افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی

افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی

افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی ، بمنظور افزایش سهم تولید و صادرات محصولات کشاورزی و به استناد قوانین این بخش صورت می گیرد

کد خبر: 991129002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ بهمن ۹۹ - ۶:۳۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی ، بمنظور افزایش سهم تولید و صادرات محصولات کشاورزی و به استناد قوانین این بخش صورت می گیرد

افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی

افزایش سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان قم با بکارگیری مسئولان فنی
رییس نظام مهندسی کشاورزی قم بیان کرد:
تولید بخش کشاورزی قم با استفاده از مسئولان فنی افزایش می‌یابد
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم بیان کرد: سطح تولید محصولات بخش کشاورزی استان با بکارگیری مسئولان فنی در واحد‌های فعال افزایش خواهد یافت.
عباس خرمی اظهار داشت: بمنظور افزایش سهم تولید و صادرات محصولات کشاورزی و به استناد قوانین این بخش، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، دستور العمل اجرایی به‌کارگیری مسئولان فنی تولید در واحدی کشاورزی را گرداوری و ابلاغ کرده و در صدر برنامه‌های حال حاضر سازمان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: طبق این دستورالعمل واحد‌های تولیدی کشاورزی موظف هستند برای اخذ یا تمدید پروانه بهره برداری واحد نسبت به استخدام کارشناس کشاورزی دارای پروانه مسئول فنی اقدام کنند.
خرمی گفت: با اجرای این دستورالعمل ضمن تجهیز تولید کنندگان حوزه کشاورزی به دانش روز از ظرفیت علمی فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی نیز به خوبی استفاده خواهد شد.
وی عنوان داشت: رسالت سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی، مهندسی سازی فرآیند تولید محصولات کشاورزی و در حقیقت حلقه اتصال فارغ‌التحصیلان و کارشناسان با کشاورزان و تولیدکنندگان است که در این ارتباط دوسویه علاوه برافزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور، موضوع اشتغال برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی است نیز مرتفع می‌ شود.
رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم تاکید کرد: اجرای این طرح هم‌چنین علاوه بر اشتغالزایی، افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های تولید، موجب تامین سلامت غذایی نیز خواهد شد و شرایط توسعه پایدار کشاورزی و حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست را بهتر فراهم خواهد کرد.
وی بیان داشت: شرط لازم برای تحقق مطلوب جهش تولید در بخش کشاورزی، فاصله‌گیری از روش ‌های سنتی و رسیدن به خودکفایی برای حفظ امنیت غذایی به ویژه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک است که این مهم با بهره‌گیری از دانش مسئولان فنی و شیوه‌های علمی روز، عملیاتی می‌ گردد.
نزدیک به چهارده هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می ‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی چهل و پنج درصد اشتغال روستائیان در بخش ‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ بهمن ۹۹
458 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0