باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز

باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز

باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز ، توجه مردم به نشتی و بوی گاز ضروری است

کد خبر: 991128008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ بهمن ۹۹ - ۱۲:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز ، توجه مردم به نشتی و بوی گاز ضروری است

باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز

باخبر کردن سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در لوله‌کشی گاز
ناظر عالیه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل بیان کرد؛
لزوم توجه مردم به نشتی و بوی گاز
ناظر سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان اردبیل بیان کرد: اگر در یک حجم پنج تا ده درصد را گاز خانگی اشغال کند، احتمال انفجار وجود دارد بنابراین مردم باید هرگونه نشتی و بوی گاز را جدی بگیرند.
امین فتحی گفت: اگر در حادثه انفجار مهیب اردبیل استشمام بوی گاز جدی گرفته و با شرکت گاز تماس گرفته می ‌شد، شاید شاهد این انفجار نبودیم.
فتحی اظهار داشت: هم‌وطنان باید قبل از هرگونه تغییراتی در لوله‌کشی گاز حتماً سازمان نظام‌مهندسی و شرکت گاز را در جریان بگذارند تا از نشت‌های احتمالی، تغییر فشار و نظایر آن جلوگیری گردد.
وی که از طرف سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل جهت بازدید از فاجعه رخ‌داده در محل حادثه حضور یافته بود، گفت: در بازدید از خانه‌های مجاور محل حادثه شاهد تخلفات بودیم که مالک بدون اطلاع به نظام‌مهندسی و شرکت گاز و خودسرانه انجام داده بود که برای مثال می ‌توان به کشیدن انشعاب غیرمجاز برای پارکینگ یا کلاهک ‌های بدون دودکش و لوله‌کشی با لوله سفید برای مغازه اشاره کرد که هر کدام از این موارد به‌ تنهایی می ‌تواند منجر به فاجعه‌ای بسیار گسترده‌تر از این اتفاق باشد.
وی ادامه داد: ایجاد کمیته کنترل مضاعف گاز در سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان ضروری است، کمیته‌ای که متأسفانه در این دوره مدیریت سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان اردبیل مغفول مورد واقع گردید.
به گفته ناظر سازمان نظام‌مهندسی ساختمان اردبیل، وجود این کمیته و نظارت بر حسن انجام کار بازرسان، ناظران گاز و حسن عملکرد پیمانکاران گاز در جلوگیری از حوادث می‌تواند نقش بسیار مطلوبی داشته باشد.
فتحی تصریح کرد: این کمیته در کنار رتبه‌بندی شرکت ‌های گاز می‌تواند نقش مهمی در استفاده از مصالح استاندارد، نقشه‌های دقیق و ایمن و هم‌چنین انجام لوله‌کشی توسط مجریان واجد صلاحیت داشته باشد.
وی افزود: مبحث ۲۲ به‌ عنوان یکی از مباحث مقررات ملی ساختمان از دیگر مواردی است که مورد توجه قرار نگرفته است که در این حادثه همین مبحث اهمیت خود را نشان داد زیرا بازرسی، تعمیر و نگه داری سازه و تأسیسات ساختمان علاوه بر افزایش عمر مفید ساختمان از بروز حوادث جلوگیری می ‌کند و انتظار می‌رود عزم ملی برای تصویب اجباری شدن این مبحث ایجاد گردد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ بهمن ۹۹
461 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0