد فرآورده های دامی اردبیل به صورت سنتی تولید می ‌گردد
شهرام محمدی بیان کرد: نود درصد تولیدات دامی استان در مناطق روستایی و بصورت سنتی انجام می‌ شود و امکان ندارد که ما با سخت‌گیری های بی‌مورد بتوانیم این فرآیند را مکانیزه کنیم.
وی افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با همکاری نهادها و دستگاه‌ های دخیل در صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران، تسهیل‌گری در این فرآیند را بعنوان اولویت اصلی مد نظر قرار دهیم که در این باب در ۱ سال اخیر تحولی عظیم اتفاق افتاده است.
محمدی به تسهیل‌ شدن صدور مجوزها و به نوعی مقررات‌زدایی در مناطق مختلف استان با هدف ایجاد رغبت و انگیزه برای سرمایه‌گذاران خبر داد و افزود: از سال نود و هفت و طبق رویکرد نظام مهندسی کشاورزی صدور مجوزها و هم‌چنین پروانه فعالیت در فرآیند بروکراسی اداری به حداقل رسیده و تلاشمان بر این بوده تا رضایت سرمایه‌گذاران و کارآفرینان فراهم آید.
صدور بیش از ۱ ‌هزار و ششصد پروانه در سال گذشته
محمدی ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱ ‌هزار و ششصد پروانه بهره برداری محصولات کشاورزی صادر شده که در پایش پنجاه درصدی این مجوزهای صادر شده به این نتیجه رسیدیم که بخش عظیمی از فرآیند غیرضرور اداری حذف و به نوعی به کاهش هزینه‌ها کمک کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: در حالیکه در سال ‌های گذشته فرآیند صدور مجوزها تا صد و هجده روز به طول می‌انجامید، ما در گام اول این شرایط را به کم‌تر از سی روز رساندیم و تلاش کردیم تا تسهیل‌گری خاص را در استعلامات و همچنین پیگیری ادارات شاهد باشیم.
محمدی، در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: اخیرا هیئت دولت در بخشنامه‌ای تسهیل در فرآیند کسب و کار و آیین‌نامه‌های قانونی را ابلاغ کرده که این امر نیز به سهولت کار در صدور مجوزها کمک کرده به طوری‌که ما در استان در کم‌تر از دوازده ساعت پروانه تأسیس صادر کرده و برای سرمایه‌گذاران فضا و بستر کار را مهیا می ‌کنیم.
وی عنوان کرد:‌ بعد از صدور پروانه، از طریق فرمانداری‌ها استعلام و هم‌چنین مراحل اخذ مجوزهای قانونی به انجام رسیده و در کنار آن با راه‌اندازی سامانه صدور مجوزها از مراجعات حضوری کاسته شده است.
مقررات‌زدایی و تسهیل امور یکی از رویکردهای نظام مهندسی کشاورزی اردبیل
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: مقررات‌زدایی و تسهیل امور یکی از رویکردهای نظام مهندسی کشاورزی در سال ‌های اخیر بوده و امیدوار هستیم با همکاری ادارات راه و راهداری در حریم راه‌ها نیز به نوعی در کنار حفظ قوانین و مقررات، ساخت و سازها به صورت منسجم و خارج از محدوده تعریف شده انجام شود.
وی گفت: ضرورتی ندارد ما برخی از اراضی غیرضرور را به خاطر شرایط سخت مهبوس کرده و از واگذاری آن به سرمایه‌گذاران جلوگیری کنیم در حالی که باید کار کارشناسی در مورد بخشنامه اخیر سازمان راهداری در رعایت کردن اراضی خارج از حریم مورد بررسی قرار گیرد.
محمدی تصریح کرد: در برخی از مناطق روستایی با سخت‌گیری های بی‌مورد مانع از رونق دامداری‌های سنتی شده‌ایم در حالی که اگر یک روستایی و عشایر نتواند دام نگه‌داری کند، قطعا بیکار بوده و راه مهاجرت را در پیش می‌گیرد.
وی در ادامه اظهاراتش گفت: نود درصد تولیدات دامی استان در مناطق روستایی و بصورت سنتی انجام می‌ شود و امکان ندارد که ما با سخت‌گیری های بی‌مورد بتوانیم این فرآیند را مکانیزه کنیم بلکه با یک برنامه‌ریزی میان مدت می ‌توان از دامداران خواست تا شرایط مناسبی را در امر تولید در پیش بگیرند.
بانک ‌های عامل در پرداخت تسهیلات یاریگر کارآفرینان باشند
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل به تکمیل پایاب سد خداآفرین و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این منطقه اشاره کرد و افزود: بسیاری از جامعه روستایی و عشایری با ورود به حوزه زراعت باید آموزش لازم را ببینند اما متأسفانه در این فرآیند مشکلاتی به وجود آمده و زارعان و باغداران ما هنوز نتوانسته‌اند از آموزش‌های مناسب استفاده کنند.
محمدی در خاتمه از بانک‌های عامل خواست تا در پرداخت تسهیلات شرایط اجاره به شرط تولید را نسبت به سایر قوانین و مقررات مقدم دانسته و در این باب یاری‌گر کارآفرینان باشند.
منبع: مرز نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
360 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0