برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً 2 نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً 2 نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی

برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً ۲ نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی

برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً 2 نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی ، در سراسر کشور برگزار می گردد. پیش‌نیاز این آزمون داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مهندسی مربوط به ساختمان است

کد خبر: 991107002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ بهمن ۹۹ - ۹:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً ۲ نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی ، در سراسر کشور برگزار می گردد. پیش‌نیاز این آزمون داشتن مدرک کارشناسی در یکی از رشته‌های مهندسی مربوط به ساختمان است

برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً ۲ نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی

برگزاری آزمون نظام مهندسی معمولاً 2 نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی

موفقیت در آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان
آزمون نظام مهندسی معمولاً ۲ نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی و سراسر کشوری برگزار می گردد.
آزمون ورود به حرفه مهندسان ساختمان پایه ۳ یا همان آزمون نظام مهندسی از آزمون ‌های بعد از دوره اخذ کارشناسی برای اخذ صلاحیت حرفه‌ای مهندسی برای ورود به بازار کار مهندسی ساختمان است. پیش‌نیاز این آزمون علاوه برداشتن مدرک کارشناسی دریکی از رشته‌های مهندسی مربوط به ساختمان، گذشت حداقل ۳ سال از تاریخ فارغ‌التحصیلی است.
آزمون نظام مهندسی معمولاً دو نوبت در هر سال به صورت جزوه باز و تستی و سراسر کشوری برگزار می گردد، که رقابتی نبوده و صرفا صلاحیتی هست و هر داوطلبی ۵۰% نمره را کسب کند، موفق به اخذ صلاحیت حرفه ای خواهد شد.
با توجه به حجم بالای منابع که در برخی رشته‌ ها مثل آزمون صلاحیت اجرا عمران و اجرا معماری تعداد کتاب‌های منابع نزدیک سی جلد است. حتی در آزمون‌ هایی مثل نظارت و طراحی سایر رشته‌ها مثل برق و مکانیک و رشته‌های تک آزمون مثل نقشه برداری و شهرسازی نیز حداقل تعداد منابع حدود ده مبحث است، با این حجم کتاب ‌ها و محدود بودن زمان آزمون سرجلسه که مدت پاسخ‌گویی را طبق حد نصاب قبولی ۵۰% تنظیم کرده‌اند، در عمل آزمون نظام مهندسی تبدیل به آزمون سرعت عمل شده است و دقت فراوانی در پاسخ‌گویی و تمرکز روی نکات انحرافی سوالات دارد.
از منابع مفید برای رسیدن به سطح آمادگی مناسب برای آزمون نظام مهندسی، علاوه بر داشتن و مطالعه اصل مباحث مقررات ملی ساختمان طبق سال روی جلد اعلامی برای آزمون پیش رو برای هر کدام از مباحث مقررات ملی ساختمان (کتاب سبز رنگ) ابتدا کلیت مبحث روزنامه وار مطالعه گردد، با هدف آشنایی با ساختار و فصل بندی و محتوای هر مبحث سپس مشاهده “فیلم آموزشی مبحث” و سپس تمرین سوالات مبحث به مبحث با کلید “نمونه سوالات مقررات ملی ساختمان” با پیدا کردن صفحه مورد نظر و بند آیین‌نامه‌ای سوال از “کلید واژه سازه پلاس” است. که کامل ترین و بهترین کلیدواژه جهت پاسخگویی سریع به سوالات آزمون نظام مهندسی است.
موفقیت در آزمون محاسبات عمران
برای موفقیت در آزمون محاسبه پایه سه عمران، یک برنامه ریزی حداقل شش ماه برای آموزش و تسلط به موضوعات و آموزش و رسیدن به سطح تمرکز لازم برای حضور ذهن نکات هر تیپ سوال و تسلط به مقادیر حداقلی و حداکثری آیین‌نامه در حل سوالات لازم هست.
موضوعات آزمون محاسبات عمران شامل مباحث اصلی فولاد و بتن و بارگذاری و استاندارد ۲۸۰۰ زلزله بهمراه سازه‌های بنایی و پی و تحلیل سازه است که با توجه به بودجه‌بندی و سطح دشواری این آزمون، امکان صرف‌نظر از هیچ موضوع و مبحثی وجود نداشته و حداقل پاسخگویی پنجاه تا شصت درصد هرکدام از این مباحث لازم هست و با توجه به‌دشواری سوالات مباحثی همچون فولاد و تحلیل سازه‌ها در حد پاسخگویی زیر ۵۰% سوالات، مباحثی مثل بتن و بارگذاری را باید بالای ۷۰% و مبحث بنایی و پی را بالای ۸۰% مسلط بود تا بتوان نمره حد نصاب قبولی را کسب کرد.
برای آموزش و رسیدن به سطح آمادگی مطلوب در آزمون محاسبات، پکیج آزمون محاسبات عمران شامل فیلم ‌های آموزشی در کنار فلوچارت‌ های آزمون محاسبات سازه پلاس می ‌تواند کمک‌کننده باشد.
آزمون نظام مهندسی
کلیدواژه برای آزمون محاسبات
با توجه به ساختار سوالات آزمون محاسبات عمران، بیشتر قدرت محاسباتی و طراحی داوطلبین مورد سنجش قرار می‌گیرد، ولی با این وجود به طور متوسط حدود ۷-۸ سوال (۱۰% آزمون) در هر دوره آزمون محاسبات عمران از سوالات تعریفی (در حد سوالات نظارتی) بوده که مستقیماً با کلیدواژه قابل پاسخ‌گویی هستند، برای سایر سوالات محاسباتی نیز کلیدواژه می ‌تواند کمک کننده باشد و در پیدا کردن سریع محدوده بند آیین نامه‌ای سوال و کنترل حداقل و حداکثر بند آیین‌نامه‌ای که معمولا گزینه درست سوال در بسیاری از موارد همین مقادیر حداقلی یا حداکثری بوده و نیاز به راه حل طولانی و وقت گیر برای حل کامل مسئله نیست! و صرفا با کلیدواژه و پیدا کردن ضوابط مربوطه قابل پاسخ‌گویی است.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۹۹
1012 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0