رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا

رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا

رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا ، حضور یافت. برای عدم آسیب به مردم،کارگاه‌های ساختمانی را تعطیل نکردیم

کد خبر: 991118005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۸ بهمن ۹۹ - ۶:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا ، حضور یافت. برای عدم آسیب به مردم،کارگاه‌های ساختمانی را تعطیل نکردیم

رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا

رئیس نظام مهندسی ساختمان تهران در ویژه‌برنامه‌ ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد: برای عدم آسیب به مردم،کارگاه‌های ساختمانی را تعطیل نکردیم
سید علی‌رضا میر جعفری، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، روز دوشنبه مورخ سیزدهم بهمن ماه، در ویژه‌برنامه‌ای که در راستای ساختمان‌سازی و کاهش شیوع بیماری کرونا برگزار گردید، حضور یافت.
ویژه‌برنامه ساختمان‌سازی و کاهش شیوع ویروس کرونا از رسانه‌های تلویزیون اینترنتی شارسان، شهرداری و نظام‌مهندسی تهران به‌ صورت هم‌زمان، پخش شد. این ویژه بر‌نامه با حضور سید علیرضا میر جعفری رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران و محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت میهمان مخاطبین خود بود.
در این برنامه، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران، با عنوان اینکه، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در کشور بیش از پانصد هزار عضو دارد، افزود: سهم تهران بیش از صد و بیست هزار عضو و بیش از هفتاد هزار عضو دارای پروانه است.
میر جعفری با اشاره به اینکه که قبل از مسئولیت ریاست، از طرف هیأت مدیره سازمان، برای مقابله با شیوع ویروس کرونا انتخاب‌ شده بود، عنوان کرد: از همان روزهای نخست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تصمیم‌گیری شد و با تحقیق در باره این بیماری، در کنار کادر درمان قرار گرفتیم. در همین راستا، در مورد عملکرد تهویه ‌های مراکز پرتردد و بیمارستان‌ها، اعلام ‌خطر کردیم و نکته جالب اینکه بعد از گذشت یک ماه، مقالاتی که از طرف چین و کشورهای دیگر منتشر شد، هشدارهای ما را تائید کرد.
وی، گفت: همان‌گونه که زلزله باعث اهمیت و ضرورت حضور مهندسان سازه در فرایند صنعت ساختمان شد، ویروس کرونا، ضرورت حضور مهندسان مکانیک در ساختمان‌ها را بیش‌ از پیش نمایان کرد.
وی با عنوان اینکه در یک اپیدمی، نیاز به همکاری‌های آحاد جامعه است، ادامه داد: نخستین تخت ویژه بیماری‌های عفونی که طبق دستگاه‌ های هپا و اگزاست توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان تهران طراحی ‌شده بود، توسط این سازمان، به بیمارستان دانشوری اهدا گردید.
میر جعفری هم‌چنین در مورد فعالیت ‌های اعضای سازمان در دوره‌های کرونا عنوان کرد: تولید یکی از اهم اولویت‌ های کشور است و ساختمان‌سازی از مواردی است که کوچک ‌ترین تصمیم اشتباه باعث بر هم خوردن موازنه اقتصادی می‌شود که ترکش آن با آحاد جامعه برخور‌د می ‌کند، لذا تمام سعی ما بر این بود که هیچ کارگاهی تعطیل نشود. بسیاری از مهندسان ما در این اپیدمی جان خود را از دست دادند و در این شرایط پرخطر، حق‌الزحمه آن ‌ها حتی متناسب با شرایط بسیاری از کسب کارهای بی‌خطر نبود.
میرجعفری، هم‌چنین با اشاره به مقررات و آیین‌نامه‌های صنعت ساختمان بیان کرد: ویروس کرونا چیزی حدود شش تا چهارده صدم میکرون است که بخشی از این ویروس بر روی سطوح و بخشی دیگر قابلیت این را دارد که ساعت‌ها در هوا معلق باشد؛ بنابراین چه برای این ویروس و چه برای موارد مشابه، نیازمند تغییرات در آیین‌نامه‌ها و مقررات ساخت‌وساز داریم که البته نقش و اهمیت موضوع در ساختمان‌ هایی نظیر پاساژها و … آشکارتر می‌ شود.
وی، بر تلاش وزارت بهداشت تأکید نمود و افزود: وزارت بهداشت می‌تواند نظیر مطالعاتی که در مورد زیست‌محیطی انجام شد، مطالعاتی در این مورد انجام دهد تا مقررات ملی، طبق رعایت ضوابط بهداشتی تدوین و اصلاح گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: پس از زلزله رودبار و منجیل قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان گرداوری شد، با آتش‌سوزی پلاسکو، بحث ایمنی در برابر حریق تقویت شد، اگر چه اعتقادداریم علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد، با اپیدمی کرونا، ساختمان‌ ها در مقابل بیماری‌های عفونی تقویت می‌ شوند.
میرجعفری در خاتمه اظهار امیدواری کرد این بیماری منحوس هر چه سریع‌تر به پایان برسد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ بهمن ۹۹
443 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0