ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز

ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز

ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز ، و تازه‌های این بخش در سطح جهان است. فضای کرونا و تحریم ضرورتی برای خودباوری است

کد خبر: 991122004 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۲ بهمن ۹۹ - ۷:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز ، و تازه‌های این بخش در سطح جهان است. فضای کرونا و تحریم ضرورتی برای خودباوری است

ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز

ارتقای علمی فعالان در بخش معدن، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز
بهره ‌گیری از سرمایه ‌های بین‌المللی برای توسعه معادن
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: امروز چنانچه به بخش معدن بعنوان جایگزینی برای درآمدهای نفتی می‌اندیشیم، باید با جذب سرمایه‌های بین‌المللی در مسیر توسعه معادن تلاش کرد.
«رضا کشاورزی» در آئین رونمایی از «درگاه سفیران معدن» در محل سازمان یاد شده، گفت: بخش معدن وصنایع معدنی در چارچوب اهداف توسعه کشور باید از شتاب لازم برخوردار گردد و در این مسیر افزایش ارتباطات بین المللی نقش تاثیرگذار خواهد داشت.
کشاورزی افزود: طرح سفیران معدنی که در بستر رایانه دنبال می ‌شود، ضمن ارتقای علمی فعالان در این بخش، زمینه ساز دستیابی به فناوری روز و تازه‌های این بخش در سطح جهان را فراهم می‌سازد.
وی گفت: بهره‌وری در بخش معدن و صنایع معدنی بدون بسترسازی و بهره‌گیری از ابزارهای روز میسر نیست و سازمان نظام مهندسی معدن با تکیه بر پشتیبانی‌های وزارت صنعت و در چارچوب وظایف خود بدنبال رشد سرمایه گذاری در این بخش است.
فضای کرونا و تحریم ضرورتی برای خودباوری
مدیر سرمایه گذاری و توسعه همکاری ‌های بین‌المللی سازمان نظام مهندسی معدن ایران هم در آئین مزبور تصریح کرد: امروز فضای تحریم و کرونا بستری برای خودباوری و بازنگری نسبت به توانمندی ‌ها را فراهم ساخته و بخش معدن و صنایع معدنی برای این امر تاکید دارد.
سلمان نصر گفت: ارتباطات دوسویه میان مهندسین ایرانی بخش معدن که در خارج اقامت دارند و درداخل، بستری برای ارتقای دانش و آگاهی از فناوری ‌های روز در این بخش است.
نصر افزود: امروز شرکتهای ایرانی به توانمندی لازم دست یافته‌اند و در عرصه صادرات خدمات فنی و مهندسی حرف‌ های زیادی داریم.
پیش از این رییس کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان تهران گفته بود: ظرفیت صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران چهل میلیارد دلار برآورد شده که تحقق و دستیابی به آن، نیاز به مشارکت جمعی و یک پارچگی تشکل ‌های مربوطه دارد.
واگذاری دفاتر ارتباطات در کشورهای معدنی
مدیر سرمایه گذاری و توسعه همکاری ‌های بین‌المللی سازمان نظام مهندسی معدن ایران افزود: اکنون کشورهای روسیه، ایتالیا، آفریقای جنوبی، چین و فنلاند برای واگذاری دفاتر ارتباطات در بخش معدن و صنایع معدنی در قالب طرح « سفیران معدن» بدون هیچ‌گونه هزینه استقبال کرده اند و این مهم می تواند گامی در مسیر رشد بخش معدن باشد.
نصر ادامه داد: مرحله نخست درگاه مزبور ارتباطات با مهندسان معدنی ایرانی مقیم خارج است، سپس با اتباع خارجی متخصص این بخش نیز ارتباط برقرار خواهد شد.
تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این جلسه «درگاه سفیران معدن» را در سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن رونمایی کرد و علاقه‌مندان می توانند با پرکردن فرم مربوطه در درگاه سرمایه گذاری سامانه یاد شده و الحاق مدارک و مستندات لازم از جمله تصویر گذرنامه و احراز هویت با یک شماره تلفن همراه، اعلام آمادگی کنند.
طبق آمار مندرج در سایت سازمان نظام مهندسی معدن ایران، تعداد اعضای آن چهل هزار و هفتصد و سی و سه نفر، تعداد پروانه های اشتغال ده هزار و پانصد و پنجاه و دو نفر، شمار مسوولان فنی فعال هم شش هزار و دویست و سی و دو نفر ثبت شده است.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ بهمن ۹۹
1019 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0