عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان

عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان

عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان ، این ستاد با هدف اجرایی کردن مبحث 22 مقررات ساختمان فعالیت خود را شروع کرده است

کد خبر: 991125006 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ بهمن ۹۹ - ۱۰:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان ، این ستاد با هدف اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ساختمان فعالیت خود را شروع کرده است

عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان

عضویت غلام‌رضا رشادت در ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان
غلام‌رضا رشادت عضو ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان شد
غلامرضا رشادت عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان عضو ستاد اجرایی مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان شد.
این ستاد با هدف اجرایی کردن مبحث ۲۲ مقررات ساختمان فعالیت خود را شروع کرده است.
تقی زاده، نصر، رمضانی، گازرانی، طاهری اصل، قزوینی پور، هاشمی، اکبرپور، مهرجو و باریکانی از جمله اعضای این ستاد هستند.
تقی زاده رئیس ستاد اجرایی مبحث ۲۲ علت اصلی این که تا کنون مبحث مهم ۲۲ اجرایی نشده، فرابخشی بودن آن دانست و تصریح کرد: نگه‌داری و تعمیرات ساختمان‌ ها صرفاً یک موضوع فنی نبوده و ابعاد مدیریتی و حقوقی آن از پارامتر‌های اثرگذار است و به حدود پانزده نهاد کشور شامل وزارت راه و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، سازمان شهرداری ها، شهرداری ها، شورا‌های اسلامی شهرها، آتش نشانی، قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، صدا و سیما، سازمان ملی استاندارد، وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت، انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه، صنف مشاورین املاک و صنف سردفتران ارتباط دارد.
رئیس ستاد اجرایی مبحث ۲۲ اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به سبب لزوم خروج این موضوع از بن بست از ابتدای تیرماه امسال تصمیم گرفت تا نسبت به اجرایی سازی مبحث ۲۲ اقدام کند. در این راستا، “ستاد اجرای مبحث ۲۲” با حضور نمایندگان پانزده نهاد فوق و تعدادی از متخصصان، اساتید و کارشناسان حوزه نظام مهندسی در گروه ‌های مختلف در امر مدیریت و نگه‌داری و بعد از تحلیل و بررسی کارشناسانه تشکیل شده است.
تقی زاده ادامه داد: در این ستاد یک نقشه راه با حدود پنجاه و دو فعالیت تهیه شده است که توسط متولیان امر در حوزه‌های فنی، حقوقی، مدیریتی، فرهنگی، رسانه ای، آموزشی و … دنبال می ‌شود و قصد بر این است تا این امر مهم و ضروری در کشور اجرایی گردد.
به گفته تقی زاده، ستاد اجرای مبحث ۲۲ دارای چهار کمیته با نام‌های کمیته اجرای موارد خاص، کمیته تخصصی، کمیته رسانه و کمیته آموزش هر ماه تشکیل و موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد. رئیس ستاد اجرایی مبحث ۲۲، از حمایت مسئولان قوه قضائیه از برنامه‌های گرداوری شده در این راستا خبر داد و ابراز امیدواری کرد، سیستمی طراحی گردد که امکان سوءاستفاده از آن نباشد و جلوی تمام روزنه‌های تخلفات گرفته شود.
رئیس ستاد اجرایی مبحث ۲۲ افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، کل پروسه اجرای کامل مبحث ۲۲ حدود ۴ سال طول خواهد کشید، ضمن اینکه اجرای این مقررات بر روی ساختمان‌های اولویت یک از خردادماه سال ۱۴۰۱ یعنی حدود یک سال و نیم دیگر شروع خواهد شد.
تقی زاده در ادامه خواستار فرهنگ‌سازی موضوع نگه‌داشت ساختمان در کشور شد و افزود: مدیریت ساختمان‌ ها به معنای پی‌گیری است و اقدامات در حوزه رسیدگی و نگه‌داری ساختمان به وسیله این مدیریت اجرا شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کردستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۹
506 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0