جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰ جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰

جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰

جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰ ، به ریاست احمد خرم و با حضور روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد

کد خبر: 991116001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۶ بهمن ۹۹ - ۱۰:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰ ، به ریاست احمد خرم و با حضور روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد

جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰

جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰
برگزاری دویست و شصت و یکمین جلسه شورای مرکزی؛
جلسه احمد خرم با وزیر راه و شهرسازی در مورد تعرفه خدمات مهندسی ۱۴۰۰
دویست و شصت و یکمین جلسه شورای مرکزی به ریاست احمد خرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار گردید.
دویست و شصت و یکمین نشست شورای مرکزی به ریاست احمد خرم و با حضور روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان کلیه استان‌ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بصورت تلفیقی (حضوری و مجازی) در سالن جلسات شورای مرکزی برگزار گردید.
۳ دستور کار این جلسه شورای مرکزی «بحث و بررسی در خصوص سازندگان ذیصلاح»، «بحث و بررسی درخصوص شیوه نامه کمیته ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها» و «تعیین دستور جلسات شورای مرکزی» بودند.
احمد خرم در ابتدای این نشست با خیر مقدم به اعضا شورای مرکزی و روسای سازمان استان ها، با عرض تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و سال‌روز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر، به بانوان عضو شورای مرکزی و اعضای محترم سازمان، این روز بزرگ را تبریک و تهنیت گفت.
وی افزود: امیدواریم در ادامه راه نظام مقدس جمهوری اسلامی به موفقیتهای چشمگیری دست یابیم.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در دهه پنجم انقلاب بر سندهای توسعه کشور تکیه کنیم، تصریح کرد: متاسفانه چهار دهه است که سند توسعه نداریم. برهمین اساس، به میمنت ماه بهمن – ماه پیروزی انقلاب- و ورود به چهل و دومین سال پیروزی انقلاب، تصمیم بگیریم هر جا می نشینیم، در مورد طرح آمایش و کالبد ملی، طرحهای بخشی و فرابخش و طرحهای جامع توسعه استان‌ها سخن بگوییم.
خرم در ادامه با انتقاد از اینکه متاسفانه از بیش از شصت سند حیاتی برای توسعه کشور، دو سند مصوب در دست نداریم، گفت: هر ساله در سالگرد انقلاب باید عمدتاً به کاستیهایی که داشتیم، بپردازیم و راهکار ارائه دهیم. در واقع، تلاش کنیم این کاستیها را برطرف کنیم.
خرم ادامه داد: متاسفانه نه تنها در صنعت ساختمان سند توسعه نداریم، بلکه طرح جامع مسکن و ساختمان هم نداریم.
وی افزود: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی نظر سازمان نظام مهندسی ساختمان را در مورد تهیه طرح جامع مسکن و ساختمان خواسته و خواهش من این است در نظری که ارایه میدهید، استان‌ها و شورای مرکزی برای کارگزاری و عاملیت چهارم طرح جامع مسکن و ساختمان اعلام آمادگی کنند.
به گفته خرم، سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها سازمانی است که می تواند به عنوان عامل چهارم دولت وارد صحنه گردد.
در ادامه دویست و شصت و یکمین نشست شورای مرکزی، بهمن مومنی مقدم دبیر شورا با خیرمقدم به روسای سازمان استان‌ها از حاضران در نشست که تمایل دارند در سخنان پیش از دستور جلسه سخنرانی کنند، دعوت به عمل آورد.
بر همین اساس، مجید جی افرام، عضو هیات رئیسه شورای مرکزی بر لزوم تعیین تعرفه خدمات مهندسی براساس شاخص و ابلاغ نظام نامه ارجاع نظارت تاکید کرد. هم‌چنین سایر اعضای حاضر در جلسه از جمله مهندس سنایی دشتی، مقومی، رمضانی، قنبری، مجابی و قناعت به بیان نقطه نظرات خود در این مورد، پرداختند.
در ادامه نشست، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان، گزارش امور جاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و گزارش پیشنهادی در مورد موضوع اصلاح قانون را ارائه کرد و هم‌چنین از نشست خود با وزیر راه و شهرسازی با موضوع تعرفه خدمات مهندسی سال آینده خبر داد و گفت: مهندس اسلامی، تعرفه طبق شاخص خدمات مهندسی سال ۱۴۰۰ را به زودی ابلاغ خواهد کرد.
خرم به برخی موضوعات دیگر از جمله ماده ۲۷ ، تفاهم نامه طرح اقدام ملی مسکن، کارگزاری سازمان در طرح اقدام ملی، واگذاری شهرکهای اقماری شهرهای بزرگ به نظام مهندسی، شکست کار بین رشته ای و اصلاح قانون نظام مهندسی اشاره کرد.
در ادامه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای مرکزی، اعضا وارد بحث و بررسی دستورکارهای جلسه شدند. بر همین اساس، نخستین دستور کار «بحث و بررسی در خصوص سازندگان ذیصلاح« بود که دکتر طاهره نصر ، گزارشی در این مورد ارائه کرد و جنتی پور، شایان، علی نیا، گلستانی، غفاری، مقومی، حقیقی، جی افرام، سیف زاده، شکیب، کوهی کمالی و احمد زاده به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
در نهایت اعضای شورای مرکزی با اکثریت آرا مصوب کردند که با محوریت دکتر نصر و هماهنگی اعضای هیات رئیسه شورای مرکزی، کمیته ای به این منظور تشکیل گردد.
در ادامه دویست و شصت و یکمین جلسه شورای مرکزی، به دستور کار دوم جلسه یعنی «بحث و بررسی در خصوص شیوه نامه کمیته ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها» پرداخته شد و مهندس بهمن مومنی مقدم به بیان نقطه نظرات خود در این مورد پرداخت.
در همین حال، جابر نصیری، دستیار رییس سازمان در امور ایثارگران مطالب خود را در مورد شیوه نامه کمیته ایثارگران سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها ارائه کرد و سپس عسکری، شکیب، خسروی، قناعت، غفاری و سنایی دشتی نقطه نظرات خود را در این رابطه اعلام کردند.
در نهایت اعضای شورای مرکزی با اکثریت آرا، تصمیم گیری در مورد این موضوع را به کمیسیون حقوقی و لوایح شورای مرکزی تفویض کردند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ بهمن ۹۹
475 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0