شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی

شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی

شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی ، است. جلسه ای با حضور سیدعلیرضا میرجعفری، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، معاون هماهنگی عمرانی استانداری استان تهران و مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران برگزار شد

کد خبر: 991125005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ بهمن ۹۹ - ۱۰:۳۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی ، است. جلسه ای با حضور سیدعلیرضا میرجعفری، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، معاون هماهنگی عمرانی استانداری استان تهران و مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران برگزار شد

شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی

شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: شفاف‌سازی و تسهیل امور مردم، هدف تمام دستگاه‌ های دولتی و غیردولتی است.
با حضور سیدعلیرضا میرجعفری، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران، معاون هماهنگی عمرانی استانداری استان تهران و مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران، جلسه ای مشترک برگزار و تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور بهره‌برداری از سامانه های ثبت و رصد پروژه‌های عمرانی شهری و روستایی و ثبت درخواست روستاییان در استان تهران و نهادینه سازی شفافیت در این راستا، مبادله گردید.
سامانه های «سیستم خدمات فنی و مهندسی روستایی»، «داشبورد مدیریتی سامانه ارجاع مهندسی در دفاتر نمایندگی استان تهران» و «سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های عمرانی استان تهران» روز یک‌شنبه نوزدهم بهمن‌ماه، به بهره‌برداری رسید، با بهره‌برداری از این سامانه‌ها، شفافیت هزینه کرد در بخش عمرانی و روستایی فراهم و از ایجاد فساد در این بخش، جلوگیری می‌ گردد.
خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به شفاف سازی های انجام شده و تشکیل اتاق شیشه ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، همکاری های این سازمان با شهرداری های استان را مثبت ارزیابی کرد.
محبت خواه با تاکید بر اینکه سامانه قابل قبولی جهت ارتباط سازمان نظام مهندسی با شهرداری استان تهیه شده است، خواستار همکاری بیش از پیش شهرداری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران شد.
سید علیرضا میر جعفری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران نیز ، ایجاد شفاف‌سازی و تسهیل و تسریع امور را از اهداف تمام دستگاه ‌های دولتی و غیردولتی عنوان کرد و با بیان اینکه سازمان نظام‌مهندسی در این مسیر پیش‌قدم شده است، اظهار امیدواری کرد: با همکاری یکدیگر، فرایند ایجاد شفافیت را تقویت کنیم.
وی با اشاره به فعالیت اعضای سازمان نظام‌مهندسی در سطح استان تهران، داشتن ساختمان ‌های باکیفیت را جز حقوق مسلم آحاد جامعه عنوان نمود و تأکید کرد: نظام مهندسی باید محور ساخت‌وساز و کنترل کیفیت ساختمان‌ها، باشد.
وی هم‌چنین تصریح کرد: نظارت بر احداث ساختمانها در روستاهای استان نیز باید توسط چهار ناظر عمران، معماری ، برق و مکانیک انجام شود.
مجید گودرزی، عضو هیأت مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران نیز با اشاره به جلسات سنوات گذشته با استانداری و ارتباط سامانه نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و شهرداری های استان بیان کرد: طبق تعامل انجام شده با استانداری مقرر گردید، اطلاعات شهرداری و نظام‌مهندسی در راستای ایجاد شفافیت و بهبود فرایند کیفت ساخت و ساز، به اشتراک گذاشته شود.
وی هم‌چنین با توضیح در مورد سامانه مشترک نظام‌مهندسی و شهرداری گفت: در این سامانه تلاش شده است که اطلاعات مورد نظر، با دسترسی ‌های مختلف در اختیار مدیران ذی‌ربط قرار بگیرد.
گودرزی، پرونده‌های ثبت‌شده، وضعیت ارجاع نظارت، وضعیت اشخاص حقیقی و حقوقی فعال، گزارش هفتگی از وضعیت پروژه‌ها و امکان دسترسی به آمار سنوات گذشته را از قابلیتهای سامانه مشترک عنوان کرد.
هم‌چنین عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در این مراسم، بیان داشت: عمر کوتاه برای پروژه‌های عمرانی قابل‌قبول نیست و ازاین‌پس تمام طرح ‌های این بخش باید با افق بهره برداری صد ساله پیش‌بینی و اجرا گردد.
چراغعلی تصریح کرد: اقداماتی که طی دهه‌های گذشته در استان تهران و در بخش ساخت‌وساز شهری انجام‌گرفته با توجه به بافت متراکم این استان و شرایط ساخت‌وساز در این منطقه مطلوب و قابل‌قبول نیست.
وی با اشاره به بند دوم قانون نظام‌مهندسی ساختمان گفت: در این بند، به‌طور صریح بر ضرورت احیا و گسترش معماری ایرانی و اسلامی در پروژه‌های ساختمانی تأکید شده است اما عملکرد انجام‌شده، در این زمینه رضایت‌بخش نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: از این‌ پس با بهره‌برداری از این سامانه‌ها، میزان پیشرفت، هزینه کرد و آخرین وضعیت و مشکلات هر پروژه عمرانی و ساختمانی در سطح استان در کنار ارزیابی کیفی پیمانکاران رصد می ‌شود و مدیران بخش‌های مربوطه باید به ‌طور مستمر گزارشات رسانه‌ای از آن منتشر کنند.
محمدعلی صحرایی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک استانداری تهران در این مراسم بیان کرد: اکنون در سطح روستاهای این استان نظارت کافی و لازم بر روی پروژه‌ها و هزینه کرد اعتبارات وجود ندارد.
وی گفت: هم‌اکنون این سامانه در پانزده روستا به‌ طور آزمایشی اجراشده است و باید طی شش ماه آتی در تمامی مناطق روستایی به اجرا درآید.
غلام‌رضا صالحی، مدیر کل بنیاد مسکن استان تهران نیز راه اندازی این سامانه را موجب تسهیل خدمات‌رسانی به مردم برشمرد و آن را فرصتی برای توسعه خدمات دولت الکترونیک در سطح روستاها معرفی کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۹
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0